روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۴۲

  زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود؛ ایسنا|

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء‌(ص) گفت: نیروهای مسلح ایران بدون هیچگونه تردید در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه دشمن به جزایر و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی ایران اسلامی پاسخ قوی و پشیمان‌کننده خواهند داد. سرلشکر غلامعلی رشید دیروز در بازدید میدانی از یگان‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه در استان هرمزگان اظهار کرد: ما هشدار می‌دهیم که زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود. امریکا باید از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته باشد که موجب تحمیل ۷ هزار میلیار دلار و ۷۰ هزار کشته و مجروح به این کشورها شد و در محاسبات خود برای تصمیم‌گیری دچار اشتباه بدون بازگشت نشود.

  سوال از وزیر علوم کلید خورد ؛ تسنیم|

طرح سوال از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سوی جمعی از نمایندگان تهیه و تدوین و برای بررسی در جلسه علنی پارلمان تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هیات رییسه طرح سوال را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرده و وزیر 10 روز فرصت دارد تا در کمیسیون مذکور حضور یافته و پیرامون محور‌های سوال توضیحاتی را ارایه دهد.

  اروپا تحریم‌های امریکا علیه ایران را زیر پا می‌گذارد؛ ایرنا|

نشریه «فوربس» در گزارشی نوشت: اروپا راهی را برای نادیده گرفتن و کنار زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران یافته است. در ادامه گزارش این نشریه امریکایی آمده است: دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس سیستم «اس‌پی‌وی» (SPV) را برای تداوم تجارت غیردلاری اروپا با ایران بدون نقض تحریم‌های امریکا اجرایی کرده‌اند. این سیستم که با نام «اینستکس» (سازو کار ویژه مالی اروپا با ایران) شناخته شده اکنون در حال اجرا است. این سه دولت در یک نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید کردند که اینستکس در دسترس تمامی اعضای اتحادیه اروپا است و اینکه اولین تبادلات از این طریق در مسیر اجرایی شدن قرار دارد. مقامات فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که برخی اعضای اتحادیه اروپا در فرآیند پیوستن به اینستکس قرار دارند.

  برگزاری انتخابات شورایاری‌های محلات «غیرقانونی» است؛ مهر|

سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس از غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌های محلات خبر داد. اصغر سلیمی اظهار داشت: قانونی در خصوص شورایاری‌ها و حتی برگزاری انتخابات آن وجود ندارد. باید طرح یا لایحه‌ای برای تدوین قوانین شورایاری‌ها ارایه شود، در غیر این صورت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است.

  قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان

در همه بخش‌ها اجرا شود؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس دهم گفت: اجرای قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان با نظارت دستگاه‌های ناظر باید جامعیت پیدا کند و در همه بخش‌های دولتی اعمال شود. غلامرضا کاتب درباره روند اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: خوشبختانه این قانون به خوبی اجرا می‌شود و تاکنون بسیاری از بازنشستگان از ادامه فعالیت در بخش‌های دولتی حذف شده‌اند و قطعاً این روند ادامه دارد. رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از بازدارندگی کافی برخوردار است اما برای اجرای دقیق آن باید نظارت‌ها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: البته بازنشستگان دولتی می‌توانند در بخش‌های خصوصی فعالیت کنند اما از به کارگیری مجدد آنان در بخش‌های دولتی باید جلوگیری شود.

  معطل شدن مردم در صف‌های طولانی انتخابات، زیبنده نیست؛ ایسنا|

استاندار تهران با بیان اینکه معطل شدن مردم و ایستادن در صف‌های طولانی، زیبنده مردم نیست، گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید نسبت به برقراری شرایط یکسان و برابر برای تمامی کاندیداها در ایام تبلیغات انتخاباتی، اهتمام داشته باشند. انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران با اشاره به اهمیت انتخابات در مناسبات حاکم بر ایران، اظهار کرد: در برخی از شعب اخذ رأی که تراکم جمعیت شهروندان در آن وجود دارد، باید با افزایش صندوق آرا نسبت به تسهیل شرایط حضور مردم در عرصه انتخابات اقدام کنیم؛ چرا که معطل شدن مردم و ایستادن در صف‌های طولانی، زیبنده مردم فهیم کشورمان نخواهد بود. باید با همکاری و همدلی نسبت به رصد نقاط ضعف و قوت و رفع و تقویت آنها اهتمام داشته باشیم.

  جبهه پایداری در شورای وحدت حضور دارد؛ ایسنا|

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جامعتین گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری را تعیین می‌کنند، گفت: با توصیه آیت‌الله مصباح‌یزدی، جبهه پایداری در جلسات شورای وحدت شرکت می‌کند. حمیدرضا ترقی با بیان اینکه مسوولیت معرفی گزینه‌ها برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با جامعتین است، اظهار کرد: تشکل‌های اصولگرا در این زمینه ورود نمی‌کنند.

 

ارسال نظر