روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۷۷

  امریکا منطقه را به بشکه باروت آماده انفجار تبدیل کرده است-ایسنا|

وزیر امور خارجه کشورمان مداخله امریکا در خاورمیانه و گسترش حضور نظامی این کشور در منطقه را عامل اصلی افزایش تنش‌ها در منطقه دانست. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: غرق شدن منطقه در سلاح توسط امریکا و هم‌پیمانانش، منطقه ما را به بشکه باروت آماده انفجار تبدیل کرده است. وزیر امور خارجه گفت: خلیج فارس منطقه کوچکی است و هرچه حضور کشتی‌های بیگانه در آن بیشتر شود، امنیت در خلیج فارس برای همه ما کمتر خواهد شد.

  روابط ایران-قطر در همه زمینه‌ها

رو به رشد است-خبرآنلاین|

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به دوحه سفر کرده است در دیدار با محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر روابط ایران و قطر را در تمامی زمینه‌ها از جمله در حوزه سیاست و اقتصاد رو به رشد خواند. وزیر خارجه کشورمان در این دیدار رایزنی مستمر دو کشور در خصوص تحولات منطقه را به عنوان یک نیاز منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد. ظریف گفت: ائتلاف‌های نظامی از پیش شکست خورده‌اند و نیروهای بیگانه موجبات ناامنی منطقه را فراهم می‌آورند.وزیر خارجه ایران امنیت خلیج فارس را مسوولیت کشورهای همین منطقه دانست و نه نیروهای خارجی و بر مسوولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد. وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط ویژه ایران و قطر، بر نقش دو کشور در برقراری صلح و ثبات منطقه و همکاری مشترک جهت تقویت عنصر گفت‌وگو برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد. وزیر خارجه کشورمان همچنین در ضیافت شام وزیر خارجه قطر حضور یافت.

  واکنش سخنگوی دولت به اظهارات پمپئو-تعادل|

سخنگوی دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا اظهار کرد: پمپئو حتی مفهوم شب تیشا-بئاو را هم نمی‌فهمد که اگر می‌فهمید رژیم اسراییل همان شومی بزرگ است که به یکسان بر یهودیان و مسلمانان فلسطین سایه افکن شده و باید برای رهایی از آن شومی دعا کرد. علی ربیعی در واکنش به اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا درباره پیام رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:  پمپئو باز هم با فقدان سواد تاریخی، در مقابل پیام حج رهبری معظم با اشاره به شب «تیشا-بئاو» به مساله فلسطین و یهودیان پرداخته و نهیب زدن برسر رژیم کودک کش اسراییل - که فریضه امت مسلمان در حج است- را منافی با آیین شب «تیشا-بئاو» دانسته است. پمپئو نه جامعه ایران را می‌شناسد که شهروندان یهود جایگاه خاص خود را در دل آن دارند و نه تاریخ می‌داند که شهروندان یهودی ما در همه قرون اسلامی و پیشا اسلامی آیین‌های دینی خود را در کمال آزادی به جا آورده و می‌آورند.

  خروج از کشور برای مراسم اربعین

منوط به ثبت نام در سماح است -برنا|

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: خروج از کشور برای مراسم اربعین منوط به ثبت نام در سامانه سماح است. احمد محمدی فر اظهار کرد: ثبت نام زائرین اربعین حسینی علیه‌السلام در سامانه سماح از اول شهریور اجرایی می‌شود. محمدی فر خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبنی بر ضرورت ثبت نام زائرین در سامانه سماح، مقرر شد مقدمات لازم از طریق درگاه‌های مختلف شامل دفاتر حج و زیارت، پلیس به‌علاوه ۱۰ و پیشخوان دولت فراهم شود. وی همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد: الزامی بودن ثبت نام زائرین در سامانه سماح و خدمات بیمه‌ای زائرین اربعین را مستمرا به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند.

  سازمان حج و بعثه مسوول مستقیم مذاکرات درباره حج هستند-تعادل |

‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم نوشت؛ سازمان حج و بعثه مسوول مستقیم مذاکرات و توافقات حج در هر سال هستند.  «علیرضا رحیمی»در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پس از حادثه حج سال ۹۵ در منا، دکتر ظریف شخصا گزارش کاملی از اقدامات وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارایه کرد. وزارت خارجه برای احقاق حقوق شهدای منا همه اقدامات ممکن حقوقی و سیاسی را انجام داده است. ‌سازمان حج و بعثه مسوول مستقیم مذاکرات و توافقات حج در هر سال هستند.

  مدیرعامل جدید بنیاد تعاون ارتش منصوب شد- ارتش نیوز|

فرمانده کل ارتش ایران طی حکمی، امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی را به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد تعاون ارتش، منصوب کرد. امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید بنیاد تعاون ارتش، مراتب تقدیر و رضایت خود را از تلاش‌ها و خدمات امیر سرتیپ ۲ عباس‌زاده مدیرعامل قبلی این بنیاد اعلام کرد. بنابر این گزارش، امیر سرتیپ خرم‌طوسی پیش از این ریاست هیات‌مدیره بنیاد تعاون ارتش و نیز مشاور عالی فرمانده کل ارتش را عهده‌دار بود. شایان ذکر است طی حکمی امیر سرتیپ ۲ عباس‌زاده نیز به عنوان مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

 

ارسال نظر