روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۷۸۰

    رییس قوه قضاییه درگذشت والده مکرمه شهیدان تهرانی‌مقدم را تسلیت گفت|

 رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت والده مکرمه شهیدان حاج‌حسن و علی تهرانی‌مقدم را تسلیت گفت.به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن پیام تسلیت آیت‌الله رییسی به شرح ذیل است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

 رحلت بانوی مومنه و مجاهد، مادر و مربی شهیدان حاج‌حسن و علی تهرانی‌مقدم موجب تألم و تاثر عمیق گردید.به‌راستی صبر، مجاهدت و ایمان سترگ این مادر فداکار و مومن بود که فرزندانی همچون شهید والامقام حاج‌حسن تهرانی‌مقدم در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی تربیت شدند و به پیشگاه حضرت حق، نظام مقدس اسلامی و ملت بزرگ ایران هدیه گردیدند.این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی‌عصر‌(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره رحمت واسعه الهی و حشر با حضرت سیدالشهدا‌(ع) و فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

     اروپا تنها 10 درصد از تعهدات برجامی خود را انجام داده است؛ مهر|

وزیر امور خارجه گفت: من نمی‌خواهم کسی را تهدید کنم اما در صورت نزاع در منطقه هیچ‌کسی از آن مصون نخواهد بود. ظریف همچنین در خصوص وظیفه اروپا در اجرای تعهداتش گفت که اروپا تنها 10درصد از تعهدات برجامی خود را انجام داده است و بخش قابل توجهی از وعده‌ها و تعهدات روی زمین مانده است.

محمدجواد ظریف، در گفت‌وگو با نشریه معروف Lobe log به این نکته اشاره کرد: دولت ترامپ در پی تحقق سیاست تحریک ایران با سناریوهای مختلف است. یکی از فاکتورهای این سیاست تلاش برای خروج ایران از برجام است. سناریوهای شوم‌تری نیز وجود دارد. من نمی‌خواهم کسی را تهدید کنم اما در صورت نزاع در منطقه هیچکسی از آن مصون نخواهد بود. وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفت: تحریم‌های مضاعف بر ایران از سوی امریکا، تروریسم اقتصادی است. فشار بر مردم ایران با هدف کشتار دسته جمعی مردم محسوب می‌شود.

     ایران بر امنیت تنگه هرمز، شاهراه انرژی جهان تاکید دارد؛ اداره کل اطلاع‌رسانی

وزارت خارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مادامی که منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود، ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان تاکید دارد.«سیدعباس موسوی» با اشاره به اظهارات تهدید آمیز اخیر وزیرخارجه بحرین مبنی بر اجازه ندادن به ایران برای بستن تنگه هرمز حتی برای یک روز، بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین انرژی جهان تاکید کرد.سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارداشت: از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره‌ای وابسته هم توصیه می‌کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگ‌تر از خود بشناسند. قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته‌اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!

     بیانیه گام دوم انقلاب را باید سرلوحه اقداماتمان قرار دهیم؛ایرنا|

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر رهبری معظم انقلاب جنبه معنوی دارد و ما باید در همه اقدامات آن را در نظر بگیریم.آیت‌الله جنتی در مراسم تجلیل از یاوران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و غیره زیاد است ولی ما امروز در صف بدریون و خیبریون قرار داریم و قطعا پیروز خواهیم شد. رسانه ملی باید مردم را دلگرم کند، برخی فکر می‌کنند که باید دل مردم را خالی کنند.

 

ارسال نظر