روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۰۲

     ظریف: ملک و حتی حساب بانکی

در خارج از کشور ندارم؛ایسنا|

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره با اینکه ایران تمام جان من و تنها تعهدم به ایران است و هیچ ملک و حتی حساب بانکی در خارج از کشور ندارد، تصریح کرد که مشکلی با تحریم‌های اعمالی امریکا علیه خودش نخواهد داشت. محمدجواد ظریف، در مصاحبه‌ای اختصاصی که از طریق ایمیل با نیویورک‌تایمز انجام داد، با اعلام اینکه برجام بهترین راه‌حل بر سر مساله هسته‌ای بوده است، گفت: همه طرفین با همه مفاد این توافق موافق نبودند، اما ما این حقیقت را قبول کردیم که نمی‌توانیم در این توافق تمامی اختلافمان را رفع کنیم و تصمیم گرفتیم که آنها را کنار بگذاریم. وی در بخشی دیگر گفت: ما تا زمانی که دیگر طرفین برجام به تعهداتشان پایبند بمانند، از توافق هسته‌ای پیروی می‌کنیم. حفظ یا از بین رفتن توافق به توانایی و تمایل تمامی طرفین بستگی دارد. یک توافق چندجانبه نمی‌تواند تنها به صورت یکجانبه اجرا شود.

     بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دهیاران کشور از بانوان هستند؛ایرنا|

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام اینکه ۳ هزارو ۵۰۰ از دهیاران، از بانوان هستند، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۸۰ درصد اعتبارات دهیاری‌ها پرداخت شده است. مهدی جمالی‌نژاد دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۳۷ هزار دهیاری در کشور ایجاد شده، گفت: افزایش سهم اعتبار دهیاری‌ها از ۲۰ به ۳۵ درصد رسیده است.

     ارجاع ۲ پرونده تخلفات پتروشیمی

به دادگاه؛صداوسیما|

رسیدگی‌های قضایی به دو پرونده جدید از تخلفات پتروشیمی از اواخر هفته آینده آغاز می‌شود قاضی اسداله مسعودی‌مقام افزود: علاوه بر پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که چند ماه است، رسیدگی به آن ادامه دارد، دو پرونده درباره تخلفات تولیدکنندگان و کارکنان پتروشیمی به شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شده است. وی گفت: متهمان این دو پرونده در نظام تولیدی کشور اخلال ایجاد کرده‌اند که از اواخر هفته آینده رسیدگی‌ها آغاز می‌شود. قاضی مسعودی‌مقام ادامه داد: متهمان این دو پرونده از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و این پرونده‌ها بیش از ۱۵ تا ۲۰ متهم دارند.

     وعده‌ سردار سلیمانی به دختر شهید مدافع حرم عملی شد ؛باشگاه خبرنگاران|

سردار سلیمانی به فرزند یکی از شهدای مدافع حرم وعده دیدار با رهبر انقلاب را داد که این وعده پس از چندی عملی شد. همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر کانال منتسب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه بخش‌هایی منتشرنشده از دیدار وی با دختران شهدای مدافع حرم و وعده‌ای را که سردار سلیمانی برای دیدار با رهبر انقلاب به دختر یک شهید داد و عملی شد منتشر کرد. روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر یکی از روزهایی است که «دخترانِ بابایی» شهدا هم تبریک خود را از آن سوی آسمان با نگاه پدر می‌گیرند و شرایط متفاوتی را نسبت به سایر دختران ایران زمین سپری می‌کنند؛ دخترانی که پدران خود را در یک سال گذشته راهی دیار شهادت کردند، امروز اولین روز دختر متفاوت خود را در کنار جای خالی بابا در خانه سپری می‌کنند.

 

 

ارسال نظر