روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۵۱

    شناور خارجی با ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد-سپاه نیوز|

یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در اطراف جزیره فارسی توسط رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.به گزارش روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل تردد‌های شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته گشت‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی، در اقدامی غافلگیرکننده این کشتی را که حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند.شناور حامل سوخت قاچاق توقیف شده به بوشهر انتقال پیدا کرده و سوخت قاچاق این شناور نیز با هماهنگی مسوولان قضایی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه در راه صیانت از منافع ملی و با تمام توان در حال انجام وظیفه و پاسداری است و لحظه‌ای از این امر خطیر درنگ نخواهند کرد.

    ظریف با چند تن از سفرای خارجی دیدار کرد-باشگاه خبرنگاران|

وزیر امور خارجه کشورمان با سفیر استرالیا، نماینده صندوق کودکان ملل متحد و سفیر بنگلادش دیدار کرد.دیروز ایان دیوید بیگز، سفیر استرالیا (در پایان ماموریت/خداحافظی)، خانم مندیپ او براین نماینده صندوق کودکان ملل متحد (تقدیم اعتبارنامه) و اعظم سارکار سفیر جدید بنگلادش (تقدیم رونوشت استوارنامه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کردند.

    یک فروند هواپیمای جنگی در بوشهر سقوط کرد-خبرآنلاین|

یک فروند هواپیمای جنگی دیروز در ساحل تنگستان استان بوشهر سقوط کرد.روابط عمومی فرمانداری تنگستان روز یک‌شنبه به نقل از عبدالحسن رفیعی پور گفت: علت سقوط این هواپیما نقص فنی بوده است. وی اضافه کرد: خلبان و کمک‌خلبان این هواپیما که دارای ۲ سرنشین بوده سالم نجات یافته‌اند.

    جرات اقدام نظامی علیه ایران را ندارند-مهر|

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح ما به گونه‌ای است که استکبار جهانی جرأت نمی‌کند از گزینه نظامی علیه ما استفاده کند.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با اشاره به حوادث اخیر در تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین انهدام پهپاد جاسوسی امریکا و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: شاید در نگاه اول، وقایعی که در منطقه خلیج فارس در حال روی دادن است، نشان از احتمال یک درگیری نظامی داشته باشد اما وقتی که عمق وقایع را می‌بینیم، این احتمال بسیار کمرنگ می‌شود.امیر پوردستان در ادامه تصریح کرد: خلیج فارس مثل یک زاغه مهمات است که با انفجار یک ترقه می‌تواند یک فاجعه عظیم در آن رخ دهد.

    امنیت جهان قابل تفکیک نیست-تعادل|

سفیر کشورمان در روسیه گفت: جواد ظریف با زبانی گویا، چندجانبه‌گرایی را به عنوان تنها را‌ه‌حل مشکلات عرضه می‌کند.سفیر کشورمان در روسیه در واکنش به تحریم ظریف از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا در صفحه توییتر خود نوشت: نقض توافقات، خروج از معاهدات، تحریم و یکجانبه‌گرایی از یک سنخ هستند و نتیجه مذموم آن نا امنی است، چه در خاورمیانه و چه ایالت تگزاس جواد ظریف با زبانی گویا، چندجانبه‌گرایی را به عنوان تنها را‌ه‌حل مشکلات عرضه می‌کند. امنیت جهان قابل تفکیک نیست و سیاست تحریم، گام برداشتن در تاریکی است.

    نامردی است چشم‌های‌مان را ببندیم

 و بگوییم دولت هیچ کاری نکرد-برنا|

نماینده مردم نیشابور در مجلس دهم گفت: به عنوان یک نماینده می‌گویم که نامردی است چشم های‌مان را ببندیم و بگوییم دولت هیچ کاری نکرده است، اما در برخی جاها توقع‌ها ویژه است. درست است شرایط تحریم را می‌گذارنیم اما باز هم نیاز به تلاش بیشتر دولت و مسوولان داریم.هاجرچنارانی در خصوص تحریم ظریف گفت: اقدام امریکا را محکوم می‌کنیم و با یقین می‌گوییم ظریف مانند بسیاری از نیروهای انقلابی برای این انقلاب زحمت کشیده است. ظریف سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

    جزئیات دیدار وزیر کشور با اصلاح‌طلبان-ایسنا|

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وزارت کشور در حال تلاش برای ایجاد ساز و کاری در جهت اعتمادآفرینی بیشتر برای انتخابات مجلس دهم است، گفت: امید ما این است که شورای نگهبان مانند وزارت کشور در جهت شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی عمل کند.علی محمد حاضری با اشاره به ترکیب هیات نظارت شورای نگهبان، چنین ابراز عقیده کرد: اعضای این هیات به طرفداری از یک جریان خاص شناخته شده‌اند؛ بنابراین اگر شورای نگهبان می‌خواهد اعتماد جامعه را با تصمیم‌گیری‌های خود همراه داشته باشد، نباید از چهره‌هایی استفاده کند که به طرفداری از این جریان شناخته شده‌اند.

 

ارسال نظر