روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۷۳۹

  مراسم معارفه معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور برگزار شد؛ پاد|

جلسه معارفه «فریدون وردی‌نژاد» معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور با حضور رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. محمود واعظی در این نشست صمیمی که با حضور معاونان دفتر رییس‌جمهور و نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، از تلاش‌های صادقانه و خدمات ارزنده «مجید تخت‌روانچی» در دوران تصدی این مسوولیت تقدیر کرد. همچنین در این جلسه رییس دفتر رییس‌جمهور حکم انتصاب وردی نژاد به عنوان معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور را به وی اعطا کرد.

  «دهقان، صادقی و طحان نظیف» اعضای حقوقدان شورای نگهبان شدند؛ مهر|

در جلسه علنی دیروز مجلس، نمایندگان ،  حقوقدانان شورای نگهبان را انتخاب کردند که بر اساس آن، محمد دهقان، محمدحسن صادقی‌مقدم و هادی طحان نظیف با رای نمایندگان مجلس به عنوان سه عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند. آیت‌الله رییسی رییس قوه قضاییه هفته گذشته «هادی طحان‌نظیف»، «محمد دهقان»، «محمدحسن صادقی‌مقدم»، «عبدالحمید مرتضوی» و «علی غلامی» را به عنوان نامزدهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده بود.

  روابط حماس با ایران اکنون در بهترین حالت ممکن است؛ مهر|

 رییس دفتر روابط بین‌الملل حماس اعلام کرد که روابط این جنبش با ایران در حال حاضر در بهترین حالت ممکن است. به گزارش المیادین، موسی ابومرزوق اعلام کرد: روابط ما با ایران مستحکم است و در هیچ مرحله‌ای قطع نشده است. وی که در مسکو به‌سر می‌برد، با بیان این مطلب افزود: روابط ما با ایران هم‌اکنون در بهترین حالت ممکن است. سیاست روسیه در قبال موضوع فلسطین و آشتی ملی فلسطین سیاستی مفید و سازنده است.

  شکایت شجریان از صداوسیما تعیین وقت شد؛  ایرنا|

قاضی مسعودی مقام که این روزها نامش به واسطه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی بر سر زبان‌ها افتاده، دوم شهریور امسال به شکایت محمدرضا شجریان هنرمند سرشناس ایرانی از صداوسیما رسیدگی می‌کند. محمدحسین آقاسی وکیل مدافع شجریان با بیان اینکه شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دوم شهریور امسال را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است اظهار داشت: بدون تردید اگر در مرحله تجدیدنظر دقت کافی صورت گیرد، رای قبلی در خصوص تبرئه صداوسیما باید نقض شود و گرنه پیام بدی برای هنرمندان دارد مبنی بر اینکه صدا و سیما از این به بعد می‌تواند آثار هنرمندان را که وقت و هزینه صرف آثارشان می‌کنند، بدون موافقت صاحب اثر پخش کند.

  انصاف ایجاب می‌کند دستاورد‌ها را ببینیم؛  برنا|

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: انصاف ایجاب می‌کند دستاورد‌ها و تلاش‌ها را ببینیم و تدبیر حکم می‌کند، نقدها را بشنویم و منتقدان را تخطئه نکنیم. «سید فرید موسوی» دیروز در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: کاهش اقبال مردم به جناح‌ها، احزاب و گروه‌های مرجع و همچنین فعال شدن شکاف‌های اجتماعی زنگ خطر جدی برای همه مسوولان و دلسوزان کشور است در این میان متاسفانه برخی نهادها و مراجعی که باید مرجع وثوق مردم و منشا پیوند دولت و ملت باشند، از وظایف ملی خود غافل شده‌اند.

  دولت مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها را اعمال می‌کند؛ تسنیم|

نایب‌رییس مجلس از رایزنی با دولت برای اعمال مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها خبر داد. عبدالرضا مصری با اشاره به آخرین پیگیری‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان دولت، گفت: مصوبه‌ای که مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان دولت داشت، هیچ منع قانونی ندارد و دولت باید آن را اجرایی کند. وی اظهار داشت: طبق رایزنی‌ها که با دولت انجام شد قرار بر این شد تا مصوبه مجلس یعنی همان 400 هزار تومان به‌علاوه 10 درصد در افزایش   اعمال شود.

  انتخاب رییس کمیسیون اصل 90 به هفته آینده موکول شد؛ پانا|

انتخاب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس هفته آینده برگزار خواهد شد. براساس آنچه  اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفته بود، قرار بود بهارستان در هفته جاری علاوه بر انتخاب 3 حقوق‌دان شورای نگهبان از بین گزینه‌های پیشنهادی، تکلیف رییس کمیسیون اصل 90 را نیز مشخص کند. معرفی تنها یک گزینه به نمایندگان به منظور ریاست کمیسیون اصل 90، موجبات اعتراض جمعی از نمایندگان به ویژه عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رییس فراکسیون امید را در پی داشت.

  بررسی لایحه حمایت از مالکیت فکری در کمیسیون فرهنگی ؛  فارس|

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لایحه مالکیت فکری در جلسه روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مورد بحث قرار گرفت، اما بنا شد در جلسه آینده درباره آن رای‌گیری شود. سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بعضی از اعضای کمیسیون پیشنهاد داشتند که طی نامه‌ای به هیات رییسه مجلس اعلام شود که کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی برای بررسی لایحه حمایت از مالکیت فکری در نظر گرفته شود که بنا شد این موضوع در هیات رییسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر