روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۸۲۸

   جزییات سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران؛ایسنا|

یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد: نخست‌وزیر ژاپن ۲۲خرداد ماه به ایران سفر خواهد کرد و هدف این سفر میانج‌گری میان امریکا و ایران است.

به گزارش بلومبرگ، روزنامه ژاپنی مینیچی به نقل از یک منبع دولتی که از وی نام نبرده، خبر داده است که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با مقامات ایران در ماه جاری به ایران سفر خواهد کرد. با استناد به مینیچی، این سفر، هدف ترغیب به مذاکره با امریکا و کاهش تنش‌ها را دنبال می‌کند. زمان سفر آبه به ایران طبق برنامه وی از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ماه ژوئن [۲۲ تا ۲۴ خرداد] خواهد بود. نخست‌وزیر ژاپن در این سفر برنامه دارد تا با حسن روحانی، رییس‌جمهور و سایر مقامات عالیرتبه ایران دیدار کند.

   بیانیه گام دوم سند بالادستی دستگاه‌های اجرایی برای شکوفایی جوانان؛مهر|

وزیر کشور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان یک سند بالادستی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی محسوب شود تا بر اساس آن بتوانیم مشکلات جوانان را رفع کنیم.عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در حاشیه یکصد و هجدهمین نشست شورای اجتماعی کشور گفت: شورای اجتماعی این جلسه را برای در دستور کار قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل داد و دستگاه‌ها نیز گزارشات خود را در این زمینه ارایه کردند. امیدواریم که دستگاه‌های دولتی به عنوان رفع‌کننده موانع عمل کنند، چرا که دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایجابی و سلبی وظایفی دارند که این موضوع امروز بحث شد و قرار شد تا چندین طرح در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … برای بهبود وضعیت جوانان در ابعاد مختلف مطرح و عملی شود.

   دشمنی‌های استکبار هر لحظه پیچیده‌تر می‌شود؛باشگاه خبرنگاران|

سردار علی فدوی گفت: نطفه انقلاب اسلامی در ایران بسته شد، اما این انقلاب به یک محدوده جغرافیا محدود نماند.سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در مراسم یادواره شهدای شهر وحیدیه شهریار با تأکید بر اینکه دشمنی‌های دشمن هر لحظه پیچیده‌تر می‌شود، افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس، دشمن در یک رویارویی نظامی با ما قرار داشت، اما امروز انواع دشمنی‌های پیچیده که بصیرت‌های ویژه برای مقابله می‌خواهد بر کشور ما تحمیل می‌شود.نصرت و پیروزی همراه ماست و همان‌طور که در این ۴۰ سال دیده‌ایم با تلاش، ابتکار و خلاقیت توانستیم از موضع اقتدار ورود پیدا کنیم و موفق نیز باشیم.

   هیچ مساله‌ای در غرب آسیا بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود؛سپاه نیوز|

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز هیچ مساله‌ای در غرب آسیا بدون مشارکت ایران حل شدنی نیست و شکل‌گیری جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را بیش از هر زمان دیگر در کابوس امنیتی گرفتار ساخته است.در آستانه فرا رسیدن سی امین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، سرلشکر محمد باقری در پیامی دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیز انقلاب و ایران اسلامی را محصول زنده بودن مکتب و حقیقت خمینی کبیر (ره) و جاری بودن ولایت و رهبری آن شخصیت بی‌نظیر تاریخی در وجود شریف خلف صالحش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) توصیف و تاکید کرد: ملت ایران از توان دفاعی کشور به عنوان موضوع اساسی انقلاب، ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

   شلیک اولین تیر در خلیج فارس قیمت نفت را ۱۰۰ دلار خواهد کرد؛فارس|

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: اولین تیری که در خلیج فارس شلیک شود قیمت نفت را به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رساند و نفت ۱۰۰دلاری برای امریکا، اروپا و دوستان امریکا مانند ژاپن و کره جنوبی قابل تحمل نخواهد بود.سید یحیی صفوی در پاسخ به سوالی پیرامون مطرح شدن موضوع جنگ در فضای داخلی کشور و سخنان صریح و قاطعانه رهبری در خصوص عدم وقوع جنگ، اظهار داشت: ما نظامی‌ها همیشه بدترین سناریوها را می‌بینیم و برای اینکه جنگی رخ ندهد باید برای جنگ آماده باشیم و بحمدالله امروز هم نیروهای مسلح مقتدر ما با رهبری فرمانده معظم کل قوا در آمادگی و قدرت کامل قرار دارند و اکنون قدرت بزرگ نظامی در منطقه غرب آسیا هستیم.

 

ارسال نظر