روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۵۰

   واکنش پمپئو به پیش شرط ایران برای مذاکره با امریکا؛مهر|

وزیر امور خارجه امریکا به اظهارات رییس‌جمهوری ایران در خصوص پیش شرط تهران برای مذاکره با امریکا واکنش نشان داد.

به گزارش سی ان‌ای، «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ تصمیم نهایی در مورد مذاکره با ایران را خواهد گرفت، عنوان داشت که سخنان اخیر رییس‌جمهوری ایران همان پیشنهادی است که او به جان کری و باراک اوباما ارایه کرده بود. رییس‌جمهوری ایران، روز یکشنبه در نشستی در استان خراسان شمالی گفته بود: «[امریکا] از زورگویی دست بردارد، ما همیشه آماده‌ایم برای مذاکره؛ همیشه؛ همین ساعت؛ همین لحظه. شما دست‌بردارید از ظلم‌تان و... ما آماده‌ایم. ما اهل منطقیم ما اهل عقلانیتیم».

این اظهارت پمپئو در حالی است که شخص دونالد ترامپ از آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن گفته است.

   ایران بر مذاکره‌نمایی فریبکارانه کاخ سفیدپیروز خواهد شد؛تعادل|

علی ربیعی گفت: روحانی نشان داد ایران استراتژی روشنی در پیشبرد صبر راهبردی اتخاد کرده و مذاکره‌گرایی حقیقی ایران بر مذاکره‌نمایی فریبکارانه کاخ سفید پیروز خواهد شد.

علی ربیعی در توییتر نوشت: «رییس‌جمهور در خراسان شمالی در نهایت صمیمیت و صراحت با ملت سخن گفت و نشان داد که سختی آغشته به امید ملت را دیده و زیسته است. روحانی با الهام از آیات کلیم‌اللهی قرآن کریم توازن زیبایی از نرم‌سخنی و سخت‌سخنی با امریکا به نمایش گذاشت. روحانی در روز تعامل سازنده با جهان افکار عمومی ملت و افکار عمومی جهانی را مخاطب خود قرار داد و ضمن دفاع مستدل و منطقی از دستاوردهای ملموس برجام نشان داد که ایران استراتژی روشنی در پیشبرد صبر راهبردی اتخاد کرده است.»

   تاکید مجدد دمشق بر حمایت سوریه از ایران؛فارس|

«حسین امیر عبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس دهم در امور بین‌الملل دیروز به همراه هیات همراه خود به دیدار بشار اسد رییس‌جمهور سوریه رفت. رییس‌جمهور سوریه که میزبان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل بود اعلام کرد سوریه در برابر تهدیدهای امریکا، در کنار تهران است. پایگاه خبری ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که امیر عبداللهیان در جریان دیدار، بشار اسد را در جریان تحولات پرونده هسته‌ای ایران قرار داده است.

 

ارسال نظر