روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۲۷۹

  ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست؛ باشگاه خبرنگاران|

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: آنچه بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و  «دزدی دریایی» بود.

ظریف اظهار کرد: خیلی مهم است که بوریس جانسون در آستانه احراز پست نخست‌وزیری انگلیس بداند که ایران به دنبال تنش نیست و خواهان روابط عادی با لندن بر اساس «احترام متقابل» است. همه می‌دانند که شروع درگیری آسان اما پایان دادن به آن غیرممکن است.

وی تاکید کرد: از همان ابتدا مشخص بود که انگلیس به درخواست دولت ترامپ اقدام به توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل‌الطارق کرد. آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و «دزدی دریایی» بود.اتهام نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه توسط ایران «بی‌اساس» است و انگلیس در قضیه توقیف نفتکش گریس- ۱ «کاتولیک‌تر از پاپ» (اتحادیه اروپا) عمل کرد.

  سفر عراقچی به پاریس برای تحویل پیام روحانی به ماکرون؛تسنیم|

معاون وزیر امور خارجه ایران با سفر به پاریس پیام رییس‌جمهور ایران را به رییس‌جمهور فرانسه تحویل خواهد داد. «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طی پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور عازم پاریس شد. بر اساس گفته موسوی، عراقچی در این سفر پیام مکتوب روحانی را تسلیم امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه خواهد کرد.

 انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در دستور کار شورای نگهبان ؛ فارس|

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خود درباره دستور جلسه این هفته شورای نگهبان نوشت: دستور جلسه شورای نگهبان مورخ دوم مرداد ماه به شرح ذیل است: انتخاب اعضاء هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (ب) مصوبات مجلس

همچنین مواردی چون؛ طرح الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم (۴۹) قانون اساسی، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی؛ لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی. طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی. از دیگر مواردی است که در شورا در این هفته بررسی خواهدکرد.

   ارایه مستندات لازم به شورای امنیت در تخلف نفتکش انگلیس ؛  برنا|

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران مستندات لازم درباره تخلف نفتکش انگلیسی را به شورای امنیت ارایه خواهد داد. .فکر نمی‌کنم شورای امنیت آنقدر تابع انگلیس و امریکا باشد که رایی خلاف، صادر کند.

«علاءالدین بروجردی» در خصوص«شکایت انگلیس به شورای امنیت از ایران» گفت: همه اقدامات ایران در راستای مقررات بین‌المللی بوده و نفتکش انگلیسی تخلف انجام داده است. ایران حافظ امنیت تنگه هرمز است و توقیف نفتکش متخلف به هیچ عنوان به معنی ایجاد ناامنی نیست بلکه کمک به امنیت تنگه هرمز خواهد کرد.

  اخذ رأی حتی یک دقیقه پس از ساعت ۲۴ پذیرفته نیست؛ وزارت کشور|

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ساعت ۲۴ روز اخذ رأی، پایان رای‌گیری انتخابات است و اخذ رأی پس از آن پذیرفته نیست.

سید اسماعیل موسوی در جلسه ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه بیش از ١٢ درصد کرسی‌های مجلس متعلق به استان تهران است، اظهار کرد: مشارکت مردم استان تهران در انتخابات مجلس دهم ٥٣ درصد بوده است.وی ادامه داد: در ١٠ دوره گذشته انتخابات مجلس، در برخی حوزه‌های انتخابیه استان تهران شاهد ابطال انتخابات بودیم و فرمانداران باید حساسیت بیشتری در انتخابات مجلس یازدهم داشته باشند. این اولین انتخابات پس از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انتخابات است و باید افزایش مشارکت حفظ شود.مدیرکل انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: مبنای ورود منتخبین به مجلس، کسب ٢٠ درصد آرا است و شرایط نسبت به گذشته که کسب ٢٥ درصد آرا بود، تسهیل یافته است.

  توقیف نفتکش انگلیسی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان است؛  مهر|

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: توقیف نفتکش انگلیسی و ساقط کردن پهپاد متجاوز امریکایی‌ها به حریم سرزمینی ایران را شاهد بودیم که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان است.

علی‌اکبر ولایتی دیروز با صالح العاروری نایب‌رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیات عالیرتبه همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ابتدای این دیدار با اشاره به ملاقات رهبر معظم انقلاب گفت: مذاکرات روز گذشته شما با معظم‌له بسیار راهبردی و مهم بود و نقطه عطفی در روابط میان ایران و فلسطین به شمار می‌رود و رابطه جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، رابطه‌ای ریشه دار، قلبی و عمیق است که روز به روز هم قوی‌تر می‌شود.وی با بیان اینکه ایران و فلسطین روابطی تأثیرگذار و هدفمند دارند، تصریح کرد: بی‌تردید هیچ راهی جز اتفاق کلمه و وحدت همه مسلمانان بر سر موضوع رهایی فلسطین به عنوان موضوعی محوری و بنیادین وجود ندارد و ضرورت این وحدت بیش از گذشته باید وجود داشته باشد.

 

ارسال نظر