نفت را به فراورده‌های غیرقابل تحریم تبدیل کنیم

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۳۲۶۶
نفت را به فراورده‌های غیرقابل تحریم تبدیل کنیم

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با احداث پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و فعال کردن بخش خصوصی، نفتی را که امکان صادرات ندارد به فرآورده‌های غیرقابل تحریم تبدیل کنیم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: راهکار مبارزه با تحریم، تبدیل آن به فرصت است. ما فرصت‌هایی را که پس از برجام از دست رفت، می‌توانیم احیا کنیم، هرچند این کار با سختی بیشتری همراه شده است.

این نماینده مجلس ارایه تخفیف مختلف به خریداران نفت را فرار به عقب عنوان کرد و افزود: امروز تلاش می‌شود نفت با تخفیف‌های مختلف به سایر کشورها فروخته شود، این رویکرد نوعی فرار به عقب بوده و تنها در کوتاه‌مدت می‌تواند مقداری از مشکلات کشور را حل کند. در حالی که ما باید نفتی که در اثر تحریم‌ها، امکان صادرات آن را نداریم، در داخل تبدیل به فرآورده‌های نفتی کنیم.

وی اضافه کرد: با احداث پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و همچنین فعال کردن بخش‌ خصوصی در پروژه‌های سودآوری همچون احداث مینی پالایشگاه، مینی پتروشیمی و ... می‌توانیم نفت خام را به محصولات نهایی غیر قابل تحریم تبدیل کرده و به چند برابر قیمت به سایر کشورها بفروشیم.

 

ارسال نظر