روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۵۴

   هوانیروز بازی‌ جنگ را تمرین می‌کند؛ مهر|

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز و نیروهای مسلح در آمادگی بالایی قرار دارند و هوانیروز بر اساس تهدیدات موجود، بازی‌های جنگ را طراحی و تمرین می‌کند.  امیر یوسف قربانی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: امروز نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار حضور داشته و آمادگی پاسخگویی به هر دشمنی را به هر شکل دارند. فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران به دنبال تهاجم به هیچ کشوری نیستند اما اگر کسی این اشتباه را بکند طومار آن را در کسری از زمان در هم می‌پیچد. هوانیروز و نیروهای مسلح در آمادگی بالایی قرار دارند و هوانیروز بر اساس تهدیدات موجود، بازی جنگ را طراحی و تمرین می‌کند.

   ایران ۹ خدمه هندی کشتی ریاح را آزاد کرد؛  تسنیم|

دولت مرکزی هند اعلام کرد ۹ تن از ۱۲ خدمه کشتی ریاح که به جرم قاچاق سوخت توسط ایران توقیف شده است آزاد شده‌اند. به گزارش تایمزاسنو، دولت مرکزی هند روز جمعه اعلام کرد 9 تن از 12 خدمه کشتی ریاح که توسط ایران توقیف شده، آزاد شده‌اند. وزارت امور خارجه هند اعلام کرد این کشتی توسط گارد ساحلی ایران در 13 جولای به همراه 12 خدمه هندی آن توقیف شد. تهران از این 12 نفر، حالا 9 نفر را آزاد کرده است . وزارت امور خارجه هند طی بیانیه‌ای اعلام کرد هندی‌های آزاد شده به زودی به کشور خود باز می‌گردند. به علاوه، سفارت هند در تهران از این کشور خواسته سه خدمه دیگر را هم آزاد کند .

   گامی مهم در ارتقاء شفافیت اقتصاد ؛ ایلنا|

سید فرید موسوی عضو فراکسیون امید مجلس دهم ابلاغ قانون اصلاح بند۵ ماده ۶ اصل ۴۴ قانون اساسی توسط رییس‌جمهور را گامی مهم در ارتقاء شفافیت اقتصاد می‌داند. موسوی در توضیح این طرح گفت: طبق این طرح، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته آنها که قانوناً مجوز فعالیت اقتصادی را دارند، می‌توانند در بازار تولید کالا و خدمات فعالیت داشته باشند مگر آنکه فعالیت آنها موجب اخلال در رقابت شود. این نهادها و موسسات موظفند گزارش مجموع مالکیت مستقیم و غیرمستقیم کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته خود را در هر بازار تولید کالا و خدمات هر شش ماه یک بار به شورای رقابت ارسال کنند.

   دوست دارم به ایران سفر کنم؛

باشگاه خبرنگاران|

وزیر خارجه امریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بلومبرگ گفت دوست دارد به ایران سفر کند. پمپئو افزود: «مطمئنا، اگر ضرورت داشته باشد، با کمال میل به آنجا می‌روم. دوست دارم فرصتی باشد و [به ایران] بروم. نه برای اینکه صحبت‌های تبلیغاتی بکنم، بلکه حقایق را به مردم ایران درباره اینکه رهبرانشان چه کار کرده‌اند و چطور این موضوع به ایران لطمه زده، بگویم.» پمپئو قبل از حضور در این سمت، زمانی که نماینده ایالت «کانزاس» در مجلس سنای امریکا هم بود همراه با دو سناتور دیگر («لی زلدین» و «فرانک لو بیوندو») بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ از دفتر حافظ منافع ایران تقاضای روادید برای سفر به ایران کرد. ایران درخواست ویزای این سه نماینده را رد کرد.

   این مسیری که صدا و سیما طی می‌کند ما را گرفتار می‌کند؛  برنا|

عضو شورای عالی حوزه و استاد برجسته حوزه علمیه گفت: آیا صدا و سیما باید بودجه‌اش با تبلیغ رب گوجه فرنگی تامین شود؟! این مسیری که صدا و سیما طی می‌کند دختران و پسران ما را گرفتار می‌کند و وقتی خراب شدند ساختن آن سخت است البته سوء قصد هم ندارند ولی نمی‌دانند که چه می‌کنند. آیت‌الله رضا استادی، استاد حوزه علمیه در چهارمین همایش سیدالعابدین امام سجاد(ع) گفت: صدا و سیما مستمع میلیونی دارد و هر نفر روزانه دو تا سه ساعت تلویزیون می‌بیند؛ نباید در این مساله تعارف داشته باشیم؛ آقا فرموده‌اند من به مسوولان صدا و سیما سفارش کرده‌ام ولی ما هم وظیفه داریم که آنقدر بگوییم و بگوییم تا شاید موثر واقع شود.

   هیچ خلاف قانونی در انتخاب حقوق‌دانان شورای نگهبان صورت نگرفته است؛  فارس|

نماینده اصفهان در مجلس گفت: آنچه در انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان اتفاق افتاد، خلاف قانون نبود. حمیدرضا فولادگر درباره اظهارات علی مطهری مبنی بر دخالت‌ برخی اعضای شورای نگهبان در روند انتخاب گزینه‌های حقوق‌دان شورای نگهبان اظهار داشت: چند سال قبل هم موارد اینگونه را داشتیم که یکی از نامزدها قبل از رای‌گیری منصرف شد اما اینکه در مراحل آیین نامه داخلی مجلس یا آیین نامه اجرایی آن یعنی روش اجرای قانون به نحوی عمل شود که انصراف لحظه‌ای نباشد.

   مجلس برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گله‌مند است؛  خانه ملت|

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس نسبت به رویه دولت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی از دولت گله‌مند است و به صورت جدی پیگیر هستیم تا دولت این رویه نادرست را اصلاح کند. علی‌اکبر کریمی با انتقاد از نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: دولت تاکنون در این زمینه به خوبی عمل نکرده است و نشان داده که عزم لازم برای توزیع کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به مردم را ندارد. وی گفت: دولت موظف است تا سقف ۱۴ میلیارد دلار به ۲۵ قلم کالای اساسی ارز دولتی اختصاص دهد اما اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که این ارز ۴۲۰۰ تومانی را به برخی اقلام اساسی نمی‌دهد که خلاف قانون است.

 

ارسال نظر