روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۰:۲۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۲۷۴

   جلسه غیرعلنی مجلس با حضور فرمانده جدید سپاه برگزار می‌شود؛  ایلنا|

یک عضو هیات رییسه مجلس از جلسه غیرعلنی مجلس با حضور فرمانده جدید سپاه پاسداران خبر داد. علی‌اکبر رنجبرزاده درباره محورهای مورد بحث میان نمایندگان مردم و فرمانده جدید سپاه پاسداران گفت: ایشان گزارشی از برنامه‌های خود در سپاه پاسداران، مسائل منطقه‌ای، راهبردی و تحریم‌ها ارایه خواهند داد. وی خاطرنشان کرد: سردار سلامی برنامه‌های راهبردی سپاه و انتظارات خود را از مجلس شورای اسلامی در این جلسه مطرح و اینکه چه تمهیداتی را برای مقابله با تحریم‌ها و تروریستی خواندن این نهاد توسط ایالات متحده دارند، بیان می‌کنند.

   محکومیت قطعی ۴ شرکت لبنی گرانفروش؛  روابط عمومی سازمان تعزیرات|

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی شدن بیش از ۶۶ میلیارد ریالی ۴ شرکت لبنی به جرم گرانفروشی خبر داد سید‌یاسر رایگانی اظهار کرد: رای این 4 شرکت 28 فروردین امسال در شعب تجدید‌نظر تعزیرات حکومتی قطعی شده و بر این اساس شرکت می‌ماس به پرداخت 16 میلیارد و 478 میلیون ریال به علاوه ممهور کردن شرکت به مهر تخلف مرتبه نخست، شرکت شان دشت (پاژن) به پرداخت 9 میلیارد و 121 میلیون ریال به علاوه ممهور شدن به مهر تخلف مرتبه نخست، شرکت لبن دشت (چوپان) به پرداخت 28 میلیارد و 65 میلیون ریال به علاوه ممهور شدن به مهر تخلف نخست و شرکت میهن به پرداخت 13 میلیارد و 554 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند. وی گفت: همه این احکام قطعی است و مبلغ جرایم وصول خواهد شد. سال گذشته نیز تعدادی از شرکت‌های تولید‌کننده مواد لبنی به علت رعایت نکردن سقف قیمت مصوب به اتهام گرانفروشی جریمه‌های سنگینی شدند.

   عراق بین امریکا و ایران میانجیگری کند؛ برنا|

رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم سالروز رحلت سید عبدالعزیز حکیم با بیان اینکه به خوبی از نگرانی‌هایی که عراق را در نتیجه منازعه ایران و امریکا در بر گرفته است، آگاه هستیم، گفت: عراق در مرکز منطقه و محدوده جغرافیایی منازعات قرار گرفته است و ما باید کشور را از سیاست محوربندی‌ها دور کنیم. عراق به جای اینکه در میانه درگیری‌ها باشد باید میانجی منازعات باشد و در راستای کاهش شدت درگیری در منطقه تلاش کند. «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه عراق در دفاع از منافع خود در منازعه ایران و امریکا بی‌تفاوت نخواهد ماند، تصریح کرد: سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران که ایالات متحده امریکا در پیش گرفته است به معنای گذر از سیاست فشار به سیاست در تنگنای شدید قرار دادن دولت و ملت ایران است. این اقدام امریکا پیامدهای مخاطره‌آمیز و فاجعه‌باری بر منطقه و به‌ویژه عراق خواهد داشت. حکیم در پایان از دولت عراق خواست برای حل و فصل بحران فزاینده موجود میان ایران و امریکا، نقش میانجی را ایفا کند.

   انتخاب سفیر ایران در لاهه به عنوان معاون شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی؛  ایلنا|

سفیر ایران در لاهه و نماینده دایم کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، به عنوان معاون شورای اجرایی این سازمان انتخاب شد. در نشست فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه، علیرضا کاظمی ابدی به عنوان معاون شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انتخاب شد. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) که بر اساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) تاسیس شده است، مسوولیت نظارت بر عدم تولید و کاربرد تسلیحات شیمیایی و نیز نظارت بر امحای ذخایر شیمیایی در سراسر جهان را عهده‌دار است و ۱۹۳ کشور جهان عضو سازمان مذکور هستند.

   نامه رییس مجلس به صداوسیما درباره کنکور؛  خانه ملت|

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نامه رییس مجلس به صداوسیما درباره کنکور خبر داد و گفت: صداوسیما باید با تبعیت از فرمایش رهبری برنامه‌هایش با محوریت تبلیغات کنکور را بلافاصله متوقف کند، دغدغه‌ای که رییس مجلس هم آن را به صداوسیما منتقل کرده است. میرحمایت میرزاده با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم حل موضوع کنکور گفت: مقام معظم رهبری از عبارت مساله برای کنکور استفاده کردند، این یعنی کنکور مساله‌ای است که باید حل شود. اخیراً جلسه‌ای با حضور رییس مجلس، هیات رییسه کمیسیون آموزش، سازمان سنجش و وزارت علوم برای حل مساله کنکور برگزار شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که مرکز پژوهش‌های مجلس هر چه سریع‌تر در عرض یک ماه طرحی آماده کند که نتیجه آن تغییر کنکور باشد.

   سی‌ان‌ان: کاخ سفید به ایران شماره داد؛ ایسنا|

 شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، پس از آنکه به تازگی رییس‌جمهوری امریکا خواهان تماس ایران با او شد، کاخ سفید با سوییس تماس گرفته و شماره تلفنی را در اختیار گذاشته تا مقامات ایرانی بتوانند با ترامپ تماس بگیرند. شبکه خبری سی‌ان‌ان این خبر را به نقل از یک منبع دیپلماتیک مطلع از این رویداد منتشر کرده است. این منبع گفته است، سوییس احتمالاً این شماره را در اختیار ایران قرار نخواهد داد؛ مگر آنکه ایرانی‌ها به‌طور مشخص در این زمینه درخواست کنند و تصور می‌شود، بسیار بعید است که آنها چنین کاری کنند.

 

 

ارسال نظر