روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۲۶۷

   تصویب پیشنهادهای رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های صنعتی و تجاری؛ پاد|

 پیشنهادهای دو وزارتخانه برای رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های صنعتی و تجاری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس‌جمهوری تصویب شد.

سی و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی دیروز به ریاست رییس‌جمهوری و با حضور روسای قوه مقننه و قضاییه و دیگر اعضا تشکیل شد.

در این جلسه به دنبال ارایه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد اقدامات کارگروه‌های استانی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور، در جهت رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های صنعتی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از بندهای آن به تصویب رسید.براساس این مصوبه به منظور تقویت بنیه مالی بنگاه‌هایی که طرح احیاء و ساماندهی مالی آنها به تایید کارگروه استانی و ستاد ملی تسهیل رسیده باشد و توان پرداخت یک باره مالیات متعلقه را نداشته باشند، این بنگاه‌ها می‌توانند از امکان تقسیط 5 ساله توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مالیاتی برخوردار شوند.همچنین پیشنهاد تقویت سرمایه صندوق ضمانت صادرات به منظور حمایت از توسعه صادرات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وزارت نفت نیز گزارشی از صادرات نفت کشور ارایه کرد و شورای عالی، شیوه‌های تداوم تولید و صادرات نفت و ابزارهای گوناگون تامین مالی و کاهش ریسک را بررسی کرد.

 تمهیدات اجرایی انتخابات برگزار شد؛

باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی وزارت کشور گفت: اقدامات و تمهیدات اجرایی انتخابات در حوزه‌های مختلف وزارت کشور شروع شده است. سید سلمان سامانی با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با موافقت شورای نگهبان روز جمعه ۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری باشکوه انتخابات با رعایت مرّ قانون و در فضای امن و با نشاط راهبرد اصلی ما در برگزاری انتخابات است.او با بیان اینکه انتخابات مجلس برای تعیین منتخبان ۲۹۰ کرسی و در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: همزمان انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار خواهد شد.

      ایران و روسیه راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی را بررسی کردند؛ ایرنا|

مهدی سنایی سفیر ایران و معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی میان تهران و مسکو را بررسی کردند.همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی در زمینه صنایع و معادن بر مبنای نقشه راه همکاری‌های صنعتی و معدنی دو کشور که در سال 96 به امضا رسید محور مذاکرات مهدی سنایی و گئورگی کالامانوف بود.همکاری میان شرکت‌های خودروسازی، راه آهن و هواپیماسازی روسیه و ایران و موضوعات مربوط به کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور که در اواخر خرداد ماه 98 در ایران برگزار خواهد شد از دیگر مواردی بود که دو مقام درباره آنها تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

  آخرین وضعیت ۳ متهم پرونده بانک سرمایه پس از سکته همزمان؛ ایلنا|

در حالی که ریاست شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی از سکته همزمان متهمان پرونده بانک سرمایه در زمان احضار برای اجرای حکم خبر داده بود، وکلای این سه متهم آخرین وضعیت موکلان خود را تشریح کردند. مجتبی پناهی، وکیل متهم ردیف اول این پرونده (علی بخشایش) در خصوص آخرین وضعیت بخشایش، مدیرعامل پیشین بانک سرمایه، گفت: آقای بخشایش را یک بار جلب کرده و به پزشکی قانونی بردند و پزشکی قانونی هم با بررسی وضعیت ایشان مهلتی یک ماهه داد. موکل بنده علاوه بر کهولت سن چند بیماری دیگر هم دارد و در حال حاضر هم در شرایط بدی به سر می‌برد و خانواده ایشان نگران هستند. این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: در قانون هم پیش‌بینی شده که اگر کسی توان تحمل زندان را نداشته باشد باید به دادگاه گزارش شده تا حکم جایگزین در نظر گرفته شود.

   ظریف و سلیمانی دو روی سکه اقتدار و اسلامند؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهور نوشت؛ سخنان ظریف در فاکس نیوز اتمام حجت ایرانیان با هیات حاکمه امریکا بود

«حسام الدین آشنا»، در پیامی که در توییتر منتشر شد نوشت: سخنان ظریف در فاکس نیوز اتمام حجت ایرانیان با هیات حاکمه ایالات متحده امریکا و سران برخی کشورها و رژیم منطقه است. زبانش گویاست به نرمی زبان موسی و هارون با فرعون و سختی زبان ابوذر و سلمان با بزرگان قوم. ظریف و سلیمانی دو روی سکه اقتدار و اسلامند. قدرشان را بدانیم.»

     دستوری مبنی بر شکایت از کریمی قدوسی به معاون حقوقی نرسیده است؛ برنا|

معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور شکایتی از کریمی قدوسی درباره ادعای اخیر او مبنی بر تقلید صدای رییس‌جمهور توسط حسین فریدون داشته، بیان کرد: دستوری در این مورد از ایشان به من نرسیده است.لعیا جنیدی، درباره تعداد شکایت دولت از کریمی قدوسی گفت: «موارد زیاد است و من حضور ذهن ندارم، اما دستوری در این مورد از ایشان به من نرسیده است.» وی در ادامه افزود: اداره دعاوی ما یکی از ادارات 16گانه ماست. تعداد، زیادی دعاوی در آن است و همه شکایت نیست و مواردی، مانند دعاوی زمین و حقوق دولتی در آن مطرح است.

 

ارسال نظر