روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۳۴

     رییس‌جمهور حلول ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت

رییس‌ﺟﻤﻬﻮر در پیام‌های ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ضمن تبریک حلول ماه پرفیض و برکت رمضان، گفت: امیدوارم در این ماه سراسر مهر و رحمت با تأسی به آیات قرآن کریم، در راه بندگی و قرب الهی و برادری اسلامی گام‌ برداریم و به برکت این نعمت گرانقدر، موجبات فراگیر شدن صلح و آرامش در سراسر جهان را مهیا‌سازیم. روحانی در پیام‌های ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ‌ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ضمن تبریک حلول ماه پرفیض و برکت رمضان افزوده است: بار دیگر نسیم پرطراوت بندگی وزیدن گرفته و فیض و احسان خداوندی به ژرفای خود رسیده است. رمضان ماه آزادی جان، ماه عشق و عرفان و تجدید عهد و پیمان است. فرصتی است تا مسلمانان با دلدادگی در پیشگاه معبودشان از این ضیافت الهی باشکوه بهره‌مند گردند و از دریای پرگهر صیام، مروارید زرین عبادت و اطاعت صید کنند. روحانی در پایان این پیام از خداوند متعال، قبولی طاعات و عبادات سران کشورهای اسلامی در ماه پرفیض رمضان و سعادت و سربلندی برای مسلمانان آرزو کرده است.

     پیام تقدیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجلس؛سپاه‌نیوز|

عضو هیات رییسه مجلس پیام تقدیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

با صلوات بر محمد و آل محمد و با عرض تبریک حلول ماه ضیافت رمضان و بهار آیات روحبخش قرآن صمیمانه از اقدام انقلابی و شجاعانه مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل اتهام منفعلانه امریکا به این نهاد مقدس سپاسگزاری می‌کنم. همچنین از پیام تبریک نمایندگان در پاسخ به اعتماد کریمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در سپردن امانت الهی سپاه به این حقیر تشکر و قدردانی می‌کنم. ما به اذن خداوند اراده کرده‌ایم بیرق پیروزی را بر فراز قله‌های رفیع عالم برافرازیم و دشمنان ایران اسلامی را با شکست‌ها و تقدیر‌های خاموش ناشدنی تا قبرستان تاریخ بدرقه کنیم. به نصرت الهی ایمان و به وعده‌های تخلف‌ناپذیر او اطمینان داریم که در گام دوم انقلاب شکوهمند تمدن اسلام چشمان شرق و غرب عالم را به خود خیره خواهد نمود؛ ایران عزیز اسلامی‌مان سربلندتر از هر زمان همچون خورشید عالم تاب در میانه آسمان پیشرفت و عظمت جهان خواهد درخشید و ما تا پیروزی نهایی در میدان جهاد و شهادت می‌مانیم.

     بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است؛ایرنا|

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بیانیه بولتون درباره اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است و اظهارات وی بیشتر جنبه خودنمایی دارد. «کیوان خسروی» در واکنش به بیانیه بولتون در خصوص اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران اظهارداشت: براساس رصد دقیق نیروهای مسلح ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن 21 روز قبل وارد دریای مدیترانه شده است و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است. خسروی با اشاره به ناکامی‌های مستمر ارتش امریکا در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش امریکا تمایلی به آزمودن توانمندی‌های اثبات شده نیروهای مسلح ایران داشته باشند.

     تحریم امریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است؛ایرنا|

ادریس جزایری، کارشناس و گزارشگر ویژه اقدامات یک جانبه قهری سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های فرامرزی امریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا را ناقض حقوق بشر دانست و گفت که این تحریم‌های خارج از روند سازمان ملل، نافی اصول اخلاق بین‌المللی است. در این بیانیه با ابراز نگرانی از اثرات مخرب تحریم‌های یک جانبه امریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا این کارشناس سازمان ملل خاطرنشان کرد: استفاده از تحریم‌های اقتصادی در راستای دستیابی به اهداف سیاسی، نقض حقوق بشر محسوب شده و با هنجارهای اخلاق بین‌المللی در تضاد است.

     آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در استان تهران وجود دارد؛ایسنا|

مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران گفت: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. امسال آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ساختار اجرایی استان تهران وجود دارد. سارا آهنگر در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به فراهم بودن نسبی زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار کرد: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این پروسه شامل مراحل مختلف برگزاری انتخابات از ثبت نام داوطلبین تا تجمیع آرا خواهد بود.

 

     نیروهای مسلح امریکا کمی عاقل‌تر از ساکنان کاخ سفید هستند؛ایرنا|

وزیرپیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نظامیان امریکایی کمی عاقل‌تر از افرادی هستند که اداره کاخ سفید را بر عهده دارند و بعید است بخواهند دست به اقدامی علیه ایران بزنند. سردار «احمد وحیدی» درخصوص تهدیدات امریکا علیه ایران اظهارداشت: نیروهای مسلح ایران از نظر نظامی در آمادگی کامل هستند و می‌توانند به خوبی از کشور دفاع کنند.

 

ارسال نظر