روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۳۶۲

   ابلاغ قانون حمایت از سپاه در برابر امریکا؛ تسنیم|

رییس مجلس قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.  لاریجانی طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده امریکا که در جلسه روز سه شنبه مورخ 3 اردیبهشت 98 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را جهت اجرا ابلاغ کرد.

   مراسم رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی؛برنا|

مراسم رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روز نوشت آیت‌الله هاشمی دیروز در کتابخانه ملی برگزار شد.مراسم رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که با عنوان سردار سازندگی، خاطرات سال۱۳۷۵ ایشان را دربردارد، با حضور عفت مرعشی، محسن هاشمی، فائزه هاشمی، اشرف بروجردی، نعیمی‌پور، شکوری‌راد و محمد هاشمی در حال برگزاری است.این مراسم در تالار قلم کتابخانه ملی در حال برگزاری است.

   تغییرات در دستگاه قضایی؛فارس|

در آخرین دست از تغییرات در قوه قضاییه ذبیح‌الله خداییان از معاونت حقوقی قوه قضاییه به سازمان ثبت اسناد و املاک می‌رود و قرار است مصدق معاون اول دادستان کل کشور جایگزین وی شود. با حکم رییس قوه قضاییه ذبیح‌الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه با معاونت حقوقی خداحافظی کرده و به سازمان ثبت اسناد و املاک رفته و جایگزین احمد تویسرکانی می‌شود. قرار است حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول دادستان کل کشور هم جایگزین ذبیح‌الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه شود.گفتنی است دوشنبه هم مراسم تکریم و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه با حضور غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول دستگاه قضایی کشور در ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه برگزار می‌شود.

   ۵۸ روستا در مناطق سیل‌زده جابه‌جا می‌شوند؛باشگاه خبرنگاران|

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: در جلسه یکشنبه طرح جابه‌جایی روستاها مطرح شد که بر اساس این طرح ۵۸ روستا باید در این طرح جابه‌جا شوند.مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس طرح ارایه شده، ۵۸ روستا باید در این طرح جابه‌جا شوند، در بحث ایمن‌سازی باید ۵۰۰ روستا، در بحث بهسازی ۴۰۰ روستا را مدنظر قرار دهیم که در نهایت ۷۸۰۰ هزار میلیارد ریال باید برای طرح جابه‌جایی روستا در بخش‌های ایمن‌سازی و بهسازی لحاظ شود.معاون عمرانی وزیر کشور، اظهار کرد: ۱۲۰ شهر و ۳هزار و ۸۱۳ روستا در بخش شبکه و تأسیسات برق دچار آسیب شده‌اند.

   لاریجانی و عارف هنوز برای انتخابات هیات رییسه اعلام آمادگی نکرده‌اند؛برنا|

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه مجلس، در خصوص زمان انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: انتخابات هیات رییسه مجلس در هفته اول خردادماه و طبق ایین‌نامه در سالگرد انتخاب هیات رییسه یا یک روز قبل از آن انجام می‌شود.او در خصوص اینکه آیا بار دیگر شاهد رقابت بین عارف و لاریجانی خواهیم بود؟ بیان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم این دو تقاضای کاندیداتوری برای ریاست مجلس خواهند کرد یا خیر. هنوز هیچ‌یک اعلام آمادگی نکرده‌اند. عموما دو هفته مانده به انتخابات فراکسیون‌ها، روش‌های مختلف را بررسی می‌کنند. ممکن است یکی از روش‌ها مورد توافق باشد که همین شرایط بماند کمااینکه در سال دوم این اتفاق افتاد. یوسف‌نژاد ادامه داد: اگر فراکسیون‌ها باهم توافق کنند، ترکیب سهمیه‌بندی می‌شود، کاری که در سال دوم انجام شد اما در سال سوم توافق نکردند و عارف در رقابت با لاریجانی شرکت کرد.

   ارتش آماده مقابله با تهدیدات احتمالی است؛مهر|

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ارتش از آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی برخوردار است، گفت: نمی‌شود لحظه‌ای از آمادگی رزمی غافل شد.امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره میزان آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات احتمالی، با توجه به درگیر بودن بخشی از یگان‌های آن در امدادرسانی به مردم، اظهار داشت: در عرصه خدمت‌رسانی به مردم که گرفتار سیل هستند، نیروهای ما با توان مضاعف و اشتیاق فراوان، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

   با هر کسی که به ایران و برجام احترام بگذارد، مذاکره می‌کنیم ؛ ایلنا|

ظریف در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی.بی.اس به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه «شما طرح مبادله زندانیان با امریکا را مطرح کردید، این پیشنهاد چه معنی‌ دارد؟» پاسخ داد: «ما در گذشته این کار را کرده‌ایم. از این طریق این امکان فراهم شد که برخی از ایرانی‌های زندانی را آزاد کنیم. توانستیم از این طریق به‌ آنها کمک کرده و برخی از امریکایی-ایرانی‌هایی را که در ایران در زندان بودند، آزاد کنیم.» خبرنگار در ادامه پرسید: در حال حاضر پیشنهاد می‌دهید درباره این موضوع با چه کسی صحبت کنید، با وزیر خارجه امریکا؟» ظریف در پاسخ به سوال گفت: نه. امریکا فرد مسوولی را برای این کار دارد. ما هم فرد مسوولی را برای این کار داریم. اگر آنها با هم در یک رده باشند می‌توانند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند .ما مایلیم با هر کسی که تمایل دارد به ایران و توافق هسته‌ای احترام بگذارد، گفت‌وگو کنیم.

 

ارسال نظر