نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۹۲

استاندار تهران تاکید کرد: در مقابل جنگ روانی دشمن باید امید، نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم و جامعه را از سوق یافتن به سوی یاس و افسردگی باز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران که با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: استان تهران به عنوان‌ام القرای کشور بالغ بر ۱۷ درصد جمعیت ایران را در خود جای داده است و با استقرار ۲۰ درصد از صنعت ایران در این استان بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان از بودجه مالیاتی دولت را تأمین می‌کند. این مهم نشانگر اهمیت و جایگاه ارزنده استان تهران در سطح کشور است و باید نسبت به مناسبات و ملاحظات پدافند غیرعامل در آن اهتمام جدی داشته باشیم.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم آموزش در این حوزه گفت: نخستین بخشی که باید در دستور کار قرار بگیرد امر آموزش است. باید بتوانیم آموزش کودکان را از همان دوران کودکی مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ و باور اقتدار را در مردم نهادینه کنیم. دومین بحثی که باید به‌صورت جدی دنبال شود بحث مقابله با جنگ روانی دشمن است که باید در این راستا امید، نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم و جامعه را از سوق یافتن به سوی یاس و افسردگی باز داریم.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۶۰ نقطه امن در جغرافیای مختلف استان تهران را رصد کرده‌ایم تا بتوانیم در مواقع بحران نسبت به خروج بیش از ۴ میلیون نفر از جمعیت به سایر نقاط تعریف شده اقدام کنیم.

در این جلسه همچنین رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سیاست امریکایی‌ها ورود به جنگ نظامی با ایران نخواهد بود چرا که با ورود به این عرصه فرصت تاثیرگذاری بر جامعه و اقتصاد ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی از سوی کاخ سفید سلب خواهد شد.آنها تلاش دارند با نمایش جنگ و تمرکز بر فشار اقتصادی تاثیر منفی خود را بر کشور بگذارند.

 سردار جلالی ضمن اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل از موضوعاتی است که رهبری انقلاب نسبت به آن اهتمام و توجه جدی داشته و موضوع مستحکم‌سازی و غیرقابل نفوذ کردن کشور در برابر تهدیدات بیرونی از تدابیر جدی ایشان در حوزه پدافند غیرعامل است.

 وی افزود: بر اساس منویات و فرامین مقام معظم رهبری مباحث مربوط به حوزه پدافند غیر عامل دایمی و همیشگی بوده و به تعبیر ایشان نباید نسبت به پررنگ شدن یا کمرنگ شدن تهدیدات آن را معطل کنیم.

او تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که تهدیدات درونی جدی شده و اگر نگاهی به تهدیدات دشمن داشته باشیم خواهیم دید که امریکایی‌ها با توجه به استراتژی افزایش فشار به بدنه کشور وارد صحنه شده و نگاه آنها این است که از این اقدامات تاثیرات حداکثری را بر پیکره اقتصاد و اجتماع ایران بگذارند. اعتقاد امریکایی‌ها بر این است که تمرکز همه فشارها جنگ بوده و این فشارها از طریق اثر‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و عرصه‌های عمومی کشور دنبال می‌شود. بر این اساس سیاست امریکایی‌ها ورود به جنگ نظامی با ایران نخواهد بود چرا که با ورود به این عرصه فرصت تاثیرگذاری بر جامعه و اقتصاد ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی از سوی کاخ سفید سلب خواهد شد.آنها تلاش دارند با نمایش جنگ و تمرکز بر فشار اقتصادی تاثیر منفی خود را بر کشور بگذارند.

او خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها امروز تهدید بازار اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که به این مساله تهدید ترکیبی گفته می‌شود. همان‌گونه که اشاره کردم طرف امریکایی به دنبال اعمال فشار اقتصادی در کنار نمایش جنگ و ایجاد ترس از آن در جامعه است و ما باید در این صحنه از آمادگی کامل برخوردار بوده و نسبت به مقابله با تهدیدات اهتمام جدی داشته باشیم. چراکه نشان دادن آمادگی در نیروهای کشور تولید بازدارندگی در مقابل دشمن آن خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: باید سناریوهای دشمن را در نظر بگیریم و طرح حفاظت از جمعیت را از طریق صیانت از زیرساخت‌ها و سایر عوامل پیشگیرانه رعایت کنیم. در استان تهران در صورت بروز بحران باید بیش از ۶۰ نقطه تخلیه جمعیت به صورت پیش بینی شده داشته باشیم که در شرایط خطر و اصرار بتوانیم بیش از سه تا چهار میلیون نفر را از مناطق مخصوص خارج کرده و پس از فروکش کردن بحران به منازل خود بازگردانیم. این طرح بدون شک یکی از طرح‌های مهم است که باید در دستور کار استانداری تهران قرار بگیرد. همچنین در محدوده استان تهران مراکز پرخطری وجود دارد که در مرکز بافت شهری باقی مانده یا باید محل‌هایی را برای استقرار صنایع پرخطر

 پیش بینی کرده یا در صورت عدم امکان حریم خطر را برای این صنایع تعریف و اعمال کنیم.

 رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استانی در سال ۹۸ باید در استان تهران اجرایی شده تا بتوان در ذیل آن به رصد نقاط آسیب پرداخته و مقابله با تهدید‌ها را در دستور کار قرار داد.

 

ارسال نظر