روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۱۹

    عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومین تعزیرات با موافقت رهبری؛ایسنا|

مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی با موافقت رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید فطر خبر داد. علیرضا نورنژاد در این رابطه اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر تعداد ۶۹۱ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته که از این تعداد، ۵۸۲ نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع شده‌اند. وی افزود: با دستور ریاست عالی سازمان این حکم برای اعمال به ادارات کل اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد.

    قانون حفاظت از خاک برای اجرا ابلاغ شد؛پاد|

رییس‌جمهور قانون حفاظت از خاک را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرد. قانون حفاظت از خاک که ۴ خرداد ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی و ۱۲ خرداد ۹۸ در شورای نگبان به تصویب و تایید رسیده برای اجرا ابلاغ شد. گفتنی است، این لایحه به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی در جلسه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ هیات وزیران به تصویب رسیده بود. با توجه به اینکه مدیریت و بهره‌برداری از منابع خاک و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن یکی از مهم‌ترین چالش‌های حال و آینده کشور‌های در حال توسعه شناخته می‌شود و یکی از دلایل مهم مدیریت غیر علمی و سوء رفتار با خاک در کشور، نبود قانونی جامع و فراگیر است که بتواند فعالیت‌های کلیه آحاد جامعه، دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط را در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی و مدیریت بهینه خاک کشور هماهنگ نماید، بنابراین به منظور حفظ پایداری خاک و حفاظت کمی و کیفی، کاربری صحیح و بهره‌برداری بهینه از خاک و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن و احیاء، اصلاح و بهسازی خاک‌های تخریب و آلوده شده، لایحه مذکور تهیه و پس از طی مراحل قانونی به صورت قانون ابلاغ شد.  گزارش کامل درباره این موضوع را در صفحه 12 بخوانید.

    قاسمی مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور شد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور|

وزیر کشور در حکمی «حسین قاسمی» را به سمت مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور منصوب کرد. در حکم عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به حسین قاسمی آمده است: انتظار می‌رود از طریق برنامه‌ریزی مناسب و شایسته و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی نسبت به تحقق ایجاد بازارچه‌های مرزی، ساماندهی مبادلات تجاری مرزنشینان در چارچوب قوانین و مقررات، به‌روزرسانی امور اسناد مسافرتی و بهبود تردد مسافرین از مرزهای مجاز کشور، تعادل و همکاری با ستادهای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و انجام و پیگیری اجرای مصوبات مرتبط و… تلاش و کوشش کنید.

    هلگا اشمید با عراقچی دیدار کرد

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پیش از ظهر دیروز با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار کرد. هلگا اشمید که برای انجام گفت‌وگو با مسوولان وزارت امور خارجه در تهران به سر می‌برد، دیروز با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار رایزنی‌های جامعی در خصوص آخرین وضعیت برجام در پرتو تصمیم اخیر ایران، و همچنین اقدامات و برنامه‌های طرف اروپایی برای اجرای تعهدات برجامی اروپا داشتند. تبادل نظر و بحث در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگوی دیروز سید عباس عراقچی و هلگا اشمید بود. هلگا اشمید در حالی در تهران به سر می‌برد که پیش از سفر به ایران، به امارات، عمان و قطر رفته بود.

    تشکیک کوربین درخصوص اتهام‌زنی لندن به تهران در حادثه نفتکش‌ها؛ایلنا|

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت که لفاظی‌های دولت این کشور خطر درگیری با ایران را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایندپندنت، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا، درباره مقصر دانستن ایران در قضیه حادثه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان بدون وجود «شواهد مستدل» به دولت این کشور هشدار داد. وی همچنین گفت که لفاظی‌های دولت بریتانیا خطر درگیری با ایران را افزایش می‌دهد. این در حالی است که وزارت خارجه بریتانیا در سخنانی پوچ مدعی شد که «تقریبا مطمئن» است که ایران در حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان نقش داشته است. کوربین اما گفت: «بریتانیا باید در راستای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس گام بردارد نه آنکه در پی خروج امریکا از توافق هسته‌ای به تنش نظامی دامن بزند.»

    امنیت، نشاط اجتماعی و رونق شهر در گرو حیات شبانه تهران؛فارس|

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تهران نیازمند حیات شبانه است و در این زمینه دستگاه‌‎های متولی از جمله نیروی انتظامی باید همراهی لازم را داشته باشند، گفت: تهران برای توزیع بار ترافیکی و ایجاد روحیه نشاط نیازمند این حیات شبانه است. داود محمدی عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: طرح حیات شبانه پایتخت اقدام مثبتی است که به ویژه برای ایام گرم سال می‌‎تواند مزایای مختلفی برای شهر تهران داشته باشد. او اضافه کرد: ما می‌توانیم با بومی‌سازی تجارب سایر کشورها این تجارب مثبت را در پایتخت و حتی کلان‌شهرهای کشور اجرایی کنیم.

 

ارسال نظر