شرایط استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۲۶۵
شرایط استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان شرایطی را برای استانی شدن انتخابات یازدهمین دوره مجلس که در دوم اسفند امسال برگزار می‌شود، مطرح کرد.

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به مصوبه مجلس برای استانی شدن انتخابات مجلس و زمان اجرای این مصوبه، گفت: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و نمی‌توان درباره زمان اجرای مصوبه مجلس برای استانی شدن انتخابات مجلس بطور دقیق قضاوت کرد.

رییس پژوهشکده شورای نگهبان با تأکید بر اینکه مصوبه مجلس برای استانی شدن انتخابات مجلس روشن نیست، گفت: باید این مصوبه را در شورای نگهبان بررسی کنیم، زمان دقیق اجرای آن نیز مشخص نیست، اگر در مجموع، این نتیجه حاصل شود که با رعایت الزامات اصلاحات قانون انتخابات، قانون جدید که استانی شدن انتخابات جزئی از آن است، اجرا شود، این قانون در یازدهمین دوره انتخابات اجرا می‌شود، در غیر این صورت قانون قبلی اجرا خواهد شد.

ره‌پیک با اشاره به زمانبندی شورای نگهبان برای بررسی و اعلام نظر درباره استانی شدن انتخابات مجلس، افزود: شورای نگهبان، از زمان ارایه مصوبه از سوی مجلس، فرصت 20 روزه‌ای برای بررسی استانی شدن انتخابات مجلس دارد، اگر در این دوره هم روند بررسی و اعلام نظر آن پایان یابد، ممکن است در این دوره اجرا نشود، زیرا نیازمند الزامات قانونی است.

 

ارسال نظر