روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۳۴۴۸

    همکاری ارگان‌ها در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون؛پاد|

رییس‌جمهور ضمن ارزشمند خواندن اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کشور، گفت: سایر ارگان‌ها نیز در اجرای این برنامه همکاری نمایند. در پی نامه درخواست وزیر بهداشت از رییس‌جمهور مبنی بر دستور پشتیبانی اجرایی و همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرایی شدن این حرکت ملی، رییس‌جمهور در پی نوشت این نامه تاکید کرد: اقدام ارزشمندی است، با جدیت پیگیری و سایر ارگان‌ها هم همکاری نمایند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بسیح ملی کنترل فشارخون بالا از روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ منطبق با روز جهانی کنترل فشارخون در سراسر کشور آغاز می‌شود.

    رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی

با سرعت بیشتری انجام شود؛ایرنا|

 معاون اول قوه قضاییه گفت: انتظار داریم به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با سرعت بیشتری رسیدگی شود. غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید حقوقی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روند کنونی رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با توجه به حساسیت عموم برای برخورد با مفسدان اقتصادی، انتظارات را برآورده کرده است، اظهار داشت: انتظار داریم از ظرفیت این دادگاه بهتر و سریع‌تر استفاده شود. وی افزود: با وجود اینکه رسیدگی به این نوع پرونده مشکلات خاص خود را دارد اما انتظار می‌رود که با دقت و سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی شود. اژه‌ای با تاکید بر اینکه روند رسیدگی به پرونده‌ها کند است، گفت: انتظار عموم مردم نیز رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با سرعت بیشتر است.

    دولت بین تحریم سپاه و الحاق به کنوانسیون‌ها رابطه‌‌ای نمی‌بیند ؛ایلنا|

معاونت حقوقی رییس‌جمهور گفت: دولت بین دو مطلب یعنی تحریم سپاه و الحاق به کنوانسیون‌ها رابطه‌ التزامی نمی‌بیند و معتقد است برای حفظ کانال‌های باقی مانده حتی با کشورهایی که با ما مراودات تجاری دارند مانند هند، چین، روسیه، ترکیه و عراق نیاز است این کار را انجام دهیم.لعیا جنیدی درباره اینکه گفته می‌شود اقدام اخیر امریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سازمان تروریستی روی تصویب «CFT» و «پالرمو» تاثیر خواهد گذاشت، گفت: در خصوص معاهدات «CFT»  و «پالرمو» مذاکرات دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، افرادی که به عنوان نماینده از سایر نهادها مانند مجلس و دیگر جاها در جلسات مجمع حضور دارند درجریان است و استدلال‌های خودش را بر مبنای دیدگاه کارشناسی بیان می‌کنند.

    قدرت نظامی یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ملی است؛ایلنا|

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: قدرت نظامی نه تنها یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ملی بلکه پشتوانه مولفه‌های سیاسی و اقتصادی است امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با اشاره به عدم ثبات در رفتار سیاسی سران کشورهایی از جمله امریکا، تقویت قدرت نظامی را به عنوان مولفه اصلی قدرت ملی ضروری دانست. فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: قدرت نظامی نه تنها یکی از مولفه‌های اصلی قدرت ملی بلکه پشتوانه مولفه سیاسی و اقتصادی است

    شورای نگهبان جنایت سعودی‌هادر اعدام۳۷شهروند عربستانی را محکوم کرد؛مهر|

به دنبال اعدام ۳۷ نفر از فعالان فرهنگی و مذهبی توسط رژیم آل سعود، شورای نگهبان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه، خواستار رسیدگی فوری نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایت سعودی‌ها شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: متأسفانه دست سعودی‌ها در سالیان اخیر به خون بی‌گناهان زیادی از جمله آیت‌الله نمر، مردم مظلوم یمن و… آلوده شده و امت اسلامی هرگز حمایت‌های بی‌دریغ سران این حکومت فاسد و فاسق از داعش، تکفیری‌ها و سایر سازمان‌های تروریستی که منجر به قتل هزاران مسلمان شده را فراموش نمی‌کند.

    امریکا اقدامی علیه ما کند قطعا پاسخ می‌گیرد؛فارس|

معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره اقدام ترامپ علیه سپاه، گفت: امریکایی‌ها هر کاری کردند همواره پاسخ محکمی گرفته‌اند و از این به بعد هم اگر اقدامی کنند قطعا پاسخ خواهند گرفت. سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی دیروز در همایش « سپاه، اقتدار و امنیت» با اشاره به رجز خوانی دشمنان و اقدامات گسترده آنها علیه ما گفت: امریکا مدعی می‌شود که حساب‌های بانکی سپاه را در خارج کشور مسدود می‌کند ولی فرماندهان سپاه اصلا حسابی در خارج از کشور ندارد که کسی بخواهد آن را مسدود کند؛ حساب‌های فرماندهان سپاه در داخل کشور نیز در حد همان حقوق آنان است.

 

ارسال نظر