روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۳۴

  گزارش رییس بانک مرکزی به سران قوا از تخلیه شوک تورمی؛پاد|

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا برگزار و مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی بررسی شد. جلسه‌ای که در جریان آن، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از روندها و آخرین شاخص‌های اقتصادی کشور به سران قوا ارایه کرد.  در این جلسه که دیروز و به ریاست روحانی برگزار شد؛ رییس کل بانک مرکزی گزارشی از روندها و آخرین شاخص‌های اقتصادی کشور ارایه کرد. براساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه از اردیبهشت ماه 1398 بطور ماهانه کاهنده بوده که نشانگر تخلیه شوک تورمی است. سران قوا ساز و کارهای پیشنهادی برای حفظ این روند و حفاظت هر چه بیشتر نیازهای اقتصادی خانوارها از نوسانات هیجانی بازار را تصویب کردند. در این جلسه مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی در چارچوب اختیارات قانونی براساس موضوع ماده 39 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بررسی و اصلاحات لازم مورد تأکید اعضا قرار گرفت.

  مصوبه پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی مناطق سیل زده؛موج| مصوبه هیات وزیران در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی مناطق سیل زده توسط جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شد. هیات وزیران در جلسه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ به ریاست اسحاق جهانگیری به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جبران خسارت و بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری موافقت کرد. براساس این مصوبه، تسهیلات بانکی ارزان­ قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل به منظور جبران خسارات و بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با معرفی دستگاه‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

  بابک زنجانی در زندان است؛ایسنا|

سخنگوی قوه قضاییه شایعه فرار بابک زنجانی را تکذیب کرد. در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر فرار بابک زنجانی از زندان اوین، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ضمن تکذیب این خبر، گفت: نامبرده در زندان و در اختیار ماموران مربوطه است.

   ایران برای مذاکره منتظر جو بایدن خواب‌آلود است؛ایسنا|

رییس‌جمهور امریکا در ادامه ابراز تمایل برای مذاکره با ایران مدعی شد که ایران برای دست پیدا کردن به یک توافق جدید منتظر جو بایدن، کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ امریکا است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در ادامه ادعاهایش مبنی بر اینکه ایران خواهان مذاکره با امریکا است به تازگی در کاخ سفید گفت: ایران می‌خواهد به یک توافق دست پیدا کند، اما اگر من به جای ایران باشم احتمالا بگویم که اگر بتوانم دوام بیاورم، به جای دونالد ترامپ، منتظر جو بایدن خواب‌آلود خواهم بود،

چرا که می‌توانیم به هر توافقی که بخواهیم با او دست پیدا کنیم. او نمی‌داند که چه اتفاقی می‌افتد.

  دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت موافقت کرد؛پاد|

هیات دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته موافقت کرد. هیات وزیران با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته تا مبلغ یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۲۸ میلیون و ۴۸۶ هزار سهم ده میلیون ریالی موافقت کرد. بر این اساس، با تصویب هیات وزیران در جلسه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸ و به پیشنهاد مجمع عمومی فوق‎العاده شرکت ملی نفت، سرمایه این شرکت از محل اندوخته سرمایه‌ای تا سقف مبلغ یک میلیون و ۲۸۴هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال منقسم به ۱۲۸ میلیون و ۴۸۶ سهم ۱۰ میلیون ریالی افزایش می‌یابد.

  پیش‌نویس قانون نظام آماری ایران تهیه شد؛فارس|

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس قانون نظام آماری ایران را به دستور رییس مجلس تهیه و تدوین کرد. پیش‌نویس قانون نظام آماری ایران در جلسه‌ای با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های عضو شورای عالی آمار و جمعی از خبرگان نظام آماری کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.  پیش‌نویس قانون نظام آماری ایران به دستور علی لاریجانی با مشارکت جمعی از خبرگان نظام آماری مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه شده است.

  کشورها فریب امریکا و انگلیس را درباره ایران نمی‌خورند؛ ایرنا|

سفیر ایران در دانمارک با انتقاد از نقض قوانین بین‌المللی توسط امریکا و انگلیس تاکید کرد: بسیاری از کشورها با دید باز متوجه مخاطرات و داستان‌سرایی ناقضان بزرگ هستند و فریب آن را نخواهند خورد. «مرتضی مرادیان» در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: امریکا و انگلیس قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند و سپس درصدد تشکیل ائتلاف علیه ایران برمی‌آیند! بسیاری از کشورها با دید باز متوجه مخاطرات و داستان‌سرایی ناقضان بزرگ هستند و فریب آن را نخواهند خورد.

 

 

ارسال نظر