روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۲۷

   آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ماند؛ پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان|

انتخابات هیات رییسه شورای نگهبان صبح چهارشنبه با حضور فقها و حقوقدانان این شورا برگزار شد و در جریان این انتخابات آیت‌الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد. همچنین در این جلسه، انتخابات قائم مقام دبیر شورای نگهبان نیز برگزار و طی آن عباسعلی کدخدایی به مدت یک سال دیگر به عنوان قائم مقام دبیر از سوی اعضای شورای نگهبان انتخاب شد. همچنین کدخدایی با رأی اعضای شورای نگهبان برای دوره یک ساله پیش رو، به عنوان سخنگو ابقاء شد.

   آیین‌نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تصویب شد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت|

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهور، آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تصویب کرد. نحوه صدور مجوز تأسیس و راه‌اندازی و نیز نحوه نظارت و امور آموزشی، اداری و مالی، از جمله مواد مندرج در آیین نامه مذکور به شمار می‌رود. همچنین با تصویب هیات وزیران، مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، به عنوان مرحله اول اعتبارات مورد نیاز بازسازی تأسیسات زیربنایی مناطق زلزله‌زده در اختیار استانداری کرمانشاه قرار می‌گیرد تا صرف بازسازی مناطق خسارت‌دیده شود. در ادامه این جلسه، هیات دولت از مجلس شورای اسلامی خواست تا بررسی لوایح «موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان»، «اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران»، «تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «نحوه کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» را در اولویت قرار دهد. هیات وزیران همچنین ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

   تکذیب گفت‌وگو بر سر دفاع موشکی ایران؛توییتر|

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی با اشاره به تذکر نمایندگی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: آنچه از مصاحبه ظریف منتشر شده تحریف آشکار است. علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با تکذیب نقل قول منتشر شده در برخی رسانه‌های امریکایی از قول ظریف نوشت: متن پرسش و پاسخ نشان می‌دهد تفسیر آسوشیتدپرس از این سخنان اشتباه است و می‌تواند موجب کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌ها شود. میریوسفی نوشت: «تفسیری که آسوشیتدپرس از مصاحبه دکتر ظریف با ان بی‌سی‌نیوز درباره آمادگی برای مذاکره درخصوص برنامه موشکی ایران داشته بطور کامل اشتباه است. این جمله که «اگر ایالات متحده می‌خواهد درباره موشک صحبت کند، باید فروش انواع سلاح به کشورهای منطقه شامل فروش موشک را متوقف کند» به هیچ عنوان به این معنی نیست که ایران مایل است درباره برخی جنبه‌های توان موشکی خود مذاکره کند. توان موشکی ایران به‌طور مطلق و تحت هرشرایطی قابل مذاکره با هیچ شخص یا کشوری نیست.»

 

ارسال نظر