روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۵۵

    نخست‌وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کند؛پاد|

سخنگوی دولت گفت: شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در سفر دو روزه خود به ایران ضمن مذاکرات رسمی با دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار می‌کند. علی ربیعی درمورد سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران، اظهار داشت: این سفر در چارچوب روابط سنتی و دیرینه دو کشور و در جهت توسعه روابط دو جانبه و گفت‌وگوهای مورد علاقه طرفین انجام می‌شود. سخنگوی دولت با بیان اینکه سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران به دعوت رسمی رییس‌جمهوری ایران انجام شده، افزود: نخست‌وزیر ژاپن در سفر خود به تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ خرداد ضمن مذاکره با رییس‌جمهوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ملاقات می‌کند.

    آینده برجام به اروپا بستگی دارد؛ایلنا|

وزیر امورخارجه روسیه آینده برجام را وابسته به تلاش اروپایی‌ها دانست و گفت: توقع داریم که نشست کمیسیون مشترک برجام در ماه جاری میلادی برگزار شود. سرگئی لاوروف در مورد آینده برجام گفت: در رابطه با آینده برجام باید بگویم که همه‌چیز به کشورهای اروپایی بستگی خواهد داشت و من خودم مشتاق شنیدن درباره دستاورد و نتیجه سفر هایکو ماس به ایران هستم. وزیر خارجه روسیه افزود: فکر می‌کنم کشورهای اروپایی منتظر هستند تا اشتباهی از سوی ایران سر بزند و ایران خلاف تعهدات برجامی خود عمل کند در این شرایط اروپایی‌ها می‌توانند به راحتی تعهدات برجامی خود را فراموش کنند و آنها را زیر پا بگذارند. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد بسیار تاسف‌آمیز است.

    سخنگوی هیات رییسه مجلس تغییر کرد؛خانه ملت|

«اسدالله عباسی» دیروز به عنوان سخنگوی هیات رییسه مجلس انتخاب شد. جلسه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر دیروز برگزار شد و بر اساس قرعه کشی صورت گرفته اسدالله عباسی به عنوان ناظر فرهنگی و سخنگوی هیات رییسه مجلس انتخاب شد.

    مجمع تشخیص مصلحت از علی مطهری شکایت نکرده است؛ایرنا|

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شکایت این نهاد از علی مطهری، را رد کرد و گفت: هیچ موضوعی مبنی بر شکایت از آقای مطهری در صحن علنی مجمع مطرح نشده و درباره آن رأی‌گیری نشده است. مجید انصاری درباره این موضوع که آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام از آقای علی مطهری شکایت کرده یا نه، گفت درست نیست و چنین چیزی اصلاً در صحن مجمع مطرح نشده است. هر مساله‌ای که به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد قبلاً در جلسه مجمع مطرح و بنابر تصمیم اکثریت اعضا اقدام می‌شود. محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دیروز اعلام کرده بود که شکایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از علی مطهری در جلسه این هیات بررسی شد..

    دستگیری مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا ؛باشگاه خبرنگاران|

نماینده دادستان از دستگیری مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا توسط پلیس اینترپل خبر داد. هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه دیروز در شعبه سوم دادگاه جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد. قهرمانی نماینده دادستان در جلسه دادگاه با اعلام بازداشت یکی از متهمان این پرونده که متواری شده بود گفت: آقای حیدرآبادی که مدیرعامل بانک سرمایه قبل از آقای خانی بودند و در حین تحقیقات از کشور متواری و به اسپانیا رفته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی در جریان است.

    طرح تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار خارج شده است؛فارس|

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی طبق شنیده‌ها با درخواست دولت از دستور کار مجلس خارج شده است. نصرالله پژمانفر گفت: سه بار دولت برای احیای وزارت بازرگانی از مجلس درخواست کرده است و حتی رییس‌جمهور انتظار موافقت مجلس با احیای وزارت بازرگانی را داشت. با این حال نمایندگان منطق را در طرح‌ها و لوایح رعایت کرده، با احیای وزارت بازرگانی مخالفت کردند.

 

ارسال نظر