روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۸۸

         روحانی پنجشنبه به قرقیزستان می‌رود؛پاد|

رییس‌جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس شانگهای به قرقیزستان می‌رود. حسن روحانی عصر پنجشنبه در راس هیاتی سیاسی جهت حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای به قرقیزستان سفر می‌کند.

    سخنگوی دولت هر گونه تغییر در دولت

را تکذیب کرد؛تعادل|

سخنگوی دولت هرگونه تغییر در ترکیب دولت را رد کرد و گفت: وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم و تحقیقات از انتشار این‌گونه اخبار گله مند هستند.

علی ربیعی در گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌های گروهی با بیان اینکه هرگونه تغییر در دولت را تکذیب می‌کنم، افزود: روز گذشته با وزیر صنعت و وزیر علوم دیدار داشتم و هر دو نفر آنها از انتشار این‌گونه اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی ابراز گله و ناراحتی کردند. دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری تاکید کرد: قرار نیست تغییراتی در دولت اتفاق بیفتد. وی همچنین نخستین نشست خبری سخنگوی جدید دولت را روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ اعلام کرد.

      تحویل «نزار زاکا» به حزب‌الله لبنان ؛ فارس|

یک منبع آگاه خبر تحویل «نزار زاکا» جاسوس امریکایی ـ لبنانی به حزب‌الله لبنان را تایید کرد. وی اظهار داشت: تحویل این جاسوس امریکایی-لبنانی صرفا بنابر درخواست و میانجیگری سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله انجام پذیرفته است و در این راستا هیچ گونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی با فرد و دولتی انجام نشده و صرفا بنابر احترام و منزلت سیدحسن نصرالله برای نظام جمهوری اسلامی ایران این امر صورت پذیرفته است.لازم به ذکر است، نزار زاکا جاسوس امریکایی در سال 2015 توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده بود.

      تشکیل وزارت بازرگانی کمکی به حل مشکل بازار نمی‌کند؛مهر|

۷۹ نماینده مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی کمکی به حل مشکل بازار نمی‌کند، بر لزوم اعطای مستقیم یارانه ترجیحی ارز به مردم تاکید کردند. این نامه با اشاره به تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی، آن را به نفع مردم و بازار ندانست و آورده است: «حال‌آنکه در شرایط دونرخی بودن شدید کالا در بازار (اختلاف قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان) هیچ دستگاه اجرایی قادر به مدیریت بازار و رساندن یارانه به دست مصرف‌کننده نیست و بلاشک در صورت تشکیل وزارت بازرگانی و حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی بازار همچنان متلاطم خواهد ماند؛ بهترین روش برای تخصیص ارز ترجیحی و حفظ قدرت خرید مردم تخصیص یارانه از مقصد است.»

      تجارت با   اوراسیا گام مهمی در عرصه تجارت خارجی است؛تعادل|

سفیر کشورمان در روسیه گفت: تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گام مهمی در عرصه تجارت خارجی ایران است. مهدی سنایی در صفحه توییتری خود نوشت: تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با مصوبه دیروز مجلس وارد فاز اجرایی شد گام مهمی در عرصه تجارت خارجی ایران و گسترش مبادلات با همسایگان شمالی است. بیش از ۵۰۰ کالای صادراتی ایران به روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان از تعرفه ترجیحی یا صفر برخوردار شده است.

   دوشیفت بودن جلسات باید به تصویب مجلس برسد؛ ایرنا|

نماینده مردم گرمسار در مجلس از دو شیفته بودن جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در سال ۹۸ انتقاد کرد و گفت: برگزاری جلسه بعداز ظهر باید به تشخیص رییس مجلس به تصویب نمایندگان برسد.  غلامرضا کاتب در جلسه علنی دیروز مجلس با تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: شما در سال ۹۷ حداکثر این موضوع را مطرح کردید و حداکثر زمان برای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی چهار ساعت است مگر در موارد ضروری که رییس تشخیص دهد و به تصویب مجلس برسد.

    صفحات جعلی ضد ایرانی چگونه اداره می‌شوند؛ ایلنا|

‌سفیر ایران در لندن با اشاره به مسدود شدن یک حساب کاربری فعال از سوی توییتر که همواره علیه ایران فعالیت می‌کرد،  نوشت: بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شده است. حمید‬ بعیدی‬‌نژاد‬ در‬ کانال‬ تلگرامی‬ خود‬ نوشت: ‬ بعد از تلاش منتقدین رسانه‌ای در افشای هویت ساختگی شخصی به‌نام حشمت علوی که مرتب در رسانه‌های متعدد امریکایی به ویژه فوربز مقاله می‌نوشت، توییتر این حساب را به تعلیق درآورده است. بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شد.

   دیدار مقام‌های کره جنوبی و امریکا با محوریت تحریم‌های ایران؛ ایلنا|

وزیر اقتصاد کره جنوبی با «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در مورد عواقب تحریم‌های امریکا علیه ایران بر شرکت‌های کوچک این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش میدل ایست مانیتور، هونگ از مقام‌های ایالات متحده خواسته است تا برای حل مشکلات این شرکت‌ها رویکرد مناسبی را در پیش بگیرند.

استیو منوچین هم پس از این دیدار در این باره گفت: امیدوار هستم که این مشکلات از طریق گفت‌وگوهای سازنده میان سئول و واشنگتن حل شود.

 

ارسال نظر