روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۲۴

   هیچ گروهی از جانب ایران جنگ نیابتی نمی‌کند؛   ایلنا|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال وارد شدن ایران به یک جنگ نیابتی با امریکا گفت: هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره هشدار شرکت بیمه نروژی مبنی بر اینکه ایران در تخریب کشتی‌های اماراتی دارد و کشتی‌ها باید حواساشان به این موضوع باشد، گفت: برخی از بازیگران منطقه سعی‌شان بر این است که امنیت شیشه‌ای خلیج فارس را برهم بزنند و منافع خودشان را تقویت کنند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما به عنوان ایران منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم و اعتقادمان بر این است که چنین کارهایی مشکوک است. وی ادامه داد: کسانی هدف‌شان کشاندن امریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی به راه بیندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند.

   هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی پیروزی‌های بزرگ ایران را بگیرد؛ مهر|

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی پیروزی‌های بزرگ ملت ایران را به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بگیرد و قطعاً اسلام پیروز خواهد شد. سرلشکر سید‌یحیی صفوی در مراسم هیات رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب کشور گفت: هیچگاه شهیدان از دشمن و حتی از دشمن امریکایی نمی‌هراسیدند و در برخورد با دشمنان قاطعیت مثال‌زدنی داشتند و به خود تردید راه نمی‌دادند و علاوه بر آنکه به تبلیغات دشمن اعتنایی نمی‌کردند. آنها همواره به دشمنان بی‌اعتماد بودند و پیام امروز شهیدان به ما اعتقاد به پیروزی و غلبه بر دشمن است.

   مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری مخالفت کرد؛ برنا|

نمایندگان مجلس با کلیات طرح 160 ماده‌ای جامع مدیریت شهری مخالفت کردند. نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با 88 رای موافق، 95 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر با کلیات طرح جامع مدیریت شهری مخالفت کردند. این طرح 160 ماده دارد و در 11 فصل تهیه شده است.

   وضعیت استاد ایرانی دستگیر شده

در امریکا؛ باشگاه خبرنگاران|

وزیر علوم درباره دستگیری استاد دانشگاه تربیت مدرس (مسعود سلیمانی) توسط دولت امریکا و زندانی شدن وی اظهار کرد: امریکا تعدادی از اساتید ایرانی که در برخی زمینه‌ها تحقیق کرده، مقاله منتشر کرده یا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات آزمایشگاهی کرده‌اند را شناسایی کرده و از طریقی به اسامی آنها دست یافته است. غلامی با اشاره به پیگیری‌ها برای رسیدگی به وضعیت این استاد گفت: به دلیل آنکه موضوع در خارج از مرز‌های ایران و در کشوری دیگر رخ داده وزارت امورخارجه وارد عمل شده و در حال پیگیری است.

   ضرورت اعلام موضع مجمع درباره لوایح؛ برنا|

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص باید درباره پالرمو و CFT اعلام موضع کند، گفت: اجرای لوایح پیش از اعلام موضع مجمع را نمی‌توان در قالب اختیارات ویژه رییس‌جمهور تعریف کرد. «علاءالدین بروجردی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر قانون موظف است در مورد این دو لایحه به جهت اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند. نماینده مردم بروجرد در مجلس، تصریح کرد: این لوایح باید مسیر قانونی خود را طی کند و در نهایت خروجی از این مسیر اعلام شود بنابراین مجمع تشخیص نظام باید در مورد لوایح پالرمو و CFT اعلام موضع کند.

   ۱۲۹۷ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شد؛ تسنیم|

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شد، گفت: ماموریت فرمانداران ‌ارتقای وضعیت تولید است. بابک دین‌پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت مراقبت لازم است تا هیچ موردی از واحدهای مشکل‌دار به وضعیت بحرانی تبدیل نشود، تلاش شود که تبدیل واحدهای مشکل‌دار به واحد عادی و نیز تبدیل ابتدایی واحدهای بحرانی به واحدهای مشکل‌دار و در نهایت به واحدهای عادی صورت گیرد.

   سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین رونمایی شد؛وزارت کشور|

ذوالفقاری گفت: با راه‌اندازی سامانه سیام، ضمن کاهش زمان دریافت داده‌ها، آمار همه‌جانبه و کامل از اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم داشت. مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری و آمار و همچنین محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور چهارشنبه یکم خرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد. ذوالفقاری افزود: شناخت اتباع و مهاجرین خارجی از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشور بوده و داشتن آمار دقیق و جامع در جهت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بسیار مهم است که با راه‌اندازی این سامانه جامع، ضمن کاهش زمان دریافت داده‌ها، آمار همه‌جانبه و کامل از اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم داشت.

 

ارسال نظر