اجرای تاکیدات رهبری در زمینه حفظ اشتغال

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۸۵۷
اجرای تاکیدات رهبری در زمینه حفظ اشتغال

گروه ایران|

روز چهارشنبه بود که مقام معظم رهبری در جریان دیدار با کارگران رهنمودهایی را در خصوص ضرورت اصلاح قوانین در حوزه‌های اقتصادی، آموزشی، تربیتی و... مطرح کردند؛ رهنمودهایی که تحقق آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی را پوشش دهد. در مسیر پاسخگویی به این رهنمودها رییس مجلس دهم به چهار کمیسیون آموزش و تحقیقات، صنایع و معادن، اجتماعی و کشاورزی مجلس ماموریت داد تا زمینه اجرایی شدن فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با کارگران در حوزه قانونگذاری و اصلاح قوانین را به وجود آورند.

  علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس

هفته کارگر را تبریک گفت و افزود: کارگران عزیز و زحمتکش، استوانه دفاع ملی اقتصادی در مقابل دشمن فریبکار هستند. بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دولت، کارگران و کشاورزانِ فداکار است و گسترش زمینه‌های تولید به‌ویژه در کارگاه‌های کوچک و متوسط از وظایف جدی اقتصاد کشور است.

وی با تبریک هفته معلم به معلمان و فرهنگیان کشور، گفت: رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه کارگران عزیز و معلمان گرامی در زمینه حفظ اشتغال در کارگاه‌ها و رفع مشکلات تولید و صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‌جانبه سند تحول آموزش و پرورش ایراد کردند. از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌خواهم روی موضوعاتی که ایشان بیان کردند که همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی کنند.

رییس مجلس ادامه داد: به‌ویژه تاکیدات ایشان در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و معوقات فرهنگیان عزیز مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

لاریجانی همچنین به کمیسیون‌های صنایع و معادن، کشاورزی و اجتماعی ماموریت دارد تا در زمینه حفظ اشتغال کارگاه‌ها و توسعه اشتغال کوچک و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌های بازرگانی و تعاون بررسی‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، گفت: ایشان شخصیتی داشت که واقعا معلم انقلاب بود. ایشان همه‌جانبه‌نگر، پرهیزگار، آینده‌نگر و انقلابی بود. امام (ره) درباره ایشان کلماتی را فرمودند که کمتر سابقه داشته است. فرمودند «در اسلام‌شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم، کم‌نظیر بود» یا فرمودند «در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان، ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست» یا فرمودند «آثار قلم و زبان او بی‌استثناء، آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی که سرشار از ایمان و عقیده نشأت می‌گرفت برای عارف و عامی، سودمند و فرح‌زاست». همین قطعات از نظرات امام نشانگر عمق توجه امام به تفکر این مردم الهی است.

وی با قرائت فرازهایی از سخنان شهید مطهری، خاطرنشان کرد: استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی، ضروری می‌دانست و مراد او از اقتصاد سالم، اقتصاد مولد و ثروت‌زا بود. ایشان همچنین برای استقلال کشور، استقلال اقتصادی را لازم می‌دانست و درباره استقلال به‌ویژه استقلال سیاسی نیز بر این نظر بود.

رییس مجلس گفت: متاسفانه سیاست استعمارگران گرفتار کردن کشورهای منطقه در مساله استقلال سیاسی و اقتصادی است و همین مساله امریکایی‌ها را گستاخ‌تر کرده است. ظاهرا نظرات بی‌منطق مسوولان امریکایی تمامی ندارد. به نظر می‌رسد به جای سیاست‌ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند و با خلق ماجراهای زنجیره‌ای قصد ایجاد سردرگمی بین‌المللی دارند. پس از اقدامات غیرقانونی درباره سپاه پاسداران، امریه صفر کردن فروش نفت ایران گام دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد و حرفهای نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته‌ای کشورها در چارچوب توافق هسته‌ای از جمله خرید آب سنگین، مواد غنی شده و فروش مواد اولیه نمونه‌هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: به نظر می‌رسد آنان مانند سوارکاران قایقی هستند که برای سرعت بخشیدن قایق، بار آن را افزایش می‌دهند. چون در هر اقدامی تصور می‌کردند حادثه‌ای در ایران خلق می‌کنند و حالا که موفق نشدند، با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات راه می‌اندازند و به نظر می‌رسد چیز مهم دیگری در انبان نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس متذکر شد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در نبرد اراده‌های دو کشور است و به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید در این مرحله کنار گذاشت و روی هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل استبداد بین‌المللی مدرن، ایستادگی کرد که آنان عزت ملت را هدفگیری کرده‌اند ازاین رو باید در این راه پایمردی و وفاق داشت و از هر چه به ساختار وحدت جامعه لطمه می‌زند پرهیز کرد.

 

 

ارسال نظر