روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۵۷۷

   سیل‌زدگان به اقلام بهداشتی و وسایل سرمایشی نیاز دارند؛ پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه|

نماینده رهبر معظم انقلاب صبح دیروز با سفر به خوزستان در جمع مردم سیل زده این استان حاضر شد و از نزدیک کمبودها و مشکلات آنان را بررسی کرد. حجت‌الاسلام معزی با حضور در اردوگاه ثامن‌الائمه شهر اهواز با تاکید بر بسیج حداکثری امکانات همچون وسایل سرمایشی در 92 اقامتگاه اسکان اضطراری مستقر در خوزستان، به منظور مقابله با گرمای این استان و همچنین اقلام بهداشتی مورد نیاز سیل‌زدگان بیان کرد: در این میان نمی‌توان کمک و حمایت همه‌جانبه مردم را نادیده گرفت.

 

   هیچ منعی برای غنی‌سازی ایران وجود ندارد؛تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد که ممانعتی تحت معاهده ان‌پی‌تی و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل برای غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران وجود ندارد.  محمد جواد ظریف در پیامی توییتری در این باره نوشت: یادآوری برای 3 شریک اروپایی ما در برجام: طبق ان پی تی، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هیچ منعی برای غنی‌سازی ایران وجود ندارد؛ نه اکنون، نه در سال ۲۰۲۵ و نه پس از آن. برای شرکای اروپایی، خواندن سندی که آن را امضا کردند و قول دادند از آن دفاع کنند، می‌تواند مفید باشد.

   حل و فصل مسائل مربوط به سیل در اولویت دولت است؛ایسنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه رییس‌جمهور به‌شدت از جهت اجرایی نشدن مطالبات سیل سال ۹۵ استان خوزستان برافروخته شده است، گفت: رییس‌جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه دستور داد که خیلی سریع مطالبات سال ۹۵ برآورده شود. حسینعلی امیری در جریان سفر خود به خوزستان و در جمع مردم شعیبیه با اشاره به اینکه حضور مسوولان دولتی در این منطقه برای این است که مشاهدات خود از آخرین وضعیت منطقه را به رییس‌جمهور اعلام کنند، اظهار کرد: یکی از اعضای دولت موضوع سیل سال ۹۵ را در هیات دولت مطرح کرد که رییس‌جمهور به‌شدت برافروخته شد و اصلاً نمی‌دانست برای جبران خسارات سیل قول داده‌اند، ولی در پیچ و خم‌های اداری افتاده است.

   شرکت رویال میل به دنبال حل فوری مشکل ارسال مراسلات به ایران؛تعادل|

سفیر ایران در لندن از عقب‌نشینی شرکت خدمات پست بریتانیا برای ارسال مراسلات و بسته‌های ایرانیان مقیم این کشور خبر داد. شرکت Royal Mail انگلیس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارسال مراسلات و بسته‌ها به مقصد ایران را متوقف کرده است. بر همین اساس بعیدی‌نژاد دیروز در پایمی توییتری تاکید کرد: شرکت خدمات پست بریتانیا در یک عقب‌نشینی و با حذف بیانیه قبلی، اعلام کرده که «در حال حاضر به دلیل مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به مقصد ایران وجود ندارد و به دنبال حل بسیار فوری مساله است»

   دلیل تأخیر ارایه طرح تروریست‌خواندن نیروهای امریکایی ؛تسنیم|

رییس مجلس درباره تأخیر در ارایه طرح دوفوریتی تروریست‌خواندن نیروهای امریکایی توضیحاتی ارایه کرد. لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خمینی‌شهر در خصوص طولانی شدن ارایه گزارش کمیسیون گفت: در این باره به کمیسیون امنیت ملی تذکر داده شد منتها کارشان طول کشید، روز گذشته هم جلسه مفصلی برای بررسی طرح مذکور داشتند و این کار را دنبال می‌کنند اما قاعدتاً این طرح باید ظرف 3 روز در صحن علنی پارلمان مطرح می‌شد.

   بانک مرکزی بنایی برای حل مشکلات تعاونی‌ها نداشت؛مهر|

سومین جلسه پرونده موسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی آغاز شد. قاضی صلواتی در نخستین جلسه محاکمه متهمان این پرونده با بیان اینکه پرونده مذکور ۳۵۳ جلد است گفته بود: کل سرمایه‌گذاران ۹۱ هزار نفر هستند و تاکنون ۶ هزار و ۳۶ نفر از شکات به دادسرا مراجعه کرده و دادخواست ارایه داده‌اند. به گفته صلواتی، از تیر ۹۱ تا آذر ۹۶، گرد‌ش‌کار مالی البرز ایرانیان ۴۳ هزار میلیارد تومان و از اردیبشهت ۹۴ تا اسفند ۹۶، گردش‌کار مالی شرکت تعاونی ولیعصر ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

   تحولات میدانی عراق بررسی شد؛برنا|

نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان درباره تحولات میدانی عراق گفت‌وگو کرد. در این دیدار، اوضاع و تحولات میدانی عراق، به ویژه وضعیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش، موضع خصمانه اخیر امریکا علیه سپاه پاسداران و فعالیت تحریک آمیز و نفرت پراکنی برخی از کشورهای منطقه علیه ایران مورد تبادل نظر و گفت‌وگوی طرفین قرار گرفت.

 

ارسال نظر