روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۸۷

   یادداشت سردار حاج قاسم سلیمانی

بر کتاب «سربلند»؛ تسنیم|

 قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پس از خواندن کتاب «سربلند» یادداشتی را بر این کتاب نوشته است.

کتاب (سربلند) مستند داستانی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی است.

این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا می‌کند، ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان شهیدش است. کتاب سربلند زندگی داستانی شهید حججی به قلم نویسنده کتاب عمار حلب، محمدعلی جعفری است.

در یاداشت سردار سلیمانی بر این کتاب آمده است: «بسمه تعالی؛ سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن؛ فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین(ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد. دخترم آنها را الگو بگیر و مهم‌ترین شادی آنها عفت و حجاب است.»

   امریکا ظریف را تحریم نمی‌کند؛ایرنا|

بلومبرگ بامداد جمعه به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که دولت ترامپ رییس‌جمهوری امریکا فعلاً محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار نمی‌دهد.به نوشته بلومبرگ، هنوز مشخص نیست که علت تصمیم دولت امریکا برای تحریم نکردن ظریف چیست و آیا در آینده نزدیک تحریمی اعمال خواهد شد یا نه.ترامپ پس از خروج یکجانبه از برجام تحریم‌های پیشین علیه ایران را بازگرداند و طی ماه‌های گذشته تحریم‌های دیگری وضع کرد.

   تکرار اظهار تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران ؛ایسنا|

 سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در کنفرانسی خبری به تمایل این کشور برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک با ایران اشاره کرد.به گزارش رویترز، مورگان اورتاگوس، روز پنج‌شنبه درباره ایران گفت که واشنگتن به دنبال حل‌وفصلی دیپلماتیک است و اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا را تکرار کرد که وی مایل است «بدون پیش‌شرطی» با [مقامات] ایران دیدار کند. اورتاگوس در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال راهکاری دیپلماتیک هستیم. از متحدانمان خواسته‌ایم از ایران بخواهند تا از وضعیت موجود تنش زدایی کرده، برای متحدان و منافع امریکا ایجاد مشکل و در منطقه ایجاد وحشت نکند.

   توضیحاتی درباره حذف یک گزارش از آرشیو سایت شورای نگهبان؛

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان|

شورای نگهبان به دنبال انتشار خبری جعلی مبنی بر حذف یک گزارش از آرشیو سایت این شورا، بیانیه‌ای صادر کردکه در آن آمده است: به دنبال طراحی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان و انتقال کامل اخبار از نسخه قبلی و راه‌اندازی آزمایشی نسخه جدید از روز یک‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸، اخباری که به آدرس‌های قبلی در موتور‌های جست‌وجو نمایه‌سازی (indexing) شده یا در سایت‌ها به آنها لینک شده، ممکن است با مراجعه کاربران به آن خبر با پیغام خطا مواجه شده و به نسخه جدید هدایت شود که در این صورت کاربر می‌تواند با جست‌وجوی عنوان خبر در سایت جدید به خبر موردنظر دسترسی پیدا کند.

   احتمال حضور لاریجانی در انتخابات مجلس؛فارس|

نماینده مردم قم و عضو هیات رییسه مجلس دهم درباره احتمال عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم نیز تصریح کرد: از ایشان پرسیدم، گفت من در شش ماه دوم سال تصمیم می‌گیرم؛ چند روز پیش مشاور ایشان آقای زمانی در مجلس به من می‌‌گفت که پیشنهاد می‌کنم شما و آقایان لاریجانی و ذوالنوری در یک فهرست قرار بگیرید.

امیر‌آبادی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا برجام تصمیم نظام بود یا دولت، اظهار داشت: برجام تصمیم نظام بود، اما تاکتیک‌هایی که اینها در مذاکرات به کار گرفتند، بخش عمده‌ای از آنها مورد تایید نظام نبود.

امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه از نظر ما برجام مرده و باید دفنش کنند، تصریح کرد: دولت همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشته شد و همگی هم شکست.

  انگلیس به زودی سیلی خواهد خورد؛مهر|

 امام جمعه موقت تهران گفت: انگلیسی‌ها به زودی بابت جسارتشان در توقیف نفتکش ایرانی از بازوان پر‌توان قدرتمندان نظام ما سیلی خواهند خورد.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: امریکا با اینکه برجام از ابتدا نافرجام بود، متوازن نبود و خسارت‌بار بود اما با این حال آنها برجام را نقض کردند، در زمان اوباما هم برجام را نقض و تحریم‌ها را تشدید کردند تا نوبت به این رییس‌جمهور رسید.وی گفت: رهبری این علمدار شرف و عزت بین‌المللی فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم، امروز هم با این صلابتی که کانون مقاومت بین‌المللی یعنی رهبری این جریان دارد، با گذشت یک سال اروپایی‌ها نه‌تنها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند بلکه عملاً تابع امریکا شدند و در پیشبرد تحریم‌های ظالمانه علیه ما، آنها را همراهی کردند.

 

ارسال نظر