روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۰۸

  نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه

و روسیه شهریورماه در آنکارا؛تسنیم|

نشست سه‌جانبه روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه برای پنجمین بار با میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. این نشست چهارشنبه 20 شهریور ماه (11 سپتامبر) در آنکارا برگزار می‌شود. ادلب، منبج و شرق فرات از محورهای مورد مذاکره در این نشست هستند. توافق ترکیه و امریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، روند سیاسی دنبال‌شده در سوریه و همچنین روند تدوین قانون اساسی و کمک‌های انسانی طی ماه‌های اخیر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در حاشیه این نشست، دیدارهای سه‌جانبه مقامات سران روسیه، ترکیه و ایران نیز برگزار می‌شود. اولین نشست سه‌جانبه در سوچی برگزار شد، دومین آن در آنکارا، سومین در تهران، چهارمین نشست در سوچی و پنجمین آن نیز در آنکارا برگزار می‌شود. ششمین نشست سران نیز در تهران برگزار خواهد شد.همچنین نشست چهارجانبه سران ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان نیز پس از نشست سه‌جانبه در استانبول برگزار خواهد شد.

 بیگانگان رفتنی‌اند؛ اداره کل اطلاع‌رسانی وزارت خارجه|

وزیر امور خارجه پیش از ظهر دیروز در دیدار با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت گفت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند. «نواف جابر الصباح» در این دیدار ضمن خوشامدگویی گرم و صمیمانه به «محمدجواد ظریف»، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه ایران یاد کرد که به علت بیماری این امکان فراهم نشد. نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهم‌تر از هر چیزی خواند و گفت: ما همواره برای همکاری و گفت‌وگو آماده‌ایم و آن را به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می‌دانیم.

ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، وی را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند. وزیر خارجه ایران با اشاره به لزوم همکاری کشورهای منطقه با توجه به تحولات جاری و پیش روی، اظهار داشت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند.

  پیام فرمانده‌کل قوا به پاسداران پس از انهدام پهپاد امریکا و توقیف نفتکش انگلیس ؛تسنیم|

نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست دیروز خود جریان ابلاغ پیام شفاهی فرمانده‌کل قوا به رزمندگان سپاه را روایت کرد. حجت‌الاسلام حاج‌صادقی در نشست خبری دیروز درباره برگزاری همایش بسیج اساتید حوزه‌های علمیه در مشهد گریزی هم به تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس زد و سرنگونی پهپاد امریکایی و توقیف نفتکش انگلیس توسط سپاه را یک پیروزی بزرگ توصیف کرد. وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از بازدید اخیرش از منطقه نازعات اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از اینکه برای بازدید از جزایر خلیج فارس بروم، خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان خواستم تا رهنمودهایی را درباره این سفر بفرمایند. ایشان فرمودند «سلام من را برسانید و بگویید دستتان درد نکند کار خیلی بزرگی انجام دادید.»

  وزارت خارجه به دنبال خنثی کردن توطئه‌های امریکا است؛مهر|

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس دهم اظهارات عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در خصوص تدابیر وزارتخانه متبوعش برای جلوگیری از ایجاد اجماع حول محور امریکا علیه ایران را تشریح کرد.

مهرداد لاهوتی در تشریح جزییات جلسه فراکسیون مستقلان مجلس با عراقچی گفت: در این جلسه آقای عراقچی اعلام کرد که وزارت امور خارجه به دنبال خنثی کردن توطئه‌های امریکا در منطقه است. وزارت امور خارجه تدابیری اندیشیده تا مانع ایجاد اجماع حول محور امریکا علیه ایران شود و تا امروز در تمام تدابیری که در این زمینه اندیشیده موفق بوده است. سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه، راه‌های مبادلات اقتصادی و فروش نفت مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد تدابیری اندیشیده شده تا نفت ایران به فروش رسیده و کالا وارد شود. لاهوتی گفت: همچنین در این جلسه اعلام شد که فناوری هسته‌ای ایران دارای مشروعیت است و تا زمانی که منافع ما در برجام تامین شود، در برجام می‌مانیم و با هر حرکت تهاجمی دشمنان مقابله به مثل خواهیم کرد.

  ایران عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل را محکوم کرد؛خبرآنلاین|

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تاسف و انزجار از عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از حاضرین در این مراسم شد، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

سیدعباس موسوی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان به ویژه خانواده‌های قربانیان و داغدیدگان این اقدام غیرانسانی و اعلام حمایت دولت و ملت ایران از دولت و ملت این کشور، اظهار داشت: اطمینان داریم افغانستان می‌تواند با اتحاد بین دولت و ملت و تمامی گروه‌ها و اقوام و صبوری و دوراندیشی، این مشکلات را پشت سر بگذارد و آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده این کشور ترسیم کند و در این راه همواره ایران را در کنار خود خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر