روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۷۰۱

    توصیف ناشر معارف از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب ؛باشگاه خبرنگاران|

یکی از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب روایتی خاص از بازدید رهبر انقلاب از این رویداد فرهنگی تعریف کرد.  محمد‌اسماعیل عبادتی مسوول فروش دفتر نشر معارف در غرفه نمایشگاهی این انتشارات گفت: مقام معظم رهبری روز نهم اردیبهشت ماه بعد از بازدید از چند غرفه نمایشگاهی به غرفه دفتر نشر معارف هم سر زدند. اکثر کتاب‌هایی را که برمی‌داشتند یا من به ایشان معرفی می‌کردم یک‌بار خوانده بودند؛ زیرا بین صحبت‌های من ادامه ماجرا را می‌گفتند و این خیلی برای من جالب بود. وی افزود: من فقط چند عنوان از تازه‌های نشرمان همچون کتاب‌های ماجرای فکر آوینی و قربانی تهران را به ایشان معرفی کردم. عبادتی اظهار کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری تشریف بردند؛ فرزند ایشان چند عنوان کتاب از نشر دفتر معارف خریدند و هر قدر که اصرار کردیم مبلغش را پرداخت نکنند، قبول نکردند و پول کتاب‌ها را به اجبار دادند. برای خود ما خیلی جالب بود که هدیه را از ما قبول نکردند و هزینه آن را پرداخت کردند.

    آیت‌الله جزایری چند‌ نوبت درخواست کناره‌گیری ‌داشت‌؛تسنیم|

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله موسوی‌جزایری چند‌ نوبت درخواست کناره‌گیری از مسوولیت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه اهواز را داشتند و اکنون نیز با حکم رهبر انقلاب در اهواز باقی خواهند ماند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری دیروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب عنایت خاصی به آیت‌الله موسوی‌جزایری دارند. وی با بیان اینکه درب خانه وی پیش و پس از انقلاب روی مردم باز بوده است، افزود: تربیت نسل بزرگی از روحانیون در حوزه‌های علمیه اهواز از ابتکارات ایشان است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی نماینده جدید ولی فقیه در استان خوزستان را روحانی خدوم و پا به کاری دانست که در همه عرصه‌ها حضور فعال دارد، گفت: از مسوولان استان می‌خواهیم همکاری لازم را با ایشان داشته باشند.

    پنج تروریست در منطقه مرزی پاکستان

با ایران کشته شدند؛ایرنا|

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در جریان عملیات نیروهای امنیتی این کشور در «ایالت بلوچستان» در نزدیکی نوار مرزی با ایران پنج تروریست کشته شدند. به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای پاکستانی در دو عملیات در مناطق مرزی «خُضدار و کچ» (در نزدیکی مرز ایران) به مخفیگاه عناصر تروریستی و جدایی طلب بلوچ یورش بردند. براساس این گزارش، عملیات مورد نظر پس از دریافت اطلاعات محرمانه از سوی نهادهای امنیتی پاکستان در ارتباط با تردد شورشیان جدایی طلب بلوچ در منطقه انجام شد. منابع خبری تصریح کردند که در این عملیات تبادل سنگین آتش میان نیروهای امنیتی پاکستان و تروریست‌ها رخ داده و در جریان آن پنج تروریست کشته شدند.

    جزییات شرایط نامزدی نمایندگان شورای شهر در انتخابات مجلس؛ایلنا |

سخنگوی وزارت کشور گفت: استعفای اعضای شورای شهر برای نامزدی در انتخابات مجلس باید تا ۱۶خرداد به تصویب شورای شهر برسد.  سیدسلمان سامانی در صفحه شخصی خود در توییتر در رابطه با لزوم استعفای اعضای شوراهای اسلامی شهر برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت: اعضای شورای شهر اگر قصد نامزدی در انتخابات مجلس در هر یک از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور را دارند، باید تا ۱۶خرداد استعفا آنها به تصویب شورای اسلامی شهرشان رسیده باشد.

    باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود؛فارس|

امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات امریکا گفت: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. امریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرقدر بخواهد نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرقدر بخواهد صادر می‌کند. سید‌احمد خاتمی با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: نباید کسی انتظار داشته باشد خطیب جمعه که زبان مردم است، از این گرانی‌های افسارگسیخته نگوید. قطعاً توطئه دشمنان قسم‌خورده وجود دارد اما نباید سوءمدیریت‌ها تحت الشعاع این موضوع قرار گیرد.

    لایحه حمایت از اطفال و سوال از وزیر نیرو در دستور کار این هفته مجلس؛خانه ملت|

نمایندگان مجلس در جلسات این هفته لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، سوال از وزیر نیرو و همچنین لایحه حمایت از محیط بانان را در دستور کار دارند.  نمایندگان در جلسات علنی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم و... را در دستور کار دارند. لایحه مالیات بر ارزش افزوده، طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و لوکزامبورگ و لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی از دیگر دستور کارهای جلسات هفته آینده مجلس است.

 

ارسال نظر