متناسب ‌سازی حقوق هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۴۸
متناسب ‌سازی حقوق هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با تاکید بر ضرورت بررسی حقوق هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی گفت: انتظار این است که این حقوق‌ها با کسانی که ذی‌نفع این صندوق هستند متناسب شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتشار فهرست حقوق اعضای هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی گفت: باید بررسی شود که دریافت این میزان حقوق مجوز و مصوبه هیات امنای صندوق بوده یا اجازه‌ای از طرف وزارت تعاون وجود داشته که بتوانند حقوقی در این سطح پرداخت کنند. اگر این حقوق‌ها به استناد مجوز قانونی پرداخت شده باشد باید از کسانی که این مجوز را دادند پرسید در شرایطی که یک معلم ۲.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد یا یک بازنشسته با حقوق دو تا سه میلیونی زندگی می‌کند و دعوا بر سر حقوق ۴۰۰ هزار تومانی است آیا رواست که مدیران آنها ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر حقوق دریافت کنند؟

پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع خاطرنشان کرد: ممکن است فردی یک توانمندی خاص داشته باشد و حقوقش هم متناسب با آورده او برای بنگاه باشد. مثلاً فرض کنید پروفسور سمیعی برای عمل جراحی پنج جانباز به ایران دعوت شود طبیعتاً برای این کار نمی‌توان قیمتی گذاشت، اما درصد کمی از افراد در این شرکت‌ها هستند که توان بالایی دارند ..

 

ارسال نظر