روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۴۸

 اولین نشست مسوولان ایرانی و اروپایی اینستکس در بروکسل برگزار می‌شود؛میزان|

نشست کارشناسی ایران، سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) و اتحادیه اروپا درباره اینستکس (سازو‌کار تبادلات تجاری سه کشور اروپایی با ایران) امروز در بروکسل برگزار می‌شود. در این نشست «پر فیشر» رییس اینستکس و «علی‌اصغر نوری» مدیرعامل «ساتما» یا همان «ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا» که نهاد ایرانی متناظر اینستکس است، حضور خواهند داشت.این نخستین نشست با حضور روسای دو نهاد ویژه ایرانی و اروپایی تبادل مالی برای حفظ برجام است.

 تشکیل شبکه ملی دولت زنان وزارت کشور در سال ۹۸ پیشنهاد شد؛ مهر|

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نخستین نشست مشترک مدیران دفاتر بانوان و خانواده، تعدادی از مدیران زن فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و انتخابات، بازرسی و ازریابی عملکرد استانداری‌های سراسر کشور از تشکیل شبکه ملی دولت زنان وزارت کشور خبر داد.فریبا نظری در نخستین گردهمایی مدیران زن دفاتر بانوان، سیاسی، اجتماعی و بازرسی استانداری‌ها خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور تشکیل شبکه ملی دولت زنان وزارت کشور نخستین گردهمایی بانوان دهیار، بخشدار، معاون فرماندار، فرماندار، معاون مدیرکل، مدیرکل و معاون استاندار سراسر کشور تا پایان سال جاری تشکیل خواهد شد.نظری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این شبکه و برقراری ارتباط منسجم میان اعضا این شبکه،

شاهد نقش آفرینی روزافزون بانوان در مناصب مدیریتی باشیم.

 اعلام وصول دو سوال از وزیر آموزش

و پرورش؛ خانه ملت|

یک عضو هیات رییسه مجلس دو فقره سوال نماینده مردم سبزوار از وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.علیرضا رحیمی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: دو فقره سوال حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار از وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول می‌شود.وی گفت: موضوع سوال اول در خصوص عدم توجه به تغذیه و رفاه دانش‌آموزان خوابگاه‌های شبانه‌روزی و موضوع سوال دوم از وزیر آموزش و پرورش در خصوص استفاده از طرح خرید خدمت آموزشی با وجود بلاتکلیفی نیروهای حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت اسلامی است.

 تاکنون هیچ فرمانداری استعفا نداده است؛ ایلنا|

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: تاکنون هیچ یک از مدیران، فرمانداران و معاونانشان در استان تهران برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا نداده‌اند.شکرالله حسن بیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس و نیز میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دوم اسفند سال جاری، گفت: زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر امسال آغاز می‌شود و تا ۱۶ همین ماه ادامه دارد.وی تاکید کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات در روزهای دهم تا شانزدهم خرداد فرصت دارند تا از سمت‌های خود استعفا دهند.

 بررسی زمینه‌های گسترش روابط ایران

و نیجر ؛ ایرنا|

وزیر امور خارجه گفت: زمینه‌های زیادی برای گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری میان ایران و نیجر وجود دارد و لازم است دولت و پارلمان‌های دو کشور در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

محمدجواد ظریف در دیدار با «سوولی ایدی» نایب‌رییس مجلس نیجر و اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور بر اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی ایران، به روابط خوب و دوستانه کشورمان با نیجر تاکید کرد.

«سوولی آیدی» نایب‌رییس مجلس نیجر نیز ضمن ارایه گزارشی از سفر خود به ایران، در مورد سیل اخیر و خسارت‌های آن از طرف دولت، پارلمان و مردم نیجر با مردم کشورمان ابراز همدردی و مردم ایران را سرزنده، خونگرم و میهمان نواز توصیف کرد.

 استراتژی دشمن ناراضی‌ کردن ملت است؛ خبرآنلاین|

نماینده مردم ورامین گفت: استراتژی دشمن ناراضی‌ کردن ملت است و دشمن امروز با فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها، تهدید، ایجاد موانع و مشکلات اقتصادی برای مردم به دنبال خالی کردن سفره آنها است و گرانی‌های لجام‌گسیخته نیز در همین راستا اتفاق می‌افتد.سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی دیروز در نطق میان دستور خودافزود: استراتژی دشمن ناراضی‌ کردن ملت است و گرانی‌های لجام‌گسیخته نیز در همین راستا اتفاق می‌افتد.

 مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر مقابل مجلس است؛ ایسنا|

یکی از نمایندگان تهران گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان روز کارگر مقابل مجلس است.

محمدعلی وکیلی درباره تجمع‌ روز کارگر و روز معلم مقابل مجلس و حواشی آن گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان است و این موضوع در هیات رییسه مجلس هم باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ ما امیدواریم این افراد هرچه زودتر آزاد شوند. نماینده مردم تهران ادامه داد: در شرایطی که ما به نهایت نرمش در داخل نیاز داریم این برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند به صلاح نیست. اینها مجلس را خانه خودشان می‌دانند و حتی ممکن است عصبانیت خود را به نمایندگان نشان دهند. ما نباید بین مجلس و نظام این‌همانی برقرار کنیم و بعد اگر کسی به مجلس اعتراض کرد آن را اعتراض به کلیت نظام بدانیم.

 

ارسال نظر