روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۹۰

    تصویب طرح «تسهیل و رفع موانع تولید»؛پاد|

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز به ریاست رییس‌جمهور و با حضور روسای قوه مقننه و قضاییه و دیگر اعضاء تشکیل شد. به موجب این تصمیم، شرکت‌های حایز شرایط بند «ز» تبصره 10 قانون بودجه سال 97، می‌توانند تا پایان سال 98 با تجدید ارزیابی دارایی خود، سرمایه شان را افزایش دهند و از معافیت مالیاتی مربوط برخوردار شوند. همچنین به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شد که به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی ملی آنها به تایید ستاد رسیده است، در مورد استمهال و تقسیط برخی از بدهی‌های آنها تصمیم‌گیری نماید. در بخش دیگری از جلسه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی از برنامه تولید و تأمین نیازهای مخابراتی کشور را ارایه کرد و تصمیمات لازم برای پشتیبانی از گسترش خدمات مخابراتی و حمایت از به‌روز‌رسانی فناوری‌های ارتباطی و تامین مالی پروژه‌ها اتخاذ شد.

    حسین طائب مسوول اطلاعات سپاه شد؛سپاه نیوز|در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه حجت‌الاسلام حسین طائب به عنوان مسوول اطلاعات سپاه معرفی شد. در مراسمی با حضور «سرلشکر سلامی»، فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام حسین طائب به عنوان مسوول اطلاعات سپاه و سردار سرتیپ پاسدار حسن محقق نیز به جانشین اطلاعات سپاه معرفی شدند . در این مراسم همچنین از خدمات سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات قدردانی شد. همچنین با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار حسین نجات به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه منصوب شد. پیش‌تر سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه بود که وی به عنوان معاون هماهنگ سپاه منصوب‌ شده است.

    دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب شد؛پاد|

رییس‌جمهور در حکمی رضا باقری‌اصل را به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد. متن حکم حسن روحانی به شرح زیر است: جناب آقای مهندس رضا باقری‌اصل، در اجرای بند«ب» ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲/۹/۱۹ مجلس و ماده (۶) اساسنامه شورای عالی فناوری اطلاعات  با عنایت به تجربیات ارزنده جناب‌عالی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و همکاری سایر اعضای محترم آن شورا و همچنین بهره‌گیری از آراء صاحب‌نظران و متخصصان ذی‌ربط، بستر لازم جهت ارتقاء و توسعه هرچه بیشتر فناوری اطلاعات در کشور را فراهم آورید.

    دستور وزیر کشور برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار؛پرتال وزارت کشور|

سخنگوی وزارت کشور گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد که در ساختار جدید استانداری‌ها برای انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع، حتی‌الامکان از زنان توانمند و شایسته استفاده شود. سید‌سلمان سامانی در تشریح جلسه شورای معاونین وزارت کشور که به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از روند ضابطه‌مند کردن انتصاب مدیران وزارت کشور و استانداری‌ها در دولت تدبیر و امید توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع ارایه شد.

    طرح تفکیک وزارت صمت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد؛ایسنا|

عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت که طرح تفکیک وزارت صمت به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: طبق اعلام کمیسیون اجتماعی مجلس دهم به هیات رییسه مجلس طرح تفکیک وزارت صنایع و بازرگانی در این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی تصویب شده است. وی همچنین گفت که گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب این طرح به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

 

    فشار حداکثری امریکا علیه ایران جواب نمی‌دهد؛ ایرنا|

وزیر خارجه آلمان موضع سخت امریکا در قبال ایران را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا بر خلاف ترامپ بر این عقیده است که استراتژی فشار حداکثری راه به جایی نخواهد برد. «هایکو ماس» در گفت‌وگو با روزنامه پاسائور نویر پرسه خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام را غیرقابل درک خواند و گفت: اتحادیه اروپا به جای تشدید درگیری‌های لفظی، به گفت‌وگو اعتقاد دارد. وی گفت: ایران باید به تعهدات خود در برجام بدون هیچ‌گونه کم و کاستی پایبند باشد و این موضوع قابل تغییر نیست.

    امریکا دست از رفتارهای غیرقانونی بردارد؛مهر|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ضروری است که امریکا برای بهبود شرایط ملت ونزوئلا دست از تروریسم اقتصادی و رفتارهای غیرقانونی و خلاف موازین حقوق بشری بردارد. سید‌عباس موسوی در واکنش به اخبار مربوط به گفت‌وگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ، ضمن استقبال از این ابتکار اظهار داشت: امیدواریم که این گفت‌وگوها به یک راه‌حل سیاسی بین طرفین منتج شده و ونزوئلا بتواند هر چه سریع‌تر در آرامش وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خود را بهبود بخشد. موسوی افزود: متأسفانه امریکا با بلوکه کردن و غارت منابع مالی ونزوئلا مردم این کشور را تحت مجازات دسته‌جمعی قرار داده است که ضروری است برای بهبود شرایط ملت ونزوئلا دست از تروریسم اقتصادی و رفتارهای غیرقانونی و خلاف موازین حقوق بشری بردارد.

 

ارسال نظر