روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۹۹

   ظریف احتمال گفت‌وگوی تلفنی با پمپئو را رد کرد؛ایرنا|

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران احتمال گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه امریکا را رد کرد و اظهار داشت: چرا باید تماس تلفنی‌اش را پاسخ بدهم؟ رویترز گزارش داد: ظریف اخیراً در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری درباره اینکه آیا امکان دارد یک بحران مشابه با ورود ۱۰ ملوان امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران (۲۰۱۶) و آزادی آنها، به سرعت حل و فصل شود، اظهار داشت: نه. چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟ ظریف افزود: پمپئو هر بار که درباره ایران صحبت می‌کند به من بی‌احترامی می‌کند. چرا باید به تماس او جواب بدهم؟ رویترز نوشت: دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده که ظریف و مایک پمپئو وزیر خارجه ایران هرگز به‌طور مستقیم گفت‌وگو نکرده‌اند.

   صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند؛ایرنا|

رییس مجلس دهم گفت: صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند. علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات در خصوص طرح مسائل اختلافی از صدا و سیما اظهارداشت: صدا و سیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

سلیمی در تذکری گفت: صدا و سیما در پخش زنده خود دقت لازم را داشته باشد افرادی که دعوت می‌کنند باید عاقل و دور‌اندیش باشند و مصالح ملی را رعایت کنند. گاهی ادبیات مجریان کوچه و بازاری است و گاهی مسائل اختلاف‌انگیز مذهبی از آنتن زنده پخش می‌کنند که به مصلحت نیست.

   توضیح وزارت خارجه در مورد رایزنی ظریف با سناتور امریکایی؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد دیدار اخیر محمدجواد ظریف با یکی از سناتورهای امریکایی توضیحاتی ارایه کرد.

سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص دیدار وزیر خارجه ایران با یک سناتور امریکایی اظهار کرد: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی با نخبگان سیاسی غیردولتی امریکا شامل اعضای کنگره (که مقام دولتی محسوب نمی‌شوند) گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود. این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسوولان ایران با آنها مذاکره کرده یا خواهند کرد. وی افزود: هدف این‌گونه دیدارها- که البته وقت و نیروی زیادی نیز از وزیر امور خارجه در سفرهای فشرده ایشان می‌گیرد- جلوگیری از تاثیرگذاری گروه‌های فشار همچون «گروه بی» بر جامعه سیاسی و افکار عمومی امریکاست و به همین دلیل هم با واکنش شدید و عصبانیت تندروها مواجه می‌شود.

   روایت توییتری نوبخت از انتصاب ربیعی به سخنگویی دولت؛تعادل|

نوبخت در توییتی با اشاره به انتصاب ربیعی به عنوان سخنگویی دولت نوشت: ان‌شاء‌الله به زودی برادر عزیزم دکتر علی ربیعی که از دانشمندان حوزه ارتباطات انسانی است، وظیفه سنگین و طاقت فرسای سخنگویی دولت را برعهده خواهند گرفت. وی در ادامه نوشت: این نخستین‌بار است که سخنگوی دولت تمام وقت به این وظیفه خواهد پرداخت و سمت دیگری در کابینه ندارد و لذا می‌تواندنقطه عطف و تحولی چشمگیر در این حوزه باشد، البته باید اعضای هیات دولت نیز پشتیبانی و همکاری دوچندانی با سخنگوی جدید داشته باشند. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

   اموال مسوولان از روز اخذ مسوولیت باید کنترل شود؛ باشگاه خبرنگاران|

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره قانون رسیدگی به اموال مسوولان توضیحاتی را ارایه کرد. حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی درباره اجرایی شدن قانون رسیدگی به اموال مسوولان در دوره جدید قوه قضاییه گفت: رسیدگی به اموال مسوولان در قانون اساسی کشورمان نیز آمده است، با این محویت که اموال مسوولان از روز اخذ مسوولیت تا خروج از آن باید کنترل شود؛ موضوعی که بسیار با اهمیت بوده و باید به آن توجه شود. ح

جت‌الاسلام اکرمی درباره موانع اجرایی شدن قانون رسیدگی به اموال مسوولان خاطرنشان کرد: افرادی که به اموال خود اطمینان دارند به این قانون تن داده و حتی برایشان اقدامی شیرین هم محسوب می‌شود چرا که هم می‌توانند خود را کنترل کنند و هم می‌توانند پاسخگوی دیگران باشند.

 

ارسال نظر