روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۹۶

   نامه مجلس به رهبر انقلاب برای استفاده از صندوق توسعه جهت تقویت پالایشگاه‌ها؛ تسنیم|

علی لاریجانی رییس مجلس دهم از نامه پارلمان به رهبر انقلاب برای استفاده از صندوق توسعه جهت تقویت پالایشگاه‌ها خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس، در اخطاری در جریان بررسی بخشی از طرح حمایت توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، گفت: باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی در راستای صدور مجوز و توسعه پالایشگاه‌ها استفاده کرد. علی لاریجانی که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: ما برای استفاده از ظرفیت صندوق برای صدور مجوز در راستای توسعه پالایشگاه‌ها به رهبری انقلاب، در نامه‌ای پیشنهاد داده‌ایم که هنوز پاسخ نداده‌اند، زمانی که پاسخ ایشان را دریافت کنیم، در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

   درگیری رزمندگان قرارگاه حمزه با یک تیم تروریستی ضد‌انقلاب؛ سپاه نیوز|

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا‌(ع) از درگیری میان رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی ضد‌انقلاب در منطقه عمومی چالدران درآذربایجان غربی خبر داد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (یک‌شنبه) یک تیم تروریستی ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی، که قصد نفوذ به داخل مرزهای کشورمان را داشت، در منطقه عمومی چالدران در استان آذربایجان غربی در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.  بنا بر این گزارش؛ در درگیری میان این تیم تروریستی با رزمندگان شجاع و دلاور قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) یک نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسید، دو نفر زخمی و یک نفر دیگر نیز توسط رزمندگان قرارگاه دستگیر شد.

   بخشی از مطالبات شاکیان پرونده سکه ثامن به زودی پرداخت می‌شود؛ فارس|

وکیل مالباختگان سکه ثامن گفت: با تدبیر و پیگیری رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب مقرر شد بخشی از مطالبات شاکیان پرونده سکه ثامن به‌زودی پرداخت شود. رسول کوهپایه‌زاده افزود: در طول تاریخ قوه قضاییه و دستگاه قضایی بی‌سابقه است که در مرحله دادسرا از اموال و وجوه توقیف شده از متهم پرونده به نسبت طلب و سهام شکات این وجوه بین مالباختگان توزیع شود و رد مال صورت گیرد که موافقت رهبر معظم انقلاب که با پیگیری رییس قوه قضاییه انجام شد در واقع گام بسیار بزرگی جهت احقاق حقوق بیش از ۴ هزار خانواده قلمداد می‌شود که بنده به وکالت از دوستان مالباخته نهایت تشکر صمیمانه خود را خدمت ریاست محترم قوه قضاییه و همینطور رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنم.

   انتخاب یا انتصاب بر اساس منافع فردی

و گروهی ظلم و خیانت است؛ ایسنا|

عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه تهران با اشاره به انتقاد امام علی(ع) از دخالت دادن حب و بغض‌های شخصی در آرای انتخاباتی، گفت: بر اساس بینش علوی و دینی، حتی در جایی که گزینش زمامدار و متصدیان امور سیاسی و اجتماعی به آرای عمومی واگذار شده است، کسی حق ندارد طبق انگیزه‌ها و گرایش‌های شخصی رأی دهد. محسن اسماعیلی از «تقبیح انگیزه‌های شخصی در آرای انتخاباتی» به عنوان درس مهم از سیره سیاسی امیرالمومنین نام برد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، مناصب عمومی امانت‌های الهی و مردمی هستند که باید به افراد شایسته‌تر واگذار شود: «إِن‌الله یأْمُرُکمْ أنْ تُودُّوا الْأماناتِ إِلی أهْلِها». پیامبر(ص) هم فرمود «از ما نیست کسی که در امانت خیانت کند.» این درباره هر امانت و امانت از هر کسی است؛ چه رسد به امانتی به بزرگی و اهمیت تصدی امور مسلمانان. امور مسلمانان را باید به دست کسانی سپرد که بیشترین صلاحیت را دارند.

   اگر چیزی بیش از برجام می‌خواهند باید چیزهایی بیش از برجام بدهند؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهور با تاکید کرد: مذاکره بی‌قید و شرط با تداوم شرایط تهدید و تحریم پذیرفتنی نیست، اگر چیزی بیش از برجام می‌خواهند باید چیزهایی بیش از برجام بدهند؛ آن‌هم با تضمین بین‌المللی.

حسام‌الدین آشنا در حساب توییتری خود درباره گفته‌های اخیر رییس‌جمهور امریکا، نوشت: ما می‌گوییم ما نه جنگ‌طلبیم، نه مستحق تحریم، اما جنگ و تحریم را دو روی یک سکه می‌دانیم. ادعای آمادگی امریکا برای مذاکره بی‌قید و شرط با تداوم شرایط تهدید و تحریم پذیرفتنی نیست. اگر چیزی بیش از برجام می‌خواهند باید چیزهایی بیش از برجام بدهند؛ آن‌هم با تضمین بین‌المللی.

   ترامپ باید بولتون و پمپئو را از کابینه اخراج کند؛  ایلنا|

مشاور امنیت ملی سابق امریکا با انتقاد از تصمیم‌های ترامپ، بر تلاش برای کاهش تنش میان ایران و امریکا تاکید کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، «سوزان رایس» با انتقاد از تصمیم‌های ترامپ گفت: ترامپ می‌گوید تنها ۱۰ دقیقه با آغاز جنگ با ایران فاصله داشته است اگر این اتفاق می‌افتاد، آغاز یک جنگ وحشتناک بود. جان هزاران نفر امریکایی و نیروهای متحد ما به خطر می‌افتاد و همین‌طور اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار می‌گرفت. من باور نمی‌کنم چنین تصمیماتی را بتوان در یک لحظه گرفت و یک لحظه بعد از آن پشیمان شد. باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد و عواقب این تصمیم بررسی شود. وی افزود: ترامپ باید برای کاهش تنش، دو جنگ‌طلب در کابینه خود یعنی جان بولتون و پمپئو را اخراج کند.

 

ارسال نظر