روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۸۸

    باید با خارج‌کنندگان غیرقانونی ارز برخورد شود ؛میزان|

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: با کسانی که ارز را از کشور خارج می‌کنند، باید طبق قانون برخورد شود. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در واکنش به این سوال که چرا با وجود کاهش قیمت ارز در بازار، همچنان قیمت برخی از اجناس رو به افزایش است؟ گفت: تعزیرات زیرنظر دولت فعالیت می‌کند و زیرمجموعه دادگستری است، دادستانی در این حوزه همکاری‎های لازم را انجام خواهد داد، اما مسوولیت پیگیری موضوع افزایش قیمت اجناس برعهده مسوولان اقتصادی دولت است و اگر تعزیرات از دستگاه قضایی کمک بخواهد، ما به موضوع ورود خواهیم کرد.

  ابعاد قدرت تهاجمی ایران وجوه غافلگیرکننده‌ای خواهد داشت؛تسنیم|

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه ابعاد قدرت دفاعی و تهاجمی ایران وجوه غافلگیرکننده و محاسبه‌ناپذیر برای متجاوزین خواهد داشت، گفت: امیدواریم تحریکات امریکا ثبات و امنیت منطقه را به خطر نیندازد. سرلشکر رشید در جلسه با معاونان قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا ضمن توضیح درباره تهدیدات احتمالی در آینده و میزان آمادگی نیروهای مسلح برای مواجهه با وضعیت‌های مختلف تأکید کرد: مقابله قاطع و هوشمندانه نیروهای مسلح در برابر رفتار و اقدامات تهدیدآمیز علیه ایران مانع از پذیرش ریسک تجاوز به سرزمین ایران و ملت شریف آن خواهد شد؛ زیرا هزینه‌های چنین تجاوزی بسیار بیشتر از دستاوردهای آن خواهد بود.

    لایحه شفافیت اعلام وصول شد؛خانه ملت|

عضو هیات رییسه مجلس از اعلام وصول لایحه شفافیت خبر داد. علیرضا رحیمی در جلسه علنی نوبت عصر دیروز گفت: لایحه شفافیت که از سوی دولت به مجلس ارایه شده، اعلام وصول می‌شود. رییس‌جمهور، لایحه شفافیت را که در هیات وزیران به تصویب رسیده یکم تیرماه برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. رحیمی افزود: طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام وصول می‌شود. وی اظهار داشت: همچنین سوال ملی هدایت‌الله خادمی از وزیر نیرو درباره عدم کارایی و پاسخگویی در وزارت نیرو نیز اعلام وصول می‌شود.

    بررسی انتخابات شورایاری‌ها توسط معاونت حقوقی رییس‌جمهور؛ایلنا|

ملاحظات اعلامی توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد انتخابات شورایاری‌های شهر تهران جهت بررسی و حل مشکل، به معاونت حقوقی ارجاع شد. معاون حقوقی رییس‌جمهور هم با تشکیل جلسه‌ای در محل دفتر خود با حضور شهردار تهران، رییس شورای شهر و برخی اعضای آن، رییس شورای عالی استان‌ها، معاون وزیر کشور و معاونان سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مقامات و مسوولان ذی‌ربط، اظهارات حاضران را استماع نمود. معاون حقوقی رییس‌جمهور با توجه به وجود مبانی قانونی جواز قانونی انتخابات را تأیید و اعلام کرد که وجود قانون خاص انتخابات برای شوراها گرچه می‌تواند مفید باشد ولی فقدان آن با توجه به مستندات قانونی و مقررات فوق موجب خدشه به اعتبار انتخابات نیست.

 

ارسال نظر