روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۲۲

   توضیحات دادستان تهران درباره بازداشت یک مدیر نفتی؛ایسنا|

علی القاصی‌مهر دادستان تهران در حاشیه تجدید میثاق مسوولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل در اولین روز هفته قوه قضاییه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل یک زندانی در زندان مرکزی تهران گفت: پرونده در حال بررسی است و ریاست محترم قوه قضاییه هم دستور دادند به‌طور ویژه بررسی شود و احیاناً اگر قصوری بود با فرد متخلف برخورد شود.وی تصریح کرد: افرادی که مرتکب قتل و دخیل بودند، با فوریت پرونده‌شان را پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستادیم و در حال رسیدگی است و در آینده نزدیک حکم صادر می‌شود.دادستان تهران در خصوص بازداشت مدیر مالی یکی از شرکت‌های تابع وزارت نفت گفت: فعلاً در دادسرای جرایم پولی و بانکی در حال رسیدگی است و تحقیقات در حال انجام است و اقدامات خوب احتیاطی صورت گرفته و حساب‌ها وجوهی که مدنظر بوده مسدود شده و مرتکبین نیز دستگیر شدند.

   قدردانی مجلس خبرگان از اقدام سپاه در ساقط کردن پهپاد امریکایی؛تسنیم|

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای از ساقط کردن پهپاد متجاوز امریکایی به دست  پرتوان پاسداران غیور انقلاب اسلامی قدردانی کرد.در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: «ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته امریکا به دست پر توان پاسداران، علاوه بر اینکه گوشه‌ای از اقتدار و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح ایران را نشان داد، یک شکست مفتضحانه و درسی به یادماندنی برای امریکای جنایتکار و برهم‌زننده معادلات فنی و نظامی آنان بود. بی‌شک ایران با این دفاع مشروع از مرزهای جغرافیایی خود در واقع از حقوق قانونی خویش به عنوان یک اصل اساسی استفاده کرده است؛ لذا پیگیری حقوقی این موضوع در مجامع بین‌المللی و پاسخگویی دولت امریکا نسبت به این تجاوز، حق قانونی دولت و نظام ایران است.»

   کاردار امارات به وزارت امور خارجه احضار شد؛ایرنا|

کاردار امارات در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی به حریم فضایی ایران از مبدا یک پایگاه نظامی امریکا در این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد. در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی به حریم فضایی ایران از مبدا یک پایگاه نظامی امریکا در امارات، کاردار این کشور از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.در این دیدار، رییس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران ارایه تسهیلات به نیروهایی بیگانه را برای هرگونه تعرض به قلمرو آبی، خاکی و فضایی ایران نمی‌پذیرد و کشورها نمی‌توانند در اینگونه موارد از خود سلب مسوولیت کنند.

   ابلاغ آیین‌نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» ؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را برای اجرا به وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.هیات دولت در جلسه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای اجرای قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را به تصویب رساند.برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائل نقلیه، در کلیه دستگاه‌های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی است.

   پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس ۶ تیر در تهران تشییع می‌شود؛سپاه نیوز|

فرمانده سپاه تهران اعلام کرد: مراسم تشییع ۱۵۰ شهید دفاع مقدس ۶ تیر ماه و در آستانه شهادت امام جعفر‌صادق(ع) برگزار می‌شود.سردار محمدرضا یزدی دیروز در   مراسم تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس گفت: مراسم وداع با شهدا روز چهارشنبه پنج تیر در موزه انقلاب و دفاع مقدس، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهدا نیز پنج‌شنبه ۶ تیر ساعت ۹ از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور پر‌شور مردم شهید‌پرور و با سخنرانی حجت‌الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

   جاسوس سازمان اطلاعاتی امریکا «سیا» اعدام شد؛ سازمان قضایی نیروهای مسلح|

حکم اعدام کارمند قراردادی سابق وزارت دفاع به جرم جاسوسی برای دولت امریکا اجرا شد. جلال حاجی‌زوار کارمند قراردادی سازمان هوافضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت امریکا جاسوسی می‌کرد، توسط سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی و تحت تعقیب دادسرای نظامی تهران قرار می‌گیرد. متهم که در سال ۱۳۸۹ از خدمت منفک شده، در جریان تحقیقات، صریحاً اتهام جاسوسی برای سازمان سیا را در قبال دریافت پول پذیرفته و اسناد و مدارک و تجهیزات جاسوسی نیز از منزل وی کشف و ضبط شده است. پرونده نامبرده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای نظامی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و دادگاه نظامی یک تهران پس از برگزاری جلسات متعدد، بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود همچنین اعترافات متهم، وی را مجرم شناخته و به مجازات اعدام محکوم می‌نماید. حکم صادر شده به تأیید دیوان عالی کشور رسید و پس از طی تشریفات قانونی، حکم اعدام این عنصر خائن در محل زندان رجایی شهر اجرا شد.

 

ارسال نظر