روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۳۲

  ارسال پیام ترامپ به ایران توسط عمان تکذیب شد؛ ایرنا|

یک منبع آگاه، خبر اعلام شده از سوی خبرگزاری رویترز درباره ارسال پیام رییس‌جمهوری امریکا از طریق عمان به ایران را تکذیب کرد. این منبع آگاه دیروز (جمعه) اعلام کرد: خبر اعلام شده از سوی رویترز هم در مورد ارسال پیام و هم در مورد محتوای آن کاملاً کذب است. رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: ترامپ از طریق عمان پیامی به ایران داده و گفته است «خواهان جنگ نیست، اما دنبال مذاکره با ایران درباره موضوعات مختلف است.»

  امروز به شیوه رفتار شریعتی و فرزانگی چمران نیازمندیم؛ تعادل|

معاون اول رییس‌جمهوری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: نیاز به اندیشه و شیوه رفتار شریعتی، امروز هم جدی و واقعی است، چنانکه نیاز به فروتنی و فرزانگی چمران. اسحاق جهانگیری دیروز با انتشار تصویری از علی شریعتی و مصطفی چمران در حساب اینستاگرامی خود نوشت: خرداد به پایان رسید، اما حکایت دو نام ماندگار روزهای آخر این ماه همچنان باقی است؛ دکتر علی شریعتی و دکتر مصطفی چمران. معاون اول رییس‌جمهوری در این یادداشت اشاره کرد: «درست گفته‌اند که شریعتی «غایب همیشه حاضر» این دوران است و چمران «نابغه فداکار». من که هنوز وقتی چشمم به نام و نوشته‌های این دو می‌افتد، زندگی برایم معنا بخش می‌شود.» جهانگیری در یادداشت خود تصریح کرد: همه ما وامداران و در عین حال گاه غافل از حق و نقش آن‌هاییم. نیاز به اندیشه و شیوه رفتار شریعتی امروز هم جدی و واقعی است، چنانکه نیاز به فروتنی و فرزانگی چمران. خود را اخلاقاً موظف به برآوردن این نیازها کنیم.

  تاکید قطر بر ضرورت روابط مسالمت‌آمیز کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران؛ ایرنا|

وزیر خارجه قطر بر ضرورت روابط مسالمت آمیز میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ایران تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری الخلیج اونلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی با 'تئودور ملشکانو' وزیر امورخارجه رومانی گفته است. وی افزود: آل ثانی تاکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که اختلافات و تنش‌های اخیر میان ایران و امریکا از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود و از تاثیرات این بحران بر منطقه خلیج فارس و امنیت آن جلوگیری شود. وزیر امورخارجه قطر همچنین در خصوص حمله پنجشنبه گذشته به دو نفتکش در خلیج ‌فارس گفت: دوحه این اقدامات را محکوم می‌کند، این اقدام نه تنها به امنیت منطقه و انرژی آسیب می‌زند بلکه نتایج آن تمامی جهان را تحت‌الشعاع قرار خواهد اد.

  ایران به اس- 400 نیاز خواهد داشت؛ ایسنا|

معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه اعلام کرد که ایران با ارسال پاتریوت از سوی امریکا، به

اس -۴۰۰ نیاز خواهد داشت. به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شرین معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه امروز پنجشنبه اظهار کرد که با توجه به تصمیم امریکا مبنی بر ارسال ناوگان با سامانه «پاتریوت» به خاورمیانه، ایران به سامانه دفاع ضد هوایی اس -۴۰۰  نیاز دارد. در این رابطه، این نماینده معتقد است که «ایران باید سریعاً به فکر خرید سامانه روسی «اس -۴۰۰»  باشد.» ایران کاملاً تحت پوشش دفاعی خواهد بود. تنها یک سیگنال از طرف ایران برای خرید این سامانه، از آنها دفاع خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر