روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۰:۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۴۷۳۰۰

   نشست شورای امنیت، تکراری بی‌حاصل برای امریکا  ؛ ایرنا|

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سرنگونی پهپاد امریکایی در حالی به اتمام رسید که بیانیه ریاستی آن اشاره‌ای به این مساله نداشت.

‌به دنبال پاسخ مقتدرانه نیروی مسلح ایران به تجاوز یک فروند پهپاد پیشرفته و جاسوسی امریکا به حریم هوایی ایران، واشنگتن خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد. منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت در بیانیه‌ای که از سوی اعضا شورا جمع‌بندی شده بود، گفت: شورای امنیت تاکید کرد که اختلاف‌ها باید به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو مورد توجه قرار گیرند.

   ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس

 به تحریم‌های جدید امریکا؛  خانه ملت|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون جلسه‌ای برای بررسی اقدامات و تحریم‌های اخیر امریکا برگزار می‌کند. مجتبی ذوالنوری اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس در دو هفته آینده تعطیل خواهد بود عملاً جلسه کمیسیون به بعد از تعطیلات موکول خواهد شد. روز گذشته امریکا تحریم‌های جدیدی علیه برخی از مقامات ایران اعمال کرد.

   تحریم‌های جدید امریکا تبلیغاتی است؛ ایسنا|

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ترامپ ابله ابلاغیه خبیثانه‌ای امضا و اعلام کرد که هشت سردار عزیز مایه افتخار سپاه ما را زیر تحریم بردند، این کارها بیشتر کار تبلیغاتی است. نصرت‌الله لطفی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی گفت: امروز بیش از همیشه در جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی از سوی امریکا علیه ایران هستیم. او همچنین در پایان با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران گفت: ترامپ ابلاغیه خبیثانه‌ای امضا و اعلام کرد که هشت سردار عزیز مایه افتخار سپاه ما را زیر تحریم بردند. اینها بیشتر کار تبلیغاتی است. دفتر مقام معظم رهبری می‌شود هدف تحریم امریکا؛ این کار ترامپ ابله است، بنابر این باید روی این موضوع تحریم بیشتر کار کنیم.

   پهپاد جاسوسی امریکایی ۷ کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران بود؛ خبرآنلاین|

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد که پهپاد جاسوسی امریکایی که توسط نیروهای نظامی کشور مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد به‌طور قطعی در آب‌های سرزمینی ایران بوده است و چهار مایل یا هفت کیلومتر داخل آب‌های سرزمینی کشور قرار داشته است. سرتیپ دوم مجید فخری در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه امریکا تنها کشوری است که قائل به آب‌های سرزمینی دیگر کشورهای دنیا نیست، گفت: این در حالی است که سایر کشورها به حریم آب‌های سرزمینی یکدیگر احترام می‌گذارند و امریکا تنها کشوری است که این موضوع را رعایت نمی‌کند.

   مطالبات سیستم بانکی از دولت به حساب بدهی دولت انتقال می‌یابد؛ پاد|

براساس مصوبه هیات دولت و به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، مطالبات تعدادی از شرکت‌های دولتی به حساب بدهی دولت انتقال می‌یابد. هیات وزیران در جلسه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ مصوبه‌های پیشین خود در خصوص انتقال بدهی چند شرکت دولتی به حساب بدهی دولت را اصلاح کرد. مطابق این مصوبه، انتقال بدهی شرکت‌های فوق به سیستم بانکی کشور به حساب بدهی دولت، منوط به افزایش سرمایه دولت در شرکت یا شرکت‌های دولتی مربوط، حداکثر پس از ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی  است.

   تنش میان ایران و امریکا موقعیت افغانستان را هم به خطر می‌اندازد؛ ایلنا|

وزیر خارجه پاکستان، افزایش تنش میان ایران و امریکا را خطرناک برای افغانستان دانست. به گزارش یورونیوز، شاه محمود قریشی، در مورد تنش میان ایران و امریکا گفت: من فکر می‌کنم آغاز تنشی دیگر در این منطقه با ایران، می‌تواند موقعیت افغانستان را هم به خطر بیاندازد. بنابراین من خویشتن‌داری با رعایت جانب احتیاط را پیشنهاد می‌کنم. وی در ادامه افزود: من معتقدم راه‌حل مبتنی بر تعامل و گفت‌وگو بهترین راه برای کاهش تنش‌های کنونی است. فکر می‌کنم که افزایش تنش به ایران و امریکا و هیچ کشوری در منطقه کمکی نخواهد کرد.

   دعوت چین به صبر برای حل تنش‌ها

در منطقه؛  ایلنا|

چین خواستار صبر و آرامش همه طرف‌ها برای کاهش تنش در منطقه شد. با بالا گرفتن تنش میان ایران و امریکا، چین همه طرف‌ها را به صبر و آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرد. وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای خواهان خوشیتنداری همه طرف‌ها برای آرام کردن تنش‌های منطقه شد

   پرداخت افزایش ۲۵ درصدی حقوق  رزمندگان معسر از اول تیرماه؛ خانه ملت|

نایب‌رییس مجلس از پرداخت افزایش ۲۵ درصدی حقوق و معوقات رزمندگان معسر از اول تیرماه خبر داد. عبدالرضا مصری در نشست علنی دیروز مجلس در توضیح پیگیری به عمل آمده در مورد حقوق رزمندگان معسر گفت: پس از مکاتبات متعدد در ارتباط با حقوق رزمندگان معسر که افزایش پیدا نکرده بود، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای این رزمندگان ۲۵ درصد افزایش حقوق را لحاظ کردند.

 

ارسال نظر