روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۱۱

  نوسازی مناطق سیل‌زده تا عید سال آینده انجام می‌شود؛تسنیم‌|

وزیر کشور گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود نوسازی مناطقی که بر اثر سیل اخیر در کشور تخریب شدند تا عید سال آینده انجام شود‌. عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در حاشیه سفر خود به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر اظهار داشت: در بحث بازسازی و تعمیرات چون قول دادیم تا پایان مرداد ماه تمام شود امیدواریم بتوانیم به قول‌مان‌ عمل کنیم. وی افزود: از نظر منابع مالی هیچ مشکلی نداریم و تامین شده اما سطح خرابی‌ها زیاد بود که بحمدالله تقسیم کار خوبی صورت پذیرفت و استان‌هایی به عنوان استان معین جهت انجام کار مشخص شد‌. وزیر کشور بیان کرد: برای نوسازی مناطق هم برخی‌ از مناطق نیاز به جابه‌جایی‌ دارند که باید زیرساخت‌هایی مانند آب و برق و... فراهم شود اما مناطقی که نیاز به جابه‌جایی ندارند نوسازی انجام می‌شود‌. رحمانی‌فضلی ادامه داد: قول ما برای نوسازی مناطقی که براثر سیل تخریب شدند مبتنی بر قول‌ دستگاه‌ها‌ست که پیش‌بینی‌ می‌شود تا عید سال آینده انجام شود‌. وی با اشاره به روز خبرنگار گفت: به دلیل اینکه خودم هم خبرنگار بودم‌ کاملا با مسائل و مشکلات این قشر آشنا هستم اما خبرنگار باید به دنبال واقعیت و حقیقت باشد و رابطه بین دولت و مردم را تنظیم و تسریع کند‌.

  نامه قدردانی ظریف به رییس‌جمهور؛ پرتال وزارت خارجه|

در پی حضور رییس‌جمهور در وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه در پیامی از این اقدام قدردانی کرد. متن نامه محمدجواد ظریف به شرح زیر است: حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین، جناب آقای دکتر روحانی؛ ریاست محترم ایران

حضور صمیمی و بزرگوارانه حضرتعالی در جمع مدیران ارشد وزارت امور خارجه و اختصاص وقت ارزشمند ریاست محترم جمهوری برای استماع سخنان اینجانب و سه تن از معاونین که به نمایندگی از آن جمع خدمتتان ارایه شد و

 به ویژه بیانات دقیق، جامع و راهگشای حضرتعالی در این دیدار موجب دلگرمی و ارتقاء امید و انگیزه در کارگزاران سیاست خارجی کشور در این روزهای سخت و توفانی شد.

  دیدار وزرای انرژی عربستان و امریکا

 با محوریت ایران؛ ایلنا|

وزرای انرژی عربستان و امریکا با محوریت ایران با یکدیگر دیدار کردند. به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار نمایندگان دو کشور در مورد موضوعاتی چون ثبات بازارهای جهانی نفت، آغاز دوره ریاست عربستان در گروه بیست و ادامه همکاری عربستان سعودی و امریکا در زمینه انرژی و فناوری‌های نوین گفت‌وگو کردند.  در این دیدار دو طرف خواهان تداوم همکاری‌ها برای تأمین نفت در بازارهای جهانی شده و با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس اعلام کردند که با «تلاش‌های ایران برای بر هم زدن بازار انرژی» مقابله خواهند کرد.

  محکومیت ۵ میلیاردی برای نگهداری تلفن همراه قاچاق در اصفهان؛ ایلنا|

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از محکومیت ۵ میلیارد ریالی برای قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داد. غلامرضا صالحی گفت: پرونده کشف یک هزار و ۱۸۱ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال که از یک واحد مسکونی در شهر اصفهان توسط مامورین نیروی انتظامی کشف شده بود برای رسیدگی به شعبه ششم رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد. وی افزود: شعبه مذکور با توجه به عدم ارایه اسناد گمرکی توسط متهم و احراز تخلف، متهم را به پرداخت ۵میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم و حکم به ضبط محموله مکشوفه صادر کرد.

  پاسخ قاطع به تعرض می‌دهیم؛  ایرنا|

فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای نظامی در همه شرایط آماده دفاع از مرزها و سرزمین کشور عزیزمان هستند و هرگونه تعرضی را قاطعانه پاسخ خواهند داد. سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» دیروز در بازدید از ارتفاعات و مناطق مرزی کرمانشاه با قدردانی از مجاهدت، فداکاری و هوشیاری رزمندگان اسلام در مناطق سخت‌گذر مرزی گفت: امنیت امروز مرزها خط قرمز نیروهای مسلح کشور است. فرمانده کل سپاه با همراهی مسوولان ارشد نظامی و غیرنظامی از ارتفاعات و مناطق مرزی استان کرمانشاه، از پاسگاه‌های مرزی نیروی زمینی سپاه در مناطق و ارتفاعات و مناطق مرزی استان کرمانشاه، ارتفاعات مرزی شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی بازدید کرد و در جریان وضعیت و میزان آمادگی آنان برای تامین امنیت مرزها و مقابله با تهدیدات دشمنان و امنیت و آرامش ملت ایران قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر