روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۱۴

  نشست سه‌جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای 4 کشور اروپایی در تهران؛ فارس|

نشست سه‌جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای 4 کشور اروپایی در محل وزارت خارجه ایران در تهران برگزار شد و در پایان حاضران بر توقف هر چه سریع‌تر جنگ و دستیابی به راهکار سیاسی تأکید کرده و خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسانی به مردم یمن شدند. در این نشست هیات‌های حاضر در جلسه دیدگاه‌ دولت‌های متبوع خود را در خصوص تحولات یمن از جمله در موضوعات سیاسی، میدانی و وضعیت انسانی یمن به شکل مشروح بیان و همچنین بر لزوم اجرای کامل توافقات استکهلم و انجام تعهدات کامل طرفین تاکید و آن را مقدمه‌ای بر حل و فصل نهایی سیاسی بحران یمن خواندند. پیش از این سفیر انگلیس در تهران در توئیتی از برگزاری این نشست خبر داد و از وزارت خارجه ایران برای میزبانی این نشست قدردانی کرد.

  استفاده از پهپاد برای برقراری امنیت مراسم اربعین امسال؛ مهر|

جانشین فرمانده سپاه گفت: برای حفظ امنیت اربعین سال جاری از تجهیزات نوین و پهپاد و هرچه در اختیار داریم قطعا استفاده می‌کنیم. سردار علی فدوی اظهار کرد: آن چیزی که در مراسم اربعین قابل دید است و بیشتر از همه‌چیز جلب‌توجه می‌کند این است که مردم از تمامی ملت‌ها با رنگ و نژادی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و به طرف امام حسین(ع) حرکت می‌کنند. جانشین فرمانده سپاه با اشاره به برگزاری هر ساله مراسم اربعین در امنیت کامل گفت: هر ساله اربعین در امنیت کامل برگزار می‌شود و امنیت اربعین را در واقع امام حسین(ع) برقرار می‌کند چراکه امام حسین(ع) میزبان است و میزبان هم به فکر مهمانان خودش است.

  نظارت باید به روز و مکانیزه باشد؛ایلنا|

رییس سازمان اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه نظارت باید به روز و مکانیزه باشد، گفت: برای ایجاد تحول در جامعه سردفتری طرح و برنامه داشته باشید و در تهیه این برنامه سعی کنید از رای سردفتری استفاده شود. ذبیح‌الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: باید راه‌هایی را استفاده کنیم که کار‌ها با سرعت و دقت انجام و موجبات رضایت مردم فراهم شود و باید مردمداری را سرلوحه کار خود قرار دهید و به نحوی عمل شود که این تحول همزمان در دفاتر اسناد رسمی ظهور و بروز پیدا کند.

  گزینه پیشنهادی فراکسیون زنان برای وزارت آموزش و پرورش ؛برنا|

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تا جایی که اطلاع داریم اسم فاطمه سعیدی به عنوان کاندیدای وزارت اموزش و پرورش در حال انجام است. پروانه سلحشوری، درخصوص گزینه پیشنهادی فراکسیون زنان برای وزارت آموزش و پرورش به دولت گفت: فاطمه سعیدی را به دولت به عنوان گزینه پیشنهادی مجلس برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم و بسیار هم به حضور ایشان امیدوار هستیم.  او در ادامه بیان کرد: تا جایی که اطلاع داریم سعیدی به عنوان یکی از کاندیداهای وزارت آموزش و پرورش کارهایش در حال انجام است. در مجلس همه سعیدی را باور و قبول دارند و صحن مجلس هم، با این موضوع همراهی می‌کند.

  انتخاب عضو ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ؛خانه ملت|

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رای نمایندگان انتخاب شد. در نشست علنی دیروز مجلس، جلیل رحیمی جهان آبادی با کسب ۱۰۷ رأی از مجموع ۱۳۶ رأی اخذ شده به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

  واکنش جامعه مدرسین به اظهارات منتسب به آیت‌الله یزدی؛ایسنا|

مسوول روابط عمومی جامعه مدرسین اظهارات منتشر شده از قول آیت‌الله محمد یزدی در انتقاد از آملی لاریجانی را تایید نکرد. مسوول روابط عمومی جامعه مدرسین در پاسخ به این پرسش که آیا اخباری که اخیراً درباره انتقادات آیت‌الله یزدی از آیت‌الله آملی لاریجانی منتشر شده صحت دارد یا نه، اظهار کرد: من اطلاعی از این جزییات سخنان ایشان ندارم اما همان‌طور که پیش از این‌بارها اعلام کرده‌ایم تنها مرجع رسمی اخبار مربوط آیت‌الله یزدی به عنوان رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سایت این نهاد فرهنگی و مذهبی است. در اخباری که اخیراً درباره سخنان آیت‌الله یزدی در فضای مجازی مطرح شده، نقل قول‌هایی به این عضو شورای نگهبان نسبت داده شده که حاوی انتقادات تندی از رییس مجمع تشخیص مصلت نظام، رییس‌جمهوری و یکی از روحانیون حوزه علمیه قم است.

  توقیف مجدد گریس 1 عرصه را بر امریکا

و انگلیس تنگ‌تر می‌کند؛فارس|

سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا آزادی گریس 1 به درخواست امریکا صورت گرفته است؟ گفت: امریکا با این ادعا که از محل درآمد نفتی ایران به سوریه کمک می‌شود، قصد توقیف مجدد نفتکش را دارد. رامین مهمانپرست در جریان گفت‌وگو با مجله خبری تحلیلی «رویداد» رادیو، اظهار داشت: امریکایی‌ها که خود از برجام خارج شدند، به انگلیس دستور می‌دهند ایران را تحریم کند و نکته جالب‌تر اینجاست که بریتانیا گوش به فرمان امریکاست؛ در حالی که جدایی از اتحادیه اروپا، این کشور را تنها‌تر از قبل می‌کند و لذا نزدیکی خود را به سیاست‌های امریکا افزایش داده است.

 

ارسال نظر