پایان عمر مفسدان فرا رسیده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۳۱
پایان عمر مفسدان فرا رسیده است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه سفرهای استانی خود به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی کشورمان برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی به کردستان سفر کرد. دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، حضور در دانشگاه کردستان، دیدار با علما در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حضور در نشست شورای اداری استان و... از جمله برنامه‌های رییس دستگاه قضا در سفر به کردستان است. در این سفر، رییس قوه قضاییه همچنین در دیدار چهره به چهره با مردم به مسائل و مشکلات آنان گوش داده و در مواقع لزوم دستوراتی را نیز صادر کرد. رییس قوه قضاییه دراظهاراتی با اشاره به عزم دستگاه قضا تاکید کرد: مفسدان بدانند پایان عمرشان فرا رسیده است و اجازه هیچ اقدامی به آنان داده نخواهد شد.  سیدابراهیم رییسی در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان افزود: هاضمه نظام ما فسادپذیر نیست و مطلقا اجازه نخواهد داد فساد در هیچ کجا لانه کند. ما هم با تمام وجود تلاش خواهیم کرد که نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور آلوده به فساد نشود.

     مقابله با قاچاق سازمان یافته نه کوله‌بری

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، بیان داشت: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم؛ اما سخن از کوله‌بری نیست بلکه کوله‌بری باید ساماندهی شود. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام رییسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان کردستان دفاع و پاسداری از مرزهای کردستان و اخلاص مردم را در هوای سرد و یخبندان و شرایط آب و هوای این استان را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: کردستان اقلیم و منطقه‌ای همراه با ایثار و شهادت، شهامت، ایستادگی و دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی است و مردمی با بصیرت و جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر و نوآوری و ابتکار دارد. وی ادامه داد: مدیران در همه زمان‌ها با همه سازوکارهایی که دارند باید بدانند که مهم‌ترین افتخار آنها نوکری و با همه وجود گره گشایی از کار مردم است و این بزرگ‌ترین مدالی است که نصیب همه خدمتگزاران شده است که خدمت کنند به مردمی که با همه وجود از کشور و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند. رییسی با تاکید بر اینکه در این منطقه باید اقتصاد در حوزه‌های مختلفی به نحوی فعال شود که نه فقط شاهد بیکاری جوانان بومی نباشیم بلکه بتواند زمینه اشتغال را برای افراد دیگری از نقاط دیگر فراهم کند، گفت: این استان این ظرفیت را دارد و امکان فعال کردن این ظرفیت با مدیریت و پیگیری وجود دارد.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: ذخایر مادی به ویژه نیروی انسانی کارآمد و فرهیخته، می‌تواند چرخ‌های اقتصادی را فعال‌تر کند. وی با اشاره به اقتصاد معدن یادآور شد: اقتصاد معدن خصوصا با نگاه به ارزش افزوده‌ای که بتواند پیدا کند، می‌تواند گردونه تولید را در این استان تکمیل کند. رییسی حمایت از کارآفرینان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حمایت از کارآفرینی هم حمایت حقوقی و هم حمایت قضایی و هم حمایت ملی و تسهیلاتی است.

       به جای حمایت از دلال باید از تولیدکننده حمایت شود

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تسهیلات باید به تولیدکننده داده شود و اگر به دلالی داده شد اتفاقی در تولید رخ نمی‌دهد، گفت: به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و رونق تولید در گرو آن است که تسهیلات به تولید‌کننده و کارآفرین اختصاص پیدا کند و در این صورت حتما شاهد خواهیم بود که تولید و اشتغال افزایش و بیکاری کاهش پیدا می‌کند. وی بررسی مشکلات و پیگیری آنها و سامان دادن به وضعیت‌ها را امری مهم تلقی کرد و با اشاره به مساله قاچاق کالا به عنوان مساله‌ای که خیلی از افراد را رنج می‌دهد، ادامه داد: وقتی از قاچاق کالا سخن می‌گوییم منظور قاچاق سازمان یافته است، قاچاقی که امروز کشور را در ارتباط با تولید دچار مشکل می‌کند. رییس قوه قضاییه با اشاره به اظهارات استاندار کردستان مبنی بر اقدامات موثر در زمینه ساماندهی کوله‌بری، تاکید کرد: حتما این بخش ساماندهی شود، ولی بحث مربوط به قاچاق کالا، سخن از قاچاق سازمان یافته‌ای است که امروز به وفور در بازارهای مختلف کشور قابل مشاهده است. وی با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در نقاط مرزی، خاطرنشان کرد: اگر نیازی در کشور مجاور برای سوخت وجود دارد باید به شکلی صورت گیرد که هم سوخت مورد نیاز آن کشور تامین شود، هم سوخت به قیمت واقعی داده شود و هم وضع اقتصادی مردم مرزبان در این رابطه سامان پیدا کند و به آنها نیز نقش و مشارکت دهیم تا زندگی‌شان تامین شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و ساماندهی است. وی با اشاره به مساله گفت‌وگوی بین بخش خصوصی و دولت، خاطرنشان کرد: در این زمینه سازوکاری وجود دارد که باید فعال شود. این گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که نمایندگانی از قوه قضاییه نیز در آن هستند بسیار سازوکار مناسبی است برای اینکه دولتمردان و مسوولان در جریان خواسته‌های بخش خصوصی قرار گیرند و بدانند مشکل بخش خصوصی چیست.

     توسعه اقتصادی فرع بر محیط زیست است

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه محیط زیست حق همه است، گفت: توسعه اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست است. قانون اساسی حکم می‌کند که اگر کارخانه‌ای خواست راه‌اندازی شود اول بررسی شود که آیا محیط‌زیست در خطر است یا خیر و باید محیط زیست حفظ شود و نباید به مخاطره بیفتد. یک کارخانه و مجموعه تولیدی بسیار ارزشمند است؛ اما نباید به قیمت به مخاطره افتادن محیط زیست باشد. وی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست دفاع از حقوق عامه و از مسائلی است که همه در آن مسوولیت دارند گفت: دولت، مسوولان و مدیران و دستگاه قضایی در این رابطه وظیفه دارند و در این دوره نیز اعلام کردیم که این موضوع جزو اولویت‌های ما خواهد بود. رییس قوه قضاییه افزود: اختلافات محلی، خانوادگی و مسائلی همچون داد و ستد در بازار از طریق کدخدامنشی قابل حل است و آمدن این پرونده‌ها به عدلیه معنایی ندارد و باید چنانچه راهکاری برای حل و فصل این پرونده‌ها وجود نداشت در عدلیه مطرح شود. رییسی ادامه داد: عزیزان حقوقی در این جلسه نکات حقوقی خوبی را بیان کردند که برخی از نکات کاملا فنی و قابل توجه است، پیداست که عزیزان با آیین دادرسی و مشکل اطاله دادرسی آشنایی دارند. در دانشگاه این مباحث را بررسی کنید و به ما انتقال دهید حتما دیدگاه‌های شما برای امثال ما موثر است.

وی با تاکید بر ارتباط نخبگانی، گفت: خودم به عنوان یک طلبه و همچنین همکارانم در سراسر کشور را موظف کردم نشست‌های کاری و علمی با جامعه نخبگانی، علما، جریانات دانشجویی و اساتید دانشگاه داشته باشیم تا بتوانیم دایما از دیدگاه‌هایشان بهره ببریم. رییس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد هیچگونه تردیدی نداریم و یقین داریم خداوند به خاطر اخلاص مردم و خانواده شهدا به ما کمک خواهد کرد و در این راه گشایشی ایجاد می‌شود برای اجرای عدالت و مبارزه بی‌امان با فساد و مفسدین. شما نیز دعا کنید و نکاتی را که به ذهن‌تان می‌رسد انتقال دهید ان‌شاءالله پیگیری خواهد شد.

 

 

ارسال نظر