روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۳۸۴

   نماینده نطنز در مجلس دهم درگذشت؛ خانه ملت|

مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی‌دار فانی را وداع گفت. صفاری نطنزی نماینده حوزه انتخابیه نطنز و قمصر در استان اصفهان بود. او قبل از نمایندگی دیپلمات بود و تجربه سفیری در چند کشور را داشته است. صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون بود که پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم صفاری نطنزی پنج‌شنبه در شهر نطنز برگزار می‌شود.

   توضیح دادستان درباره زن نفوذی در وزارت نفت ؛ایسنا|

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره «یک زن نفوذی در وزارت نفت و دستگیری یک مقام نفتی» اظهار کرد: پرونده‌های اینچنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت مجموع کشور است که بخواهیم آنها را دنبال کنیم یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم. وی افزود: یک جرمی واقع شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی به آن ورود پیدا کردند و باید تحقیقات تکمیل شود و وقتی به مرحله‌ای رسید که قابل نشر بود، قطعاً منتشر خواهد شد.

   شکار پهپاد فوق‌پیشرفته امریکایی محصول تحریم‌های امریکا است؛سپاه نیوز|

فرمانده کل سپاه گفت: شکار پهپاد فوق‌پیشرفته متجاوز امریکایی، محصول تحریم‌های امریکا بوده و اقدام تحریمی اخیر آنان ناشی از استیصال و واماندگی برابر اقتدار ایران است. در پی اقدام شجاعانه و متهورانه نیروی هوافضای سپاه در انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا بر فراز آب‌های سرزمینی ایران، فرمانده کل سپاه در گفت‌وگویی با اشاره به تحریم مقامات ایرانی توسط امریکا تصریح کرد: این اقدام واکنشی منفعلانه به سرنگونی پهپاد فوق‌پیشرفته جاسوسی متجاوز امریکایی توسط پدافند سپاه بود و طبیعی است پس از ضرب شست بازدارنده فرزندان ملت ایران آنها بخواهند از طریق اقداماتی که فاقد هرگونه منطق و عقلانیت نزد افکار عمومی است، عقده‌گشایی کنند.

   ابعاد پنهان ماجرای قتل یک زندانی در فشافویه؛باشگاه خبرنگاران|

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی در خصوص جزییات قتل یک زندانی در زندان فشافویه اظهار کرد: این اتفاق در ۹۰ ثانیه رخ داده است. یعنی در کمتر از دو دقیقه این درگیری به وجود آمده و زندانیان با سرامیک شکسته به آن مرحوم حمله کردند و این حمله به قدری سریع بوده که تا رسیدن مسوولان زندان او را مجروح کردند. وی افزود: البته ماموران زندان بلافاصله این زندانی را به بهداری معرفی کردند و تحت درمان‌های اولیه قرار گرفت و سپس به بیمارستان اعزام شد، اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. جهانگیر با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری موضوع قتل فشافویه گفت: مسوولان سازمان زندان‌ها به نمایندگی از ریاست قوه به خانواده آن مرحوم سرکشی و مراتب تسلیت خود را اعلام کرده و پیگیر این موضوع هستند و ما اجازه نمی‌دهیم حقوق این فرد تضییع شود.

   طرح امریکایی معامله قرن دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت؛مهر|

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: طرح امریکایی معامله قرن دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت، بلکه مقاومت فلسطینی و کشورهای حامی آنها را بیشتر خواهد کرد. امیر عبداللهیان در دیدار با ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تبعات طرح موسوم به معامله قرن گفت: رژیم صهیونیستی بازنده اصلی خواهد بود و اقدامات نسنجیده رییس‌جمهور امریکا همانند موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس نیز با بی‌اعتنایی جهانی مواجه شده است. امیر عبداللهیان با اشاره به رفتارهای غیر مسوولانه برخی از کشورهای عربی در به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد: عربستان سعودی، امارات و بحرین با سیاست نادرست شان در پی این هستند که رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود البته این سیاست در درون جوامع خودشان نیز به‌شدت با مخالفت مواجه است.

   امروز می‌توانیم صفر تا صد انواع سانتریفیوژها را تولید کنیم

دستیار ویژه معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تا چند سال قبل، در نطنز صرفاً روی سانتریفیوژ گازی متمرکز بودیم، اما امروز انواع سانتریفیوژها را می‌توانیم از صفر تا صد طراحی کرده و تولید کنیم. سید‌علی‌اصغر زارعان دیروز گفت: زمانی با مهندسی معکوس تجهیزات مورد نیاز را می‌ساختیم و امروز می‌توانیم به صادرات تولیدات داخلی اقدام کنیم. وی گفت: نیروگاه بوشهر را برای تأمین برق پاک با کمک خارجی‌ها و در راستای احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای قدرت ساختیم و نمی‌خواهیم هنگام نیاز به آنها وابسته باشیم، از این‌رو دست روی دست نگذاشتیم و چرخه سوخت هسته‌ای را به خاطر دشمنی نظام سلطه و عدم اعتماد به بیگانگان بومی کردیم.

 

ارسال نظر