روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۰۸۸

  پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و طرح رتبه‌بندی معلمان؛پاد|

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز با حضور سران سه قوه و به ریاست روحانی تشکیل و موضوعات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در این جلسه پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تعدیلات لازم در منابع درآمدی و اعتبارات هزینه‌ای بودجه سال ۱۳۹۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه سران قوا در این جلسه مقرر شد هزینه‌های ضروری شامل: پرداخت حقوق و مزایای مستمر کارکنان کشوری و لشکری، حق الزحمه نیروهای شرکتی و کارکنان طرح بیمه سلامت و بیمه‌های اجتماعی، مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مستمری ایثارگران و خانواده شهدا، بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی اسلامی، عیدی کارکنان لشکری و کشوری، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، تأمین حقوق و عیدی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تأمین اعتبار کاهش آسیب‌های اجتماعی و برخی موارد ضروری دیگر به هیچ‌وجه تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار نگرفته و ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

 راه‌های جدید افزایش درآمد و صرفه جویی در بودجه نیز بررسی شد. همچنین مقرر شد که در جلسه آینده، اصلاح ساختار بودجه سالانه در دستور کار شورا قرار گیرد.

  روحانی چهارشنبه از «آبه شینزو» میزبانی می‌کند؛ایسنا|

نخست‌وزیر پادشاهی ژاپن چهارشنبه این هفته (۲۲ خرداد) در رأس یک هیات عالیرتبه و در جریان سفری دو روزه به تهران سفر می‌کند.

آبه شینزو  نخست‌وزیر پادشاهی ژاپن قرار است در سفر خود به تهران که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور ژاپن انجام می‌شود، با مقامات عالیرتبه نظام و همچنین حسن روحانی رییس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کند. مذاکرت مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور و برگزاری کنفرانس خبری مشترک با حسن روحانی از دیگر برنامه‌های سفر آبه شینزو  به تهران است.سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران بعد از 40سال است؛ پیش از او «تاکئو فوکودا» در سال ۱۹۷۸ (۱۳۵۶ شمسی) به ایران سفر کرده بود. حسن روحانی وآبه شینزو  در راستای پیگیری مناسبات دو جانبه از سال ۱۳۹۲ هر سال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

    استیضاح وزیر ورزش از دستور کار مجلس خارج شد؛ایسنا|

یک عضو هیات رییسه مجلس دهم از منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش خبر داد. علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: با کاهش تعداد امضای استیضاح‌کنندگان وزیر ورزش به ۸ نفر این استیضاح منتفی و از دستور کار مجلس خارج شد.

به گفته وی استیضاح وزیر ورزش بیش از ۲۰ امضا داشته که در چند مرحله تعداد امضاهای آن کاهش یافته و نهایتاً از نصاب افتاده است.

  قاضی کشکولی مسوول رسیدگی

به پرونده محمدعلی نجفی شد؛ایسنا|

پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران جهت رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

این پرونده که در پی صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده بود، جهت رسیدگی در اختیار شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی قرار گرفت.

    سامانه پدافند هوایی پیشرفته

«۱۵ خرداد» رونمایی شد؛مهر|

سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد ساخت متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع در مراسمی با حضور امیر حاتمی رونمایی و تحویل نیروی پدافند هوایی ارتش شد.  امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم اظهار داشت: از آنجا که ماموریت نیروی پدافند هوایی ارتش بسیار حساس بوده و به تعبیری در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران محسوب می‌شود، سامانه سلاح پدافند هوایی «۱۵ خرداد» که نماد خود باوری، خود اتکایی و دسترنج متخصصین داخلی کشورمان است به عنوان یک دستاورد مهم دفاعی و پیشرفته متناسب با فناوری روز دنیا تحویل نیروی پدافند هوایی می‌شود.

 

ارسال نظر