روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۰:۲۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۳۰۹۷

   راهبردهای اصولی سپاه و گام‌های تکاملی باید تبیین گردد؛  سپاه نیوز|

رییس دفتر نظامی فرمانده کل قوا گفت: در خصوص قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌(عج) نیز باید بازتعریف صورت گیرد و همینطور درباره راهبردهای اصولی سپاه، گام‌های تکاملی باید تبیین و به فرمانده معظم کل قوا گزارش شود. سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی صبح دیروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اوامر موکدی به سردار سلامی فرموده‌اند که ان‌شاءلله دنبال می‌کنند و اجرا می‌شود. اوامر ایشان در حکم سردار سلامی و سردار جعفری باید مورد دقت و پژوهش قرار گیرد و به صورت کاربردی درآید.

وی افزود: در خصوص قرارگاه فرهنگی-  اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌(عج) نیز باید بازتعریف صورت گیرد و همینطور درباره راهبردهای اصولی سپاه، گام‌های تکاملی باید تبیین و به فرمانده معظم کل قوا گزارش شود.

رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در پایان تاکید کرد: امروز سپاه با سابقه ٤٠ ساله به جایگاه متعالی رسیده اما انتظارات رهبری بیشتر است که باید دنبال شوند.

   واکنش ظریف به اعدام 37 نفر

در عربستان سعودی؛ تعادل|

وزیر خارجه ایران در واکنش به گردن زدن 37نفر در عربستان سعودی گفت: عضویت در تیم بولتون، بن‌سلمان، بن‌زاید و بی‌بی (نتانیاهو) به هر جنایتی مصونیت می‌دهد.

ظریف در یادداشت توئیتری خود نوشت: پس از چشم‌پوشی از قطعه قطعه کردن یک روزنامه‌نگار، وقتی که عربستان سعودی 37 مرد را در یک روز گردن می‌زند هیچ نجوایی از دولت ترامپ شنیده نمی‌شود حتی وقتی که یکی را 2 روز پس از عید پاک مصلوب می‌کند. وی تصریح کرد: عضویت در «تیم ب» - شامل بولتون، بن‌سلمان، بن‌زاید و بی‌بی- به هر جنایتی مصونیت می‌دهد.

   تخت‌روانچی استوارنامه خود را تقدیم گوترش کرد؛  باشگاه خبرنگاران|

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل این سازمان کرد.

مجید تخت‌روانچی با حضور در دفتر آنتونیو گوترش، پس از ابلاغ سلام‌های گرم حسن روحانی رییس‌جمهوری و محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه، استوارنامه خود را تقدیم و رسما در این مسوولیت آغاز به کار کرد.

مجید تخت‌روانچی در سال ۱۳۳۷ در تهران‌زاده شد و تحصیلات خود را تا دریافت دیپلم متوسطه در تهران سپری کرد. در اواسط دهه ۱۳۵۰ به ایالات متحده امریکا سفر کرد و در سال ۱۳۶۰ مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از دانشگاه کانزاس گرفت. سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل، دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه برن دریافت و فعالیت شغلی خود را از ۱۳۶۴ در وزارت امور خارجه آغاز کرد.

   ایران با اروپا درباره تنگه هرمز

وارد مذاکره جدی شود؛ تعادل|

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران باید در مورد تنگه هرمز با دبیرکل سازمان ملل و بازیگرانی همچون اتحادیه اروپا وارد مذاکره جدی شود.

وی همچنین در توییتی دیگر  نوشت: کشورها فریب وعده پمپئو را نخورند، آینده ثابت خواهد کرد امارات و عربستان ناپایدارترین منابع نفت دنیا خواهند بود.

   سکته همزمان هر سه محکوم پرونده بانک سرمایه؛ مهر|

قاضی پرونده بانک سرمایه، گفت: زمانی که متهمان برای اجرای حکم احضار شدند، نمی‌دانم چرا هر سه نفر همزمان سکته کردند و در بیمارستان بستری شدند.

قاضی مسعودی‌مقام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نکویی مالک روزنامه قانون نیز تعیین وقت شده است؟ گفت: این پرونده ایراداتی داشت که آن را بازگرداندیم و معتقدیم مرجع قضایی قبلی که مجتمع امور اقتصادی است باید به آن رسیدگی کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که حکم هدایتی صادر شده است، گفت: بخشی از حکم این پرونده صادر و تا قبل از ماه رمضان اعلام می‌شود. مسعودی در پاسخ به این سوال که آیا هدایتی بر اساس وعده‌ای که داده بدهی خود را داده است، افزود: تا الان بانک سرمایه چیزی در این رابطه به ما اعلام نکرده است.

   با هر میزان فروش نفت روی پای خود می‌ایستیم؛ سپاه نیوز|

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امریکا تقاص دشمنی‌های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد، گفت: با هر میزان فروش نفت بر روی پای خود می‌ایستیم.

سرلشکر محمد باقری با تاکید بر اینکه عصبانیت دشمن از جمهوری اسلامی ادامه دارد، تاکید کرد: اعلام منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران بخشی دیگر از این عصبانیت است. ملت ایران بعد از گذشت چهل سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد و این می‌تواند فرصتی باشد تا ایران بتواند از گرفتاری وابستگی به نفت رها شود. البته امریکا تقاص دشمنی‌های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد.

 

ارسال نظر