روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۱:۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۲۰۴

   باید با عقل و صبر شر ترامپ و نتانیاهو را

 به خودشان برگردانیم؛ایسنا|

یک فعال سیاسی گفت: ما باید با عقل و صبر بتوانیم شر ترامپ و نتانیاهو را به خودشان برگردانیم و از این گردنه سخت عبور کنیم. شرایط و سمپاتی بین‌المللی با ما است.محمود میرلوحی در ارتباط با پاسخ متقابل ایران به خروج امریکا از برجام اظهار کرد: حتی همه دلواپسان هم امروز قبول دارند که برجام قرارداد خوبی بوده است. نظر امروز آنها متفاوت از زمانی است که می‌گفتند برجام عایدی نداشته و وقتی رفتار ترامپ و فشارهای امریکا را می‌بینند اعلام می‌کنند ترامپ ناجوانمردی کرده است.

   کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران

را درک می‌کنیم؛ ایسنا|

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با محکوم کردن تحریم‌های ناعادلانه امریکا، از همه کشورها خواست تا برخلاف این تحریم‌ها همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند. به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: ما از تمامی کشورها می‌خواهیم روابط اقتصادی خود با ایران از جمله خرید محصولات ایران که نفت و فرآورده‌های نفتی در اولویت آن قرار دارد را از بین نبرند.وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به تصمیم کشورمان برای کاهش تعهدات برجامی خود تاکید کرد: ما تصمیم ایران برای متوقف کردن اجرای برخی تعهدات داوطلبانه خود در برجام را درک می‌کنیم و در عین حال از ایران می‌خواهیم تا از انجام دادن اقدامات بیشتر برای کاهش تعهدات برجامی خودداری کند.

   رییس روس اتم: به تعهدات خود دربرجام پایبند هستیم؛خبرآنلاین|

رییس شرکت دولتی «روس اتم» روسیه درباره برجام اعلام کرد که این شرکت به تعهدات خود پایبند است.

آلکسی لیخاچف رییس روس اتم در پاسخ به این سوال که آیا رویدادهای اخیر پیرامون توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام بر طرح‌های اتمی در این کشور تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: روسیه همواره به تعهدات خود پایبند است.روسیه و ایران در ماه نوامبر سال 2014 قراردادی را برای احداث دو واحد جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر امضا کردند.

   هدف ایران خروج از برجام نیست؛تسنیم|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه کار عاقلانه‌ای از سوی ایران برای کاهش سطح تعهداتش در چارچوب برجام انجام شده است، گفت: هدف ایران از کاهش سطح تعهداتش خروج از برجام نیست.حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای کاهش سطح تعهدات در چارچوب برجام و مهلت 60روزه به اروپایی‌ها، گفت: بیانیه‌ای که از سوی شورای عالی امنیت ملی در برابر بدعهدی‌های اروپایی‌ها در برجام منتشر شد، کاملاً روشن و یک بیانیه صلح‌آمیز است.وی با بیان اینکه ایران از طریق این بیانیه به‌دنبال احیای برجام است، اظهار داشت: پس از خروج امریکا از برجام، طرف‌های مقابل نیز در یک سال گذشته به وظایف‌شان عمل نکردند و تحریم‌ها نیز علیه ایران ادامه دارد.

   دولت ترامپ به هیچ قراردادی متعهد نیست؛ایلنا|

وزیر خارجه اسبق امریکا با انتقاد از تصمیم‌های رییس‌جمهوری برای فشار علیه ایران، دولت فعلی را دولتی دانست که به هیچ توافقی متعهد نیست.هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا در دولت «باراک اوباما» به تصمیم ایران مبنی بر کاهش برخی از تعهدات برجامی خود واکنش نشان داد و با ابراز نگرانی در مورد شرایط پیش آمده گفت: متاسفانه کشور ما دولتی دارد که به هیچ توافق و قراردادی متعهد نیست؛ ایرانی‌ها هم اعلام کردند که اگر شما به توافق هسته‌ای پایبند نباشید، ما هم تعهدات خود را زیر پا می‌گذاریم و شروع به غنی‌سازی اورانیوم خواهیم کرد.وی در ادامه به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ترامپ اشاره کرد و گفت: من نگران برخی اعمال تحریک‌آمیز دولت امریکا هستم. ارسال ناو جنگی به منطقه، شرایط را بدتر می‌کند.

   رونمایی از سامانه سجا ؛وزارت کشور|

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سامانه یکپارچه و سراسری سجا با هدف آگاهی از فعالیت و اقدام‌های وزارتخانه‌ها برای بازسازی مناطق سیل زده هفته آینده رونمایی می‌شود. «مهدی جمالی‌نژاد» در کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اراک، افزود: در این سامانه گزارش لحظه‌ای استان‌ها در خصوص پیشرفت بازسازی، انجام عملیات اجرایی، تکمیل پرونده ساخت و ساز مناطق در قالب اقدام‌های برنامه قرارگاه انجام می‌شود.وی اظهار داشت: میزان و پهنه خسارت سیلاب بهار امسال بسیار گسترده بود به طوری که 25 استان کشور را درگیر کرد. رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: قرارگاه سازندگی تشکیل شده تا با فرماندهی واحد روند بازسازی مناطق سیل‌زده شتاب گیرد.

   رایزنی‌های معاون وزیر خارجه انگلیس در تهران؛ ایرنا|

سفارت انگلیس در تهران از «سفر مهم» ‌معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران خبر داد و اعلام کرد: ریچارد مور روز پنج‌شنبه در تهران درباره امنیت منطقه و روابط دوجانبه با مقامات وزارت خارجه گفت‌وگو کرد.سفارت انگلیس در تهران درحساب توئیتری خود نوشت: «ریچارد مور» معاون سیاسی وزارت خارجه انگلیس امروز در تهران گفت‌وگوهای مفیدی نیز در مورد امنیت منطقه، یمن، افغانستان و همچنین روابط دو جانبه داشته است. این سفارتخانه اعلام کرده است: بریتانیا به حمایت خود از برجام تا زمانی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود کاملا عمل کند، ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر