روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۶۱۰

    بازدید سرزده رییسی از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه؛قوه قضاییه|

رییس قوه قضاییه صبح دیروز به صورت سرزده از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (۱۲۹) بازدید کرد. سیدابراهیم رییسی در این بازدید ضمن حضور در مرکز مدیریت خطوط، از نزدیک در جریان روند اتصال خطوط تلفنی مردم به کارشناسان حقوقی، میزان تماس‌های تلفنی، میزان معطلی مردم و کیفیت پاسخگویی کارشناسان قرار گرفت و دستورات لازم را برای بهبود فرآیندهای موجود صادر کرد. رییس قوه قضاییه همچنین برخی از پیام‌های ضبط‌شده مردمی و مشکلات اعلام‌شده از سوی شهروندان را شنید و مورد ارزیابی قرار داد. رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در حاشیه این بازدید، توضیحاتی درباره فعالیت‌های مرکز ارایه کرد. همچنین کارشناسان حقوقی و قضات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جریان این بازدید، به سوالات آیت‌الله رییسی پاسخ دادند و به ارایه آماری از فراوانی موضوعات مطرح‌شده و دغدغه‌های مردم در تماس با مرکز ۱۲۹ پرداختند.

    سد کردن راه ورودی سفارت ایران در لندن؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن از حضور گروهی معترض در مقابل بنای سفارت ایران در لندن خبر داد. حمید بعیدی‌نژاد، در پیامی که در توییتر منتشر شد نوشت: تعدادی از معترضان به مسدود کردن تنها ورودی سفارت ایران در لندن ادامه داده و از ورود دیپلمات‌ها به داخل بنا جلوگیری کردند. شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها در ایران روزهای کاری هستند و کارکنان دیپلماتیک برخی کارهایشان را در این دو روز با پایتخت هماهنگ می‌کنند.

 تضمین اعتبار پرداخت معوقات خسارت‌دیدگان سیل ؛ایلنا|

دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در نامه‌ای به وزیر کشور از اعلام سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مانده مطالبات معوق به کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از سیل خبر داد. جواد ناصریان در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی نوشت: سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای پرداخت مانده مطالبات معوق شامل اصل و کارمزد اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین می‌کند. بر اساس این گزارش، هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در سامانه جامع مدیریت تضامین دولت و ثبت آن در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات مالی (سماد) وزارت امور اقتصادی و دارایی در لوایح بودجه سال‌های آتی منظور شود.

    مبنای اصولگرایان توافق برای ارایه لیست واحد است؛ایلنا|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان لیست مشترک می‌دهند. غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر انقلاب گفت: هدف اول آقای آبه از این سفر گسترش روابط میان ایران و ژاپن اعلام شد اما در عین حال وی حامل پیام رییس‌جمهور امریکا هم بود. وی با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با آبه شینزو افزود: مهم این است که رهبر معظم انقلاب با اظهارات خودشان پاسخ روشن و قاطعی به آقای آبه دادند.

    کره شمالی رویکرد امریکا در قبال تهران را فریبنده توصیف کرد؛فارس|

پیونگ‌ یانگ امریکا را به اتخاذ سیاستی فریبنده در‌قبال ایران متهم کرد. پیونگ یانگ می‌گوید کره‌شمالی معتقد است ایالات متحده سیاستی فریبنده در قبال ایران در پیش گرفته و در حالی که پیشنهاد مذاکره داده، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کرده است. گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی از یک سو به پیشنهاد رییس‌جمهوری ایالات متحده و دیگر مقام‌های امریکا برای انجام مذاکرات با ایران و از سوی دیگر به اعمال تحریم‌های تازه واشنگتن علیه پتروشیمی ایران، اشاره دارد.

    در زمان وزارت ناجی صبری هیچ‌گونه سفری به عراق نداشته‌ام؛ایسنا|

رییس‌ شورای راهبردی روابط خارجی گفت: در زمان وزارت ناجی صبری هیچ‌گونه سفری به عراق نداشته‌ام. سید کمال خرازی، اظهارات و داستان‌سرایی اخیر نورالدین پیرموذن و طرح مطالبی به نقل از وی در مورد سپاه پاسداران را بی‌اساس دانست و اظهار داشت که در زمان وزارت ناجی صبری هیچ‌گونه سفری به عراق نداشته و تنها سفرش در زمان وزارت سعید الصحاف بوده که با صدام هم ملاقات مفصلی داشته است.

    درخواست برای سهمیه مازاد حج 98؛مهر|

رییس سازمان حج و زیارت گفت: درخواست دریافت سهمیه مازاد برای حج تمتع ۹۸ به طرف سعودی اعلام شده و قرار است تا نیمه ماه شوال پاسخ این درخواست ارایه شود. علیرضا رشیدیان اظهار داشت: امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر کشورمان در موسم حج تمتع عازم این سفر معنوی می‌شوندضمن آنکه درخواست سهمیه مازاد ۱۰ هزار نفری هم به عربستان داده شده است. وی با بیان اینکه امسال آمار زائران خانم بیش از مردان است، گفت: از مجموع ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی حدود ۴۳ هزار نفر زن و ۳۷ هزار نفر مرد هستند. به گفته وی، میانگین سن حجاج ایرانی امسال ۵۶ سال است. وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی مناسب و شایسته به این زائران انجام شده و از ۱۷ تیرماه اعزام کاروان‌های حجاج بیت‌الله الحرام آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر