روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۱۱

     عربستان یک خدمه کشتی ایرانی را به عمان فرستاد؛  ایسنا|

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که بنا به درخواست وزارت خارجه ایران، ریاض یک خدمه کشتی ایرانی را به عمان فرستاده است. به گزارش روزنامه سعودی ریاض، یک مسوول وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که وضعیت جسمانی یکی از خدمه‌های کشتی ایرانی «ساویز» وخیم شده است و او را به بیمارستانی در شهر جازان عربستان منتقل کرده‌اند. وی افزود: وزارت خارجه عربستان درخواستی از سوی وزارت خارجه ایران از طریق سفارت سوییس در ریاض برای انتقال این شهروند ایرانی به عمان دریافت کرده است. وی همچنین گفت که انجام خدمات پزشکی و انتقال این شهروند ایرانی به عمان بعد از بهبود وضعیت جسمانی‌اش با دستور ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور انجام شده است.

  یارانه بنزین دهک‌های ثروتمند ۲۳ برابر افراد کم‌درآمد است؛ فارس|

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه دولت در زمینه هدفمندی یارانه‌ها محافظه‌کار است، گفت: یارانه بنزین دهک‌های ثروتمند ۲۳ برابر افراد کم درآمد است. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح جزییات نشست دیروز این فراکسیون گفت: همه می‌خواهند به مردم با پرداخت یارانه کمک کنند اما گزارش‌های کارشناسی دریافتی نشان از اوج بی‌عدالتی در پرداخت یارانه‌ها دارند. نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه باید مجلس، دولت و قوه قضاییه در زمینه اصلاح پرداخت یارانه‎ها مصمم باشند، گفت: نمایندگان از دولت گلایه  دارند که چرا در 6 سال گذشته با وجود اطلاع از اوضاع وخیم عدم اجرای هدفمندی یارانه‌ها، پاسخ منطقی از دولت دریافت نکرده‌اند و دولت هم در زمینه چگونگی هدفمندی یارانه‌ها محافظه‌کارانه عمل کرده است.

  بررسی پرونده بزرگ‌ترین بدهکار بانکی

در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ فارس|

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: روز دوشنبه روند پرونده بزرگ‌ترین بدهکار بانکی در این ستاد به ریاست معاون اول رییس‌جمهور بررسی می‌شود. کاظم پالیزدار ادامه داد: موضوع دیگر بحث فرودگاه منطقه طلاب قم است. اجرای احکام برای این پرونده حکم صادر کرده است و بررسی این موضوع نیز یکی دیگر از موارد جلسه فردای ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهد بود. این پرونده در حال تبدیل شدن به یک «پدیده شاندیز» دیگر بود که جلوی آن گرفته شد.

  مشکلات دانشجویان ستاره‌دار برطرف شده است؛ ایلنا|

فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید درباره جلسه فراکسیون امید با وزیر علوم درباره عملکرد این وزارتخانه گفت: گزارشی که از سوی آقای وزیر ارایه شد نشان از آن داشت که تلاش‌ها در وزارت علوم برای رفع مشکلات دانشجویانی که موانعی بر سر راه تحصیلاشان داشته‌اند صورت گرفته است و از این پس آنان برای ادامه تحصیل مشکلی نخواهند داشت. نماینده مردم تهران افزود: نمایندگان درباره استفاده از خانم‌ها در هیات علمی، انتخاب معاون و رییس دانشگاه خانم مطالبی را مطرح کردند که آقای غلامی قول دادند این موارد را مورد پیگیری قرار دهند.

  دوره‌های آموزش‌ تخصصی انتخابات

از مشهد آغاز می‌شود؛ وزارت کشور|

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای آموزش‌های تخصصی انتخابات، استان‌های کشور به یازده گروه تقسیم شده است و دوره‌های آموزشی از مشهد آغاز خواهد شد.  سید اسماعیل موسوی با اشاره به ششمین جلسه ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا آموزش‌های عمومی و تخصصی برنامه‌ریزی و اجرایی شود. وی درباره آموزش‌های عمومی در حوزه انتخابات بیان کرد: با بهره‌گیری از رسانه ملی، فضای مجازی و ... به منظور تأمین مشارکت حداکثری مردم و همچنین شیوه برگزاری انتخابات الکترونیک آموزش‌های لازم داده خواهد شد.

   دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا کند؛ ایسنا|

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به لزوم اهتمام دولت به اجرای قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: دولت با استنکاف از وظایف قانونی خود موجب از بین رفتن میزان قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی شده است. پروانه مافی در جلسه علنی مجلس در تذکری به وزرای راه و اقتصاد بیان کرد: در قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، ۲ ماده در ارتباط با مقابله مالیاتی با شیوع پدیده خانه‌های خالی و ۲ ماده درارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی درج شده است و همچنین وظایفی را در این خصوص برای دو وزارتخانه تعیین کرده است، اکنون بیش از ۴ سال از زمان تصویب این قانون می‌گذرد، دولت با استنکاف از وظایف قانونی خود موجب از بین رفتن میزان قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی شده است.

    ناتو به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران واکنش نشان داد؛ ایلنا|

ناتو با صدور بیانیه‌ای به توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ایران می‌خواهیم هرچه سریع‌تر کشتی‌ و خدمه آن‌ را آزاد کند. انگلیس هم تاکید کرده است که اولویتش برای برخورد با این مساله استفاده از گفت‌وگو و دیپلماسی است؛ ناتو هم از هرگونه اقدام دیپلماتیک برای حل این مساله استقبال می‌کند.

 

ارسال نظر