روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۶۷

   ایران در روز قدس به فریاد مردم مظلوم فلسطین پاسخ می‌دهد؛ایسنا|

همزمان با نزدیک شدن به روز قدس احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف با صدور بیانیه‌هایی ضمن حمایت از آرمان قدس شریف و اعلام انزجار از طرح امریکایی- صهیونیستی معامله قرن حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. مجمع روحانیون مبارز نیز به‌مناسبت روز جهانی قدس، بیانیه‌ای صادر کرد.در بخشی از این بیانیه آمده است: «بار دیگر روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد و طنین فریاد یا للمسلمینِ مسجد الاقصی - قبله اول مسلمین - و مردم مظلوم فلسطین بلند است و از مسلمانان جهان یاری می‌خواهند. مردم ایران بر اساس سنت نیکویی که امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه نهاده است بار دیگر در روز جمعه - روز قدس - با شرکت در راهپیمایی‌های پرشکوه خود به فریاد استغاثه مسجد الاقصی و مردم مظلوم فلسطین پاسخ می‌دهند. خداوند همه ملت‌های مسلمان و تمام کشورهای اسلامی از ایران تا فلسطین و مسجدالاقصی و تا حرمین شریفین و تا دیگر سرزمین‌های اسلامی را حراست بفرماید.»

   راهپیمایی امسال ابلاغ هشدار به عربستان و امارات است؛فارس|

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلام به عربستان و امارات درباره برگزاری کنفرانس موهوم بحرین است.رمضان شریف در نشست خبری از روز جهانی قدس به عنوان میراث راهبردی و یادگار ارزشمند و تاریخی حضرت امام (ره) در ظرفیت‌سازی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف یاد کرد و اجرای طرح معامله قرن و انضمام کامل قدس شریف و شهرک‌های موجود کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را برابر با نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی دانست و گفت: این طرح از هم‌اکنون مرده و به سیاهه طرح‌های به اصطلاح صلح فلسطین گذشته خواهد پیوست..

   مشکلات امریکا در مواجهه با ایران؛تعادل|

مشاور رییس‌جمهور به تبیین مشکل موجود در حاکمیت ایالات متحده امریکا در سه برهه تاریخی مذاکرات برجام، خروج امریکا از برجام و امروز پرداخت.حسام‌الدین آشنا در پیامی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد نوشت‌: مشکل امریکا در مذاکرات برجام این بود که کنگره و دولت نمی‌توانستند پیام واحدی در مورد شیوه تعامل با ایران ارسال کنند. پس از خروج امریکا مشکل این بود که حتی از دولت نیز صدای واحد شنیده نمی‌شد. حالا مشکل این است که حتی خود رییس‌جمهور امریکا نیز نمی‌تواند یک پیام روشن ارسال کند.»

   نفی واقعیت نفی خودمان است؛ایسنا|

یادگار امام گفت: ما نباید بر کارهای ناممکن پافشاری کنیم، ما باید واقعیت را کنترل و مدیریت کنیم؛ چرا که نفی آن نفی خودمان است.حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر، معاونان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از گذشته عبرت بگیرید و اگر کار اشتباهی کرده‌اید آن را تکرار نکنید. واقعیت را باید مدیریت کرد، چرا که نفی آن نفی خودمان است.وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات باید بر گذشته دقت کنیم، اظهار کرد: ما نباید بر کارهای ناممکن پافشاری کنیم. نمی‌گویم با واقعیات کنار بیاییم اما باید آن را کنترل کنیم. از کارهای خوب نیز باید پند بگیریم که از موارد خوب آن در حوزه ارتباطات، جوانگرایی است که پس از ٤٠ سال رخ داده و امروز شاهدیم که از این رو، مجموعه وزارت ارتباطات از سایر مجموعه‌ها توانمندتر است.یادگار امام با تاکید بر اینکه یکی از موارد مهم در تاریخ انقلاب، اتکاء به جوانان است، گفت: بر این امر نقاط ضعفی هم مترتب هست، اما اگر این عامل نبود، حرکتی ایجاد نمی‌شد. اگر نیروی جوان را به فکر واداریم و حتی تصمیم‌گیری را به آنان واگذار کنیم، نه اینکه آنان را ابزار کنیم، از مشکلات فعلی عبور می‌کنیم.

   سلاح هسته‌ای هیچ‌گاه در دکترین دفاعی ایران قرار نداشته است؛ایرنا|

سفیر ایران در فرانسه گفت: سلاح هسته‌ای هیچگاه در دکترین دفاعی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر استناد به فتوای رهبر معظم انقلاب بارها از سوی آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز مورد تایید قرار گرفته است.بهرام قاسمی در کنفرانس «کاهش تنش در خلیج فارس» که در مجلس سنای فرانسه برگزار شد، افزود: ما آماده تعامل، گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و خواهیم بود. این دیگران بوده‌اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده‌اند. ایران طی سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشور‌ها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی‌های ناشی از القاء ترس دیگران بوده است.

   کارگروه مشترک مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل شد؛برنا|

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس و دولت با محوریت سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل خواهد شد.محمدرضا پورابرهیمی در خصوص اصلاح ساختار بودجه افزود: چند جلسه هم در خصوص این موضوع تشکیل شده است که در آن مباحث بودجه‌ای سال جاری در آن بحث شده و هم فارغ از بودجه سال جاری به مفهوم عام آن یعنی اینکه ما در سال‌های آینده این ساختار بودجه را داشته باشیم که امیدواریم هرچه زودتر در این جلسات به جمع‌بندی برسد.

 

ارسال نظر