روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۰۲

  دعوت پاشینیان از روحانی برای شرکت در اجلاس شورای اقتصادی اوراسیا؛ ایسنا|

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که از رییس‌جمهور ایران درخواست کرده است تا در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا شرکت کند. به گزارش خبرگزاری مدیا مکس، نیکول پاشینیان در یک سخنرانی در قرقیزستان اعلام کرد که از حسن روحانی درخواست کرده است تا برای شرکت کردن در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ایروان برود. پاشینیان در این باره گفت: طبق موافقت رهبران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از رییس‌جمهور ایران دعوت کردم تا در جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در ایروان شرکت کند. روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

   نمایش چهره کریه تحریم‌ها به زبان آمار؛ تعادل|

سخنگوی دولت در رشته توییتی با اشاره به گزارش پخش شده از شبکه خبری «بی بی‌سی فارسی» درباره اثرات تحریم‌های امریکا بر حوزه دارو و درمان ایران نوشت: این گزارش برخلاف جریان اصلی تلویزیون‌های بیگانه چهره کریه تحریم‌ها و بطلان ادعای برایان هوک رابه زبان آمارنشان داد.

 علی ربیعی در رشته توییتی درباره گزارش پخش شده نوشت: در روز خبرنگار باید از تعمیق مرزبندی میان خبرنگاری صلح وزندگی با خبرنگاری همسو با جنگ وتحریم سخن گفت. او با بریکولاژ مستندات بانکی درخصوص محدودیت کالاهای بشردوستانه و دارویی بر تصویر فرمان ضد برجامی ترامپ سرشت ضد ایرانی وضد بشری آن فرمان را در فشردگی یک تابلو به نمایش گذاشت. این عکس به تنهایی هدف ضدمردمی خروج از برجام و تحریم رابه نمایش می‌گذارد. شبکه بی‌بی‌سی فارسی شامگاه گذشته در گزارشی با عنوان «تحریم‌های امریکا؛ آیا دارو به ایران می‌رسد؟» به بررسی تاثیر تحریم‌های امریکا بر حوزه دارو و درمان ایران پرداخت.

  تلاش برای اخذ رضایت از اولیاء دم مرحوم استاد؛تسنیم|

مسعود افرازه یکی از وکلای اولیای دم میترا استاد درباره آخرین وضعیت تلاش وکلای محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران برای اخذ رضایت از اولیای دم مرحوم میترا استاد گفت: رفت و آمدها از ناحیه وکلا و بستگان محمدعلی نجفی برای اخذ رضایت از اولیاء دم مرحوم استاد وجود دارد اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. پیشتر نیز محمود حاجلوئی دیگر وکیل اولیاء دم مرحوم میترا استاد، اخبار منتشر شده مبنی بر اخذ رضایت از اولیاء دم را تکذیب کرده است.

 

  دستورالعمل امریکا برای کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز؛تسنیم|

امریکا که به دنبال بهانه‌ای برای افزایش حضور خود در خلیج فارس است دستورالعملی برای کشتی‌های امریکایی و انگلیسی عبوری از تنگه هرمز منتشر کرد. بلومبرگ طی گزارشی نوشت وزارت حمل و نقل امریکا اعلام کرده که خدمه کشتی‌های دارای پرچم امریکا زمانی که در حال ترانزیت در منطقه هستند، باید با ارسال یک ایمیل مشترک، به نیروهای امریکایی و انگلیسی اطلاع دهند. این وزارتخانه همچنین گفته در صورتی که نیروهای ایرانی تلاش کنند وارد کشتی‌های حامل پرچم امریکا شوند، خدمه باید با شناسایی کشتی مداخله‌کننده «اطمینان یابند که این نیروها بر اساس حقوق بین‌الملل عمل می‌کنند» و «بلافاصله موضوع را به اطلاع ناوگان پنجم نیروهای دریایی امریکا اطلاع دهند.» گفتنی است سایر کشورها از پیوستن به این ائتلاف دریایی خودداری کرده‌اند، زیرا رییس‌جمهوری امریکا را مقصر خروج یکجانبه از برجام و شعله ور کردن تنش‌ها در منطقه

خلیج فارس می‌دانند.

  بازداشت دادستان سابق تهران تکذیب شد؛ باشگاه خبرنگاران|

یک منبع آگاه در دادستانی تهران اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر بازداشت جعفری دولت‌آبادی را تکذیب کرد. وی گفت: از زمان بازداشت طبری اخباری از این دست در فضای مجازی منتشر می‌شود که صحت ندارد. این منبع آگاه اظهار کرد: آقای جعفری دولت‌آبادی اعلام کرده از منتشر‌کننده توییت شکایت خواهد کرد.  

  عوامل سیا در حال تهیه گزارش درباره فروش نفت بودند؛باشگاه خبرنگاران|

روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز پنج شنبه در گزارشی فاش کرد برخی از فعالیت‌های جاسوس‌های دستگیر شده در ایران، تلاش‌هایی مخفیانه برای گردآوری اطلاعات درباره فروش نفت ایران را شامل می‌شده است. نیویورک‌تایمز در ادامه نوشته است: «از زمانی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا تحریم‌هایی را علیه فروش نفت ایران اعمال کرد دستیابی به اطلاعات در خصوص فروش نفت به یک سلاح باارزش ژئوپولیتیک تبدیل شده است.» مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران ۳۱ تیرماه سال جاری از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت‌یافته سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد و گفت آنها به اعدام محکوم شده‌اند.

 

 

ارسال نظر