روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۱۵

   پیکر ۱۲ شهید در محور زبیدات و شرق دجله کشف شد؛  روابط عمومی کمیته جست‌وجوی مفقودین|

با تلاش گروه تفحص مستقر در استان میسان عراق، در سالروز ولادت دوازدهمین امام شیعیان، حضرت بقیه‌الله(عج)، پیکر مطهر ۱۲ شهید در محور زبیدات و شرق دجله، کشف شد. در شرایطی که بخشی از توان مهندسی کمیته جست‌وجوی مفقودین از دو هفته اخیر تاکنون به کمک سیل‌زدگان عزیز خوزستان آمده است، با تلاش گروه تفحص مستقر در استان میسان عراق، در سالروز ولادت دوازدهمین امام شیعیان، حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، پیکر مطهر ۱۲ شهید در محور زبیدات و شرق دجله، کشف شد.

      واکنش توییتری ظریف به لغو معافیت تحریم نفتی ایران؛ تعادل|

وزیر خارجه کشورمان به لغو معافیت تحریم نفتی ایران واکنش نشان داد. محمد جواد ظریف در واکنش به لغو معافیت خرید نفت ایران از سوی امریکا در پیامی توییتری گفت: «تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایرانی‌ها بیانگر ترس و ناامیدی رژیم امریکا و شکست‌های دیرینه همدستانش است. اخبار واقعی، دونالد ترامپ: وارثان تمدن باستانی فارسی راهبرد خود را بر مبانی توصیه بیگانگان پایه‌ریزی نمی‌کنند،  چه رسد به امریکایی‌ها.»

    دفتر رییس‌جمهور مرجع رسمی اعلام برنامه‌های روحانی است؛ ایسنا|

یک مقام مسوول در دفتر رییس‌جمهور گفت: مرجع رسمی اعلام برنامه‌های رییس‌جمهوری، دفتر ایشان است و برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر یا حضور در یک مراسم الزاماً به معنای قطعی بودن زمان آن نیست.یک مقام مسوول در دفتر رییس‌جمهور به ایسنا گفت: برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر یا حضور رییس‌جمهوری در یک مراسم نیازمند فرایندی جامع بوده و اعلام عدم حضور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب یا لغو سفر استانی در روزهای اخیر، خبرهایی بر مبنای اطلاع‌رسانی مراجعی جز دفتر رییس‌جمهوری است.

    پست جدید سردار منتظرالمهدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری؛ برنا|

سردار منتظرالمهدی سخنگو و معاون پیشگیری؛ فرهنگی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری شد. منتطرالمهدی پیش ازاین به‌عنوان سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتطامی بود و اخیرا بنا به درخواست دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری و با موافقت فرمانده نیروی انتظامی به ریاست‌جمهوری مامور شد منتظرالمهدی درزمان مسوولیت در ناجا به‌خوبی توانست، ادبیات پیشگیری اجتماعی را در سطح کشور جابیندازد و سرمایه‌های اجتماعی را در همراهی با پلیس به‌کار بگیرد.

    قاسمی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی فعالیت ندارد؛ باشگاه خبرنگاران|

سفارت کشورمان در پاریس اعلام کرد که بهرام قاسمی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی هیچ گونه فعالیتی ندارد. به دنبال انتشار مطالبی به نام بهرام قاسمی، سفیر کشورمان در فرانسه در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:  وی تحت هیچ عنوانی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی از جمله: اینستاگرام، فیس‌بوک، توئیتر، واتس‌آپ فعالیت نداشته و مطالب انتسابی تکذیب می‌شود. ضمن توصیه رعایت اصول اخلاقی و انسانی به گردانندگان این‌گونه صفحات دروغین و انتشار‌دهندگان مطالب غیر واقعی به اطلاع می‌رساند، حق پیگیری موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط  محفوظ است.

    تکذیب آمار یونیسف در بهارستان؛  

خانه ملت|

نایب‌رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رد آمار یونیسف مبنی بر باز ماندن ۱۰۰ هزار کودک از تحصیل بر اثر سیل اخیر، تصریح کرد: در استان گلستان که یکی از متأثرترین استان‌ها از سیل اخیر است، هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نمانده است و این آمار در استان‌های لرستان، خوزستان و استان‌های غربی نیز صدق نمی‌کند. به‌تازگی دفتر نمایندگی یونیسف در ایران با اشاره به آماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بر اثر سیل، اعلام کرده است: سیل‌های ویرانگر در سه‌چهارم استان‌های ایران بیش از 10میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

    سازوکار اینستکس پیشرفت خوبی دارد؛ ایسنا|

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که سازوکار اینستکس برای دور زدن تحریم‌های امریکا پیشرفت خوبی داشته است. به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه دیروز در بیانیه تصریح کرد که سازوکار ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به اینستکس برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران به خوبی در حال پیشرفت است. در این بیانیه آمده است: کار در این زمینه با چشم‌انداز دست یافتن به نتیجه نهایی در حال انجام است. ایران نیز باید در موضوع ایجاد نهاد متناظر به پیشرفت دست یابد. فرانسه در ادامه بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران تاکید کرد.

    وزارت جهاد خسارات بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت کند؛ فارس|

نماینده مردم سبزوار در مجلس خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه باید هر چه زودتر بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان را پرداخت کند. رمضانعلی سبحانی فر در تذکر شفاهی خود در صحن علنی خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه هر چه زودتر دستور پرداخت خسارات بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان را صادر کند.

 

ارسال نظر